اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

سردار خرمدل؛ کوتاهی در صیانت از قهرمانان کهگیلویه و بویراحمد در جنگ/لزوم برجسته کردن اقدامات رزمندگان در دفاع مقدس

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی کوتاهی‌ها در خصوص صیانت از شهدای استان گفت: شهید زرین بچه این استان است اما در استانی دیگر به آن پرداخت می‌شود.

سردار خرمدل؛ کوتاهی در صیانت از قهرمانان کهگیلویه و بویراحمد در جنگ/لزوم برجسته کردن اقدامات رزمندگان در دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سردار حمید خرمدل در مراسم رونمایی از کتاب‌های حوزه دفاع مقدس گفت: انتشار این کتاب‌ها برای بیان بخشی از تاریخ اسلام و همچنین جلوگیری از تحریف لازم و ضروری است.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در زمینه چاپ آثار دفاع مقدس از سال ۹۵ تاکنون کارهای خوبی صورت گرفته، افزود: البته عقب‌ماندگی ما در این حوزه زیاد است کتاب‌هایی که نوشته می‌شود ارزشمند بوده و  کلیتی از دفاع مقدس هستند‌ اما جای کار بیشتری است.

وی بیان کرد: از هر کسی در مورد دلاوری رزمندگان استان سوال می‌شود می‌گویند پد خندق،  پد خندق تنها بخش کوچکی از دلاوری رزمندگان این استان است و باید کار بیشتری در این خصوص انجام شود.

وی ادامه داد: موارد متعددی از دلاوری‌های رزمندگان است که باید برجسته شوند حتی سردار قربانی از فرمانده‌هان جنگ تحمیلی که مدتی میهمان استان بودند در این خصوص اعلام همکاری کردند که کتاب خاص رزمندگان استان در تیپ ۴۸ فتح چاپ شود.

مقام ارشد نظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نتوانستیم از شهدای استان صیانت کنیم شهید زرین بچه این استان است و حماسه آفرید اما خاطراتش در استان دیگر ثبت و ضبط شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص کوتاهی کردیم قهرمان‌های ناشناخته زیادی داریم که باید اقدامات آنها برجسته شود.

خرمدل با اشاره به اینکه شهدا گلچین شده هستند، افزود: در هفته دفاع مقدس ۴ کتاب رونمایی شد و باید عزم جدی در  خصوص ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان و همچنین چاپ کتاب  صورت گیرد افراد باسوادی و کاربلدی داریم لذا انسجامی صورت گیرد تا خلاء ابتدای جنگ که تیپ و لشکری نداشتیم جبران شود.

مقام ارشد نظامی کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی سخنان خود با ابراز نگرانی از نبود موزه دفاع مقدس گفت: این موزه باید زودتر به نتیجه برسد ممکن است خاطرات و آثار روزی از بین برود موزه دفاع مقدس جانمایی شده اما کار به کندی پیش می‌رود که انتظار داریم استاندار و شهردار و همه دست به دست هم دهیم تا موزه به پیش برود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول