اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بسیج، زمینه‌ساز اشتغال جوانان باشد/ ثابت می‌کنیم از مردم، با مردم و برای مردم هستیم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما باید با تکیه به داشته‌های خود، علاوه بر اشتغال بسیجی‌ها، زمینه اشتغال سایر مردم را نیز ایجاد کنیم.

بسیج، زمینه‌ساز اشتغال جوانان باشد/ ثابت می‌کنیم از مردم، با مردم و برای مردم هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سردار غلامرضا سلیمانی ظهر امروز در جلسه مشترک با فرماندهان بسیج محلات چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از اساسی‌ترین اقدامات بسیج، احیای پایگاه‌های مقاومت است و ما باید دلیل این کار را بدانیم و فهم مشترکی از این قضیه داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ما یک الگوی متفاوت از مردم‌سالاری را در سایه پیروزی انقلاب اسلامی عرضه کردیم که شکلی مشابه اما ماهیتی متفاوت از الگوهای دموکراسی دارد.

سلیمانی توضیح داد: مقام معظم رهبری در 5 آذرماه 1395 فرمودند که مردم‌سالاری فقط در شرکت در انتخابات نیست بلکه مردم باید در همه امور سالار باشند؛ بزرگترین و پیچیده‌ترین عملیات‌ها را همین لشکر قمربنی‌هاشم (ع) در دفاع مقدس انجام دادند؛ این نیروها همان مردم و دانش‌آموزانی بودند که حقوق بگیر و آموزش‌دیده نبوده و به آنها میدان داده شد، مردم با تکیه بر ایمان و اعتقاد دینی و مذهبی آن هم از نوع عاشورایی به میدان نبرد رفتند.

وی بیان کرد: بسیج، تشکیلات انقلاب اسلامی است، یعنی سازماندهی مردمی باید براساس منطق اسلام و تشیع، رابطه بین امام و امت و یک سازماندهی عمومی شکل بگیرد که همان بسیج است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به رسالت بسیج در گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: باید جامعه‌سازی و دولت‌سازی را به‌عنوان رده‌های اصلی تشکیلات بسیج با تکیه بر ظرفیت و نیروی عظیم مردمی، جوانان انقلابی و روحیه جهادی احیا کنیم، ما باید اصلی‌ترین رده‌های تشکیلات بی‌نظیر راهبردی بسیج یعنی پایگاه‌های بسیج را احیا کنیم، این باید براساس منظومه فکری رهبر معظم انقلاب ایجاد شود.

بسیاری از اشارات مقام معظم رهبری به مردم است نه دولت!

سلیمانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری به عنوان رهبر دوم انقلاب اسلامی و کسی که به انقلاب تکامل بخشید، در حال مجاهدت برای تکامل سه مرحله باقی‌مانده در گام دوم انقلاب هستند و همه اشاراتشان به مردم و بسیج بوده و خطاب به دولت نیست.

وی اظهار داشت: حوزه‌ها باید نقش راهبری، هدایت و حمایت از بسیج را بر عهده بگیرند و کارهای اجرایی انجام ندهند، تحول در نظام برنامه‌ریزی بسیج وظیفه پایگاه بسیج است؛ بسیج به فرمایش مقام معظم رهبری، مزرعه بی‌حصار و باران رحمت است؛ البته جاذبه و حرکت عمومی لازم دارد.

بسیج حل مشکل اشتغال جوانان را در دستور کار خود قرار دهد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، عملکرد یک پایگاه بسیج در روستای خراجی را بسیار عالی عنوان کرد و افزود: ما باید علاوه بر اشتغال بسیجی‌ها، زمینه اشتغال سایر مردم را نیز ایجاد کنیم و با تکیه بر داشته‌های خود، مشکلات اشتغال جوانان را رفع کنیم.

سلیمانی با بیان اینکه ما در کمک هزینه‌ها، تجهیزات و بسترسازی، به پایگاه‌های بسیج کمک می‌کنیم، گفت: شما کار را به مردم بسپارید و راه‌های ارتباط‌گیری با مردم را ایجاد کنید تا مردم هم به ما اعتماد کنند و برای پاسخ دادن به نیازها و حل مشکلات به ما روی آورند.

وی با بیان اینکه مسؤولان وقتی این وضعیت را ببینند، خود وارد میدان می‌شوند، تصریح کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت باید به دنبال کسی برود که می‌خواهد در کاری سرمایه‌گذاری کند، نه اینکه آن فرد به دنبال مسؤولان از این اتاق به آن اتاق فرستاده شود.

سلیمانی با اشاره به کمک‌های مؤمنانه و عملکرد بسیار خوب استان چهارمحال و بختیاری در این مسئله ادامه داد: یک بازه زمانی از 17 ربیع‌الاول برای حل مشکلات استان‌ها و کمک مؤمنانه اختصاص داده می‌شود.

وی در پایان با اشاره به مشکلات متعدد مردم، توضیح داد: ما باید ثابت کنیم که از مردم، با مردم و برای مردم هستیم؛ همانگونه که بسیج 92 هزار شهید تقدیم اسلام کرده تا امنیت و آرامش داشته باشند باید در حوزه‌های دیگر هم برای حل مشکلات مردم در کنارشان باشیم.

انتهای پیام/68031/م/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول