اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

آبشار بی‌توجهی مسئولان به والیبال خراسان شمالی

والیبال در خراسان شمالی علی‌رغم ظهور استعدادهای فراوان و علاقه‌مندان پرشمار طی سالیان اخیر، گرفتار بی‌توجهی عمیقی از سوی مسئولان استانی شده و از حضور در لیگ‌های کشوری جا مانده است.

آبشار بی‌توجهی مسئولان به والیبال خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حمایت از تیم‌های ورزشی در خراسان شمالی و حضور این تیم‌های در لیگ‌های کشوری به موضوعی مورد توجه در این عرصه تبدیل‌ شده است.

پس‌ازآنکه در ابتدا حضور تیم‌هایی در رشته‌های فوتسال، والیبال و کشتی با حمایت و نام شهرداری بجنورد در مسابقات لیگ اعلام شد، ورزشکاران و فعالان این رشته‌های ورزشی در پی تشکیل تیم و ایجاد مقدمات و زمینه‌سازی برای حضور پرقدرت در مسابقات مربوط به خود بودند که به ناگاه طی اقدامی از سوی شهرداری و شورای شهر بجنورد، علی‌رغم تصویب حمایت مالی از این باشگاه‌ها در بودجه سالانه شهرداری، اما این موضوع با طرح مجدد نتوانست به سرانجام برسد و در نتیجه حمایت شهرداری بجنورد از تیم‌های ورزشی لغو شد.

پس از اعلام عدم‌حمایت شهرداری بجنورد از تیم‌های ورزشی و حذف تیم کشتی این مجموعه از مسابقات لیگ برتر، استاندار خراسان شمالی طی دستور و اقدامی، باشگاه اترک خراسان شمالی را وارد رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد کشور کرد تا خراسان شمالی در این دوره از رقابت‌ها بدون نماینده نباشد.

همزمان با اعلام عدم‌حمایت شهرداری از تیم‌های ورزشی، بازیکنان و مربیان تیم والیبال شهرداری بجنورد که خود را برای حضور در لیگ 1 والیبال کشور آماده می‌کردند نیز تمرینات خود را تعطیل کردند و بازیکنان بومی و غیر بومی خود را فسخ قرار داد اعلام کردند.

حال فعالان این رشته ورزشی نیز از استاندار خراسان شمالی تقاضا دارند علی‌رغم از دست رفتن فرصت حضور در لیگ دسته 1 والیبال کشور، مقدمات تیم داری در لیگ 2 والیبال را برای  نماینده خراسان شمالی مهیا کند تا شور ورزش در این رشته گروهی نیز به استان بازگردد.

داوود یزدانی، رئیس هیات والیبال بجنورد در گفتگو با خبرنگار فارس در بجنورد ضمن ابراز تأسف از لغو حضور تیم شهرداری بجنورد در لیگ والیبال کشور اظهار کرد: تمامی بازیکنان و کادر فنی این تیم که از شهرهای استان و استان‌های دیگر حضور داشتند با ناراحتی تیم را ترک کردند که این موضوع مایه تأسف است.

وی افزود: حمایت استاندار از ورزش استان قابل‌تقدیر است اما والیبال نیز نیازمند نیم نگاهی از توجهات است زیرا پس از جودو بیشترین بازیکن حرفه‌ای در سطح کشور از خراسان شمالی را رشته والیبال دارد.

رئیس هیات والیبال بجنورد ادامه داد: تیم شهرداری بجنورد می‌توانست نماینده شایسته‌ای برای استان در لیگ 1 والیبال باشد اما با از دست رفتن فرصت، امکان حضور این تیم در مسابقات وجود ندارد و اکنون در صورت حمایت مسئولان از نماینده والیبال خراسان شمالی، لیگ 2 ظرفیتی برای حضور این تیم است.

وی خطاب به استاندار خراسان شمالی گفت: تقاضا داریم تا با حمایت از این رشته ورزشی، شورونشاط والیبالی در استان را افزایش دهد و این رشته ورزشی در استان را از محرومیت نگاه مسئولان خارج کند.

صادق معنوی، سرمربی تیم شهرداری بجنورد نیز با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی رشته والیبال در خراسان شمالی گفت: بازیکنان این رشته در استان ظرفیت حضور در لیگ 1 کشور را دارند اما متأسفانه تاکنون هیچ‌گونه توجه خاصی از سوی مسئولان به این رشته ورزشی نشده است.

وی افزود: ما با حضور در لیگ 2 والیبال کشور می‌توانیم تیمی آماده را بر حضور در دوره آینده لیگ 1 والیبال کشور داشته باشیم و سرمایه‌گذاری مناسبی را در این راستا با حضور کادر فنی و بازیکنان بومی انجام دهیم.

خسرو فرهادی نیز ازجمله بازیکنان تیم‌های والیبال کشور نیز در گفتگو با خبرنگار فارس خاطرنشان کرد: باهدف حمایت و پیشرفت والیبال می‌توان به خوبی شاهد رشد این رشته ورزشی در استان بود.

وی افزود: تصمیم مسئولان به تیم داری در رشته ورزشی والیبال اگر به‌صورت ادامه‌دار و حضور در لیگ‌های بالاتر کشور باشد می‌تواند برای والیبال خراسان شمالی نتایج مثبت زیادی را به همراه داشته باشد اما اگر عده‌ای به دنبال رأی جمع‌کردن و استفاده ابزاری از این تیم باشند، حضور در لیگ 2 با برگزاری مسابقات جام‌های مناسبتی در استان تفاوتی ندارد.

گفتنی است حضور علی‌اصغر مجرد ازجمله بازیکنان خوش‌نام تیم ملی والیبال کشور، به‌عنوان نماینده‌ای شایسته از خراسان شمالی نشان و گواه وجود ظرفیت‌های توانمند والیبالی در استان است که نگاه حمایتی مسئولان از این ورزش می‌تواند شکوفایی هر چه بیشتر آنان را در پی داشته باشد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول