اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«والت دیزنی» 28 هزار نفر را اخراج می کند/روسای دیزنی سر قولشان نماندند!

والت دیزنی ۲۸ هزار نفر را به دلیل رکود ناشی از کرونا اخراج می‌کند.

«والت دیزنی» 28 هزار نفر را اخراج می کند/روسای دیزنی سر قولشان نماندند!

خبرگزاری فارس ـ گروه سینما ـ علیرضا سپهوند: برآوردها حاکی از آن است که تعطیلی و رکود اقتصادی حدود ۴.۷ میلیارد دلار خسارت به شرکت دیزنی وارد کرده و ارزش سهام پایه این شرکت نیز در معاملات با میانگین افت ۱.۵ درصدی به ۱۲۳.۵۷ دلار رسیده است. در ایالت کالیفرنیا تا کنون بیش از ۸۰۵ هزار مورد ابتلا به کرونا مشاهده شده که بیشترین آمار در بین تمام ایالات آمریکا محسوب می شود. 

در ایالت کالیفرنیا تا کنون بیش از ۸۰۵ هزار مورد ابتلا به کرونا مشاهده شده که بیشترین آمار در بین تمام ایالات آمریکا محسوب می شود.  درآمد شرکت دیزنی در سه ماهه  مالی دوم، به دلیل بحران شیوع ویروس کرونا، ۶۳ درصد کاهش یافت. این شرکت تنها در طول سه ماهه دوم سالی مالی ۲۰۲۰، همزمان با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، خسارت ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری بر درآمد خود را ثبت کرد.

«باب ایگر» رئیس پیشین دیزنی چند روز مانده به تفویض ریاستش به «باب چپک» گفته بود: من به توانایی دیزنی برای عبور از این دوره چالش برانگیز و بازیابی موفقیت آمیز اطمینان دارم. در حالی که بیماری همه گیر کووید ۱۹ تأثیر مالی قابل توجهی بر تعدادی از مشاغل ما گذاشته، به توانایی خود در تحمل این بحران اطمینان داریم و در موقعیتی قدرتمندانه از آن بیرون می آییم. 

شرکت والت دیزنی روز سه شنبه اعلام کرد ۲۸ هزار کارمند بخش پارک ها، تجارب و محصولات در همه سطوح اخراج می شوند

 

حالا اما می بینیم با این وجود که کمپانی دیزنی در بخش های دیجیتال و مجازی نه تنها با اُفت مواجه نشده بلکه شیوع کرونا برایش خوب تمام شد و باعث هجوم میلیونی کاربران برای دیدن محتواهای «دیزنی پلاس» شد و تنها در سه ماهه فصل بهار درآمدی معادل ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار تنها از این بخش برای این شرکت به ارمغان آورد و حالا همان دیزنی چون در بخش پارکها و اماکن تفریحی اش با رکود مواجه شده، مبادرت به اخراج هزاران نفر از پرسنل خود کرده است.

شرکت دیزنی مقصر این تصمیم گیری برای اخراج چندین هزار نیروی خود را بر عهده مقامات ایالتی کالیفرنیا گذاشت که اجازه نداده در این زمان دیزنی لند دوباره بازگشایی شود

 

شرکت والت دیزنی اعلام کرد به دلیل ممنوعیت سفر به کالیفرنیای جنوبی و خسارت شدید اقتصادی ناشی از آن، ۲۸ هزار نفر از کارکنان بخش پارک‌های تفریحی خود در آمریکا را اخراج می‌کند.

شرکت والت دیزنی روز سه شنبه اعلام کرد ۲۸ هزار کارمند بخش پارک ها، تجارب و محصولات در همه سطوح اخراج می شوند.

 

علاوه بر این، شرکت دیزنی مقصر این تصمیم گیری برای اخراج چندین هزار نیروی خود را بر عهده کالیفرنیا گذاشت که اجازه نداده در این زمان دیزنی لند دوباره بازگشایی شود.

 

این خبر دقیقاً یک هفته پس از آن منتشر شد که «جاش د آمارو»، رئیس پارک های دیزنی، خواستار اجازه بازگشایی دیزنی لند شد که فرماندار «گوین نیوسام» هیچ پاسخی نداد.

این شرکت با انتشار بیانیه‌ای در روز سه شنبه گفته که با توجه به الزام رعایت فاصله اجتماعی و کاهش مشتریان از ترس همه‌گیری کرونا و نیز به دلیل نبود اطمینان از زمان رونق دوباره کسب و کار، مجبور به گرفتن چنین تصمیمی شده است.

 

«جاش دامارو»، رئیس شهربازی‌های دیزنی در این زمینه گفت:این تصمیم دشواری بود. معتقدیم گام‌هایی که برمی‌داریم به ما اطمینان می‌دهد تا وقتی که به وضعیت عادی بازگشتیم فعالیت جدی‌تر و کارآمدتری داشته باشیم.

 

طبق گفته این شرکت، تقریباً ۲۸ هزار کارمند داخلی تحت تأثیر این تصمیم قرار خواهند گرفت. حدود ۶۷ درصد کارکنان دیزنی پاره وقت هستند.

 

هفته گذشته «د آمارو» به مسولان ایالتی و قانون گذاران گفت: به ما کمک کنید تا دوباره مراکزمان را باز کنیم. ما به راهنمایی های عادلانه و منصفانه احتیاج داریم. وی ادامه داد که هرچه منتظر بمانیم آسیب بیشتری به اقتصاد محلی و کارمندان مرخص شده وارد خواهد شد.

شهربازی دیزنی‌لند در آناهایم، در نزدیکی لس آنجلس که هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند، پس از «مجیک کینگدم» در مجموعه تفریحی «والت‌ دیزنی ورلد» در اورلاندو، دومین شهربازی پربازدید جهان است

 

دیزنی لند از اواسط ماه مارس بسته شده است. طرحی برای آغاز بازگشایی دیزنی لند در ماه جولای در دست اجرا بود، اما وقتی موارد ویروس کرونا در سرتاسر کشور افزایش یافت، این امر به حاشیه رانده شد و مقامات ایالتی و محلی را مجبور به پس گرفتن مجوزهای عملیات تجاری برای بازگشایی کسب و کارها کرد.

 

شهربازی دیزنی‌لند در آناهایم، در نزدیکی لس آنجلس که هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند، پس از «مجیک کینگدم» در مجموعه تفریحی «والت‌ دیزنی ورلد» در اورلاندو، دومین شهربازی پربازدید جهان است. برخلاف پارک‌های تفریحی دیزنی در فلوریدا، توکیو، هنگ کنگ، شانگهای و پاریس، تفریحگاه دیزنی‌لند در آناهایم آمریکا تا کنون به دلیل محدودیت‌های کرونایی در کالیفرنیا بازگشایی نشده است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول