اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حمایت اربیل از اقدامات نخست‌وزیر عراق برای مقابله با تهدیدات امنیتی

رئیس و نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق از اقدامات «مصطفی الکاظمی» برای تامین امنیت هیأت‌های دیپلماتیک و مقابله با تهدیدهای امنیتی حمایت کردند.

حمایت اربیل از اقدامات نخست‌وزیر عراق برای مقابله با تهدیدات امنیتی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق در دیدار با «لورنزو جویرینی» وزیر دفاع ایتالیا تصریح کرد که اقلیم با نگرانی تحولات امنیتی در عراق و هدف قرار گرفتن هیأت‌های دیپلماتیک را رصد می‌کند.

در بیانیه دفتر ریاست منطقه کردستان عراق که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «تقدم» منتشر شد، آمده است: بارزانی در این دیدار با وزیر دفاع ایتالیا درباره اوضاع امنیتی عراق، تهدیدهای گروه‌های مسلح علیه هیأت‌های دیپلماتیک و نیروهای ائتلاف بین‌المللی و نیز تحرکات و تهدیدهای داعش رایزنی کرد.

بر اساس این بیانیه، دو طرف در این دیدار بر اهمیت و نیاز مستمر به اقدام مشترک علیه داعش در عراق تا شکست نهایی آن تاکید کردند و هر دو طرف درباره نیاز عراق و منطقه کردستان به کمک و حمایت ائتلاف بین‌المللی در این خصوص توافق نظر داشتند. وزیر دفاع ایتالیا نیز تاکید کرد کشورش از منطقه کردستان حمایت خواهد کرد.

درباره تحولات جاری در عراق، رئیس منطقه کردستان عراق گفت: اقلیم با نگرانی تحولات امنیتی در عراق و هدف قرار گرفتن هیأت‌های دیپلماتیک و تهدیدهای گروه‌های مسلح علیه این هیأت‌های دنبال می‌کند. باید از هیأت‌های دیپلماتیک حمایت شود زیرا حضور آنها برای حمایت و پشتیبانی از عراق مهم و ضروری است و منطقه کردستان  از اقدامات «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر برای مقابله با این تهدیدات حمایت می‌کند.

به نوشته پایگاه خبری «تقدم»، «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق نیز امروز با وزیر دفاع ایتالیا دیدار کرد و با او درباره شیوه‌های تقویت روابط منطقه کردستان و ایتالیا به ویژه برای پشتیبانی و حمایت از نیروهای پیشمرگه گفت‌وگو کرد و در این نشست «قباد طالبانی» معاون بارزانی نیز حضور داشت.

وزیر دفاع ایتالیا نیز گفت که کشورش به حمایت از منطقه کردستان و عراق به طور کلی ادامه خواهد داد و امیدواری است که آموزش نیروهای پیشمرگه به زودی پس از تعلیق موقتی که به دلیل شیوع کرونا صورت گرفت، از سر گرفته شود.

در این بیانیه آمده است که نخست‌وزیر منطقه کردستان در این دیدار تصریح کرد که منطقه کردستان از اقدامات نخست‌وزیر مصطفی الکاظمی برای تحقق امنیت و ثبات در عراق حمایت می‌کند که از جمله آنها حل مشکلات میان اقلیم و دولت فدرال به صورت ریشه‌‌ای و بر اساس قانون اساسی است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول