اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

صدور مجوز چهار اقامتگاه بوم‌گردی در تویسرکان/ تسهیلات نمی‌دهند

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان از صدور مجوز چهار اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان خبر داد و گفت: تکمیل و راه‌اندازی این اقامتگاه‌ها نیازمند تسهیلات است؛ در حالی که هیچ گونه تسهیلاتی به دلیل کسب جایگاه دوم استان توسط تویسرکان در جذب اعتبار داده نمی‌شود.

صدور مجوز چهار اقامتگاه بوم‌گردی در تویسرکان/ تسهیلات نمی‌دهند

اسحاق ترکاشوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان از افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی ده بنه در منطقه سرابی شهر تویسرکان خبر داد و اظهار کرد: این اقامتگاه توسط بخش خصوصی بدون دریافت هیچ گونه تسهیلات در شهرستان فعالیت خود را از ۱۱ مهرماه آغاز می‌کند.

وی مساحت زمین و زیربنای ساختمان آن را به ترتیب ۹۰۰ و۱۵۰ متر مربع اعلام کرد و افزود: این اقامتگاه با ۴۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای سه نفر فعال می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان از صدور مجوز چهار اقامتگاه بوم‌گردی دیگر در شهرستان خبر داد و گفت: تکمیل و راه‌اندازی این اقامتگاه‌ها نیازمند تسهیلات است؛ در حالی که هیچ گونه تسهیلاتی به دلیل کسب جایگاه دوم استان توسط تویسرکان در جذب اعتبار داده نمی‌شود.

وی در این باره توضیح داد: متاسفانه اخیرا کارگروه تسهیلات روستایی استان همدان مصوبه‌ای داشته که بر اساس آن، تویسرکان چون موفق به جذب ۱۴۰ درصدی تسهیلات روستایی شده برای اخذ تسهیلات جدید نمی تواند ثبت نام کنند.

ترکاشوند در ادامه تعداد اشتغالزایی با راه‌اندازی چهار اقامتگاه بوم‌گردی در تویسرکان را ۲۶ نفر خواند و افزود: با فعالیت اقامتگاه بومگردی روستای قلعه آستیجان با حجم سرمایه گذاری یک میلیارد تومان برای پنج نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد فرصت پنج شغل با راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی در روستای آرتیمان با حجم سرمایه‌گذاری یک‌میلیارد تومان گفت: ۱۰ نفر با فعالیت اقامتگاه بوم‌گردی آقای ترابیان با حجم سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان صاحب شغل می‌شوند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان در پایان سخنانش از حجم سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد تومان و اشتغال زایی برای ۶ نفر با فعالیت اقامتگاه بوم‌گردی در محله زرهان تویسرکان خبر داد و تاکید کرد: اشتغالزایی برای ۲۶ نفر جویای کار در شهرستان منوط به اجازه اخذ تسهیلات از کار گروه تسهیلات روستایی استان است که متاسفانه این امر طبق مصوبه ممکن نیست.

انتهای پیام/۸۹۰۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول