اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نظارت‌ها بر بازار جدی‌تر و ملموس شود/افزایش ۲۴ درصدی جوجه‌ریزی

استاندار گیلان با تأکید بر افزایش گشت‌های نظارتی از سوی دستگاه‌های مرتبط برای نظارت بر بازار و حفظ تعادل گفت: گزارش اجرای بازرسی‌ها باید از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم رسانده و اصناف رعایت‌کننده معیارها و قیمت‌ها، تشویق شوند.

نظارت‌ها بر بازار جدی‌تر و ملموس شود/افزایش ۲۴ درصدی جوجه‌ریزی

به گزارش برگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات استان در سالن الغدیر با تأکید بر افزایش گشت‌های نظارتی از سوی دستگاه‌های مرتبط برای نظارت بر بازار و حفظ تعادل اظهار کرد: روند نظارت و بازرسی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که کمبودی در کالاهای اساسی احساس شود.

وی با اشاره به انجام حدود ۱۵۴ هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی از اماکن توزیع کالا در استان از ابتدای سال بیان کرد: گزارش اجرای بازرسی‌ها باید از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم رسانده و تشویق اصناف رعایت کننده معیارها و برخورد با واحدهای متخلف که بر تخلف خود اصرار می‌ورزند، هم‌زمان انجام شود.

استاندار گیلان با اشاره به تلاش دشمنان برای بر هم زدن نظم عمومی با نشر شایعه‌هایی بی‌اساس گفت: در مقاطعی ازجمله زمان شیوع کرونا، در برخی کالاهای بهداشتی کمبودهایی وجود داشت که با کوشش و جدیت فعالان اقتصادی، به خودکفایی رسیده‌ایم.

زارع به افزایش ۲۴ درصدی جوجه ریزی در استان طی ماه‌های مرداد و شهریور سال جاری اشاره کرد و افزود: میزان تولید مرغ در استان، ۱۷۷ هزار تن بوده و به دلیل آنکه گیلان از قطب‌های بزرگ تولید مرغ در کشور است، قیمت این محصول نسبت به دیگر نقاط کشور، پایین‌تر است.

استاندار گیلان با تأکید بر نظارت جدی دامپزشکی اجرای فرایند تأمین نهاده‌های دامی گفت: سازمان‌های جهاد کشاورزی و صمت در تأمین نهاده‌های طیور، از تولیدکنندگان حمایت کنند.

وی به افزایش نرخ حمل‌ونقل درون‌شهری در شهرستان‌های مختلف استان اشاره کرد و افزود: پیشنهاد دبیرخانه مبنی بر افزایش تا سقف حداکثر ۲۰ درصد توسط ستاد تنظیم بازار ابلاغ شود.

زارع با تأکید بر اینکه در حوزه نظارت و تعزیرات باید حضور ناظران در بازار ملموس و در برخورد با جرائم محرز، احکام از بازدارندگی کافی برخوردار باشند، بیان کرد: درج نشدن قیمت روی محصولات از سوی برخی صنوف قابل‌پذیرش نیست و باید با همکاری اتحادیه‌ها این معضل رفع شود.

 

به گزارش فارس، در این جلسه گزارش‌هایی از وضعیت بازار و اقدامات صورت گرفته به‌منظور تأمین کالاهای موردنیاز مردم، طرح ساماندهی کشتارگران، وضعیت تأمین و توزیع مرغ و گوشت، ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی، وضعیت گندم و کیفیت آن، ارائه و نیز آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده‌های تخلف‌های واصله از سوی اتاق اصناف و سازمان صمت توسط تعزیرات حکومتی بیان شد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول