اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

وجود 10 مرکز علمی کاربردی در سطح استان ایلام

مشاور رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور، گفت: 10 مرکز علمی کاربردی و 4 هزار دانشجو در سطح استان ایلام، وجود دارد.

وجود 10 مرکز علمی کاربردی در سطح استان ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، محمودرضا دلاور مشاور رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی 27 سال پیش با هدف ارتباط متناسب و متوازن بین صنعت و دانشگاه ایجاد شد و هم اکنون در چهار گروه صنعت، کشاورزی، مدیریت و فرهنگ و هنر دانشجو می‌پذیرد.

وی افزود: 162 مرکز نوآوری در کشور وجود دارد که 35 هزار مدرس پاره وقت در سطح کشور و 250 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی وجود دارد.

مشاور رئیس رانشگاه علمی کاربردی کشور، گفت: از جمله اقدامات دانشگاه در کیفیت، انجام سطح بندی است که مراکز آموزشی در این راستا مورد بررسی و در 4 سطح 1 تا 4 قرار گرفته‌اند.

دلاور ادامه داد: وجود 10 مرکز علمی کاربردی و 4 هزار دانشجو در سطح ایلام این دانشگاه را در استان ایلام در رتبه و درجه 1 قرار داده است؛ طبق اسناد بالا دستی باید در برنامه ششم توسعه 30 درصد دانشجویان مهارتی باشند که درحال حاضر چیزی در حدود 15 درصد است.

وی تصریح کرد: مصمم شده‌ایم تا برخی از آزمون‌ها به صورت متمرکز از مرکز مشخص و در کل کشور برگزار شود؛ سعی شده که هر مرکز در یکی از خوشه‌های شغلی قرار گیرد و در همان رشته به آموزش بپردازد.

دلاور ادامه داد: از دیگر اقدامات دانشگاه ماموریت گرایی است که برای مراکز ماموریت‌های خاصی مشخص شده؛ در دانشگاه چیزی در حدود 500 دانشجوی خارجی را داریم.

انتهای پیام/ 9708

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول