اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کشف 3 تن و 419 کیلوگرم انواع مواد مخدر در مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی، از کشف 3 تن و 419 کیلوگرم انواع مواد مخدر در عملیات‌های پلیس استان در 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

کشف 3 تن و 419 کیلوگرم انواع مواد مخدر در مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردار حسن مفخمی شهرستانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از کشف 3 تن و 419 کیلوگرم انواع مواد مخدر در عملیات‌های پلیس استان در 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در این عملیات‌ها 4 هزار و 214 نفر معتاد و خرده فروش مواد، 111 نفر قاچاقچی،‌ دستگیر و 15 باند مواد مخدر منهدم شدند.  

وی گفت:‌ یکی از مهم‌ترین برنامه ریزی‌های عملیاتی پلیس استان،‌ بازنگری طرح‌های مبارزه با مواد مخدر و بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای علمی و تخصصی پلیس و پیگیری ویژه مطالبات و گزارش‌های مردمی به مرکز فوریت‌های پلیس 110 بوده است. 

فرمانده انتظامی استان مرکزی توجه به گزارش‌های مردمی و اجرای هدفمند طرح‌های ظفر در سطح استان را بخش مهم دیگری از برنامه‌های اولویت دار پلیس استان در این حوزه خواند و  افزود:‌ از ابتدای سال تا کنون، انجام عملیات‌های موردی، اجرای طرح‌های عملیاتی پاک سازی نقاط آلوده با بهره‌گیری از توان اجرایی پلیس استان به صورت مستمر دنبال می‌شود که این مهم رضایت مندی مطلوبی از عملکرد پلیس در مبارزه با مواد مخدر را به همراه داشته است. 

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی با اشاره به آخرین کشفیات و دستاوردهای پلیس استان در برخورد با قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر تصریح کرد: در 6 ماهه نخست امسال، 3 تن و 419 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است. 

وی ادامه داد: در این عملیات‌ها 111 نفر قاچاقچی، 4 هزار و 214 نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر دستگیر و به مراجع قضائی و یا به مراکز کمپ ترک اعتیاد معرفی شدند. 

فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه برنامه ریزی در حوزه پیشگیری اجتماعی را یکی از مهم‌ترین رویکردها در برنامه‌  ریزی‌های پلیس استان خواند و اظهار کرد:‌ یکی از راه‌های اساسی برای تحقق پیشگیری اجتماعی، آموزش‌های همگانی است و پلیس با آگاهی از نقش قربانیان در بروز جرایم و آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه مبارزه با مواد مخدر و با هدف کنترل و کاهش این نقش که به کاهش جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی منجر خواهد شد، اجرای برنامه‌های آموزش همگانی را از مدت‌ها قبل به دو شیوه‌ی حضوری و غیر حضوری دنبال می کند. 

فرمانده انتظامی استان مرکزی آموزش‌های غیرحضوری را بخش دیگر از برنامه‌های آگاه بخش پلیس در مبارزه با مواد مخدر خواند و گفت: بهره گیری از تولیدات نوشتاری، تولیدات هنری، برگزاری نمایشگاه‌های آگاه سازی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای استان، برگزاری مسابقات انتظامی و ارائه آموزش‌های همگانی از طریق فضای مجازی نیز از جمله اقداماتی است که بخشی از آن با همراهی دیگر دستگاه‌های اجرایی استان انجام شده است. 

سردار مفخمی شهرستانی بازتاب همکاری‌های مردمی در این حوزه را در توفیقات پلیس در این حوزه بسیار تاثیرگذار برشمرد و اظهار داشت: تلفن 110 در  تمام ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارش‌ها و اطلاعات شهروندان است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول