اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

تمسک به توافق ننگین عادی‌سازی برای بقا

توافق ننگین عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی حاکى از نقشه شومى است که مثلث غربى-عبرى-عربی ، براى آینده سرزمین‌‏هاى اشغالى و بسترسازى جهت تسهیل اجرا و رونمایی بخش دیگری از پروژه مرده معامله قرن پیگیرى مى‏‌کنند.

تمسک به توافق ننگین عادی‌سازی برای بقا

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، مهدی هاشم‌زاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی طی یادداشتی نوشت: اوضاع و احوال صهیونیست‏ها این روزها به مراتب از هر روز بدتر است از شیوع و ابتلاى روزانه بیش از هزار نفر به ویروس کرونا  در سرزمین‏هاى اشغالى به نسبت جمعیت اندک آن و فلج شدن زندگی و رسیدن تعداد بیکاران در اثر کرونا به بیش از یک میلیون آمار وحشتناکى براى اقتصاد راکد صهیونیست‏هاست.

این روزها در سرزمین های اشغالی در کنار تشدید دعواهاى تمام نشدنى احزاب و جناح‏هاى داخل رژیم غاصب و همچنین برگزاری سه انتخابات ناموفق کُنِست و عدم تشکیل کابینه این رژیم مجعول از طرفی و چندپارگى و عدم انسجام اجتماعى ساکنان این سرزمین اشغال شده که از ابتداى اشغال وجود داشته است از طرفی دیگر چندین هفته است که همزمان با آمریکا، تل آویو و دیگر شهرهاى این سرزمین مغصوب آرام ندارند وشاهد اعتراضات و تظاهرات مختلف مردم خود در این حاکمیت بدون هویت هست که به تشکیل گروه‏هاى مخالف سیاست‏هاى رژیم غاصب از بین مهاجران درجه دوم منجر شده است.

اکنون نسل جدید صهیونیست‏ها هیچ تعلق خاطرى به سرزمین موهوم موعودى که به پدرانشان وعده داده شده بود ندارند. چندپارگى اجتماعى و فساد درحاکمیت و تبعیض‏ بی‌‏سابقه در بین ساکنان به اضافه شکست‏هاى پیاپى داخلى و خارجى آینده‏اى مبهم و تاریک را فراروى مهاجران این سرزمین غصب شده قرار داده است و مهاجرت معکوس شدت یافته است.

میزان بالاى افسردگى و خودکشى سربازان ارتش رژیم صهیونیستى که پنجمین ارتش دنیا ازلحاظ تسلیحات است، امروز بیش از هر روز دیگر دچار لجام گسیختگى وبى‏نظمى شده است.طبیعى است که در این شرایط آمریکا و ارتجاع منطقه به کمک این رژیم خبیث بیایند تا با تنفس مصنوعى به نتانیاهو براى وى برگ برنده‏اى دست و پا کنند و نمایش توافق با بعضی کشورهای عربی را اجرا نمایند تا اندکى از افکار عمومى را منحرف و به رفع و رجوع مشکلات بی‏شمار خود بپردازند.

جزئیات توافق ننگین عادی سازی یا به تعبیر رساتر آشکارسازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی که با بازیگرى مؤثر جارد کوشنر و شخص ترامپ به امضاء رسیده و در یک بیانیه مشترک بر آن تأکید شده است، حاکى از نقشه شومى است که مثلث غربى-عبرى-عربی ، براى آینده سرزمین‏هاى اشغالى و بسترسازى جهت تسهیل اجرا و رونمایی  بخش دیگری از پروژه مرده معامله قرن پیگیرى مى‏کنند.

توافق مذکور که به‏ دنبال تحقق اهدافی نظیر تکمیل پروژه نفوذ محور غربى-صهیونیستى در زیرساخت‏هاى جهان عرب‏، فشار بر گروه‏هاى مقاومت و خالى کردن پشت آن‏ها براى ترک جبهه مقابله با اشغالگرى و نسل‏کشى اسرائیل در فلسطین‏، به رسمیت شناختن دولت جعلى اسرائیل و بسترسازى براى پروژه معامله قرن و خاورمیانه جدید، رو کردن برگ برنده‏اى براى ترامپ در انتخابات آتى ریاست جمهورى آمریکا و جلب حمایت لابى صهیونیستى به نفع کمپین ترامپ‏، جعل تاریخ و تثبیت روایت وارونه از اشغالگرى و جنایات صهیونیست‏ها با کلیدواژه چشم‏ انداز صلح، برداشتن گامى مهم براى تکمیل پروژه الحاق بخش‏هاى دیگر فلسطین به سرزمین‏هاى اشغالى ،کمک به نتانیاهو در لاپوشانى شکست‏ها و گرفتارى‏هاى متعدد داخلى و درون ساختار قدرت پوسیده رژیم صهیونیستى‏ و... خواهد بود.

مثلث شوم عادی‌‏سازى روابط سه ضلع دارد؛ ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان. این سه نفر به‏ شدت به ماندن ترامپ در مسند قدرت نیاز دارند. به ‏خصوص بن سلمان که نگران آن است درصورت پیروزى جوبایدن که فردى شیطان صفت و فریبکار است، بر سر بن سلمان معامله کرده و براى خوشایند برخى کشورها ازجمله ایران و روسیه و... او را قربانى کند، نتانیاهو نیز که دولت‏ش درآستانه سقوط است، ماندن ترامپ را براى خود آخرین فرصت مى‌‏داند و ترامپ که این روزها برای انتخاب مجدد، خود را به آب و آتش مى‏‌زند.

بنابراین اقدامات اخیر بازى سه عنصر در حال افول است که با دولت‏هاى متزلزل خود درصدد تلاش براى بیشتر ماندن هستند. غافل از این‏که، مشکل هر سه حاکمیت، مشکل دولت و اشخاص نیست. افول و زوال سرنوشت محتوم هر سه حاکمیت است که اکنون سرعت گرفته است.کشورها و خاندان‏هایى مثل امارات و بحرین و آل مکتوم و آل خلیفه، پیشمرگان مفلوکى هستند که آمده ‏اند قربانى شوند تا مرگ اربابان خودرا به تاخیر بیاندازند. کارى عبث و بیهوده که شاید چند صباحى به آنها کمک کند اما گره‏ خوردن زلف این کشورها با آن دولت‏هاى روبه زوال، مرگ ایشان را نیز تسریع خواهد کرد.

اما در چنین شرایطى و در واکنش طبیعى به این خیمه‏ شب ‏بازى ‏هاى شیطانى برخلاف خواسته و پیش ‏بینى صهیونیسم ان شاءالله گروه ‏هاى فلسطینى، هوشیارتر شده و خود و آزادى قدس را معطل وعده و وعیدهاى اعراب نخواهند کرد. چنان‏چه نمونه آن‏را در همایش بیروت- رام الله - در هفته های گذشته دیدیم.

موضوع تسلیح کرانه غربى رود اردن سرعت خواهد یافت یعنى این‏که شهرک‏نشینان شهرک‏هاى صهیونیستى باید خواب راحت را کناربگذارند و هر شب کابوس عملیات مجاهدان فلسطینى را ببینند.

برخلاف آنچه دشمن تصور کرده و خواسته پاى رژیم صهیونیستى را به حیاط خلوت ایران در خلیج فارس و دریاى عمان باز کند. باید گفت که این اقدام عزم ایران را براى تحرک بیشتر و اقدام براى تکمیل فناورى دفاعى و نظامى بومى بیشتر کرده و توان دفاعى بازدارنده ایران را بالا خواهد برد و در مقابل ضربه‏ پذیرى دولت‏هاى مفلوک را بیش ازپیش خواهد کرد.

به یارى خدا ناقوس اضمحلال رژیم غاصب زودتر ازموعد اعلام شده به صدا در خواهد آمد و  ان شاءالله انتخابات ریاست بر ظالمانه ‏ترین حکومت‏هاى دنیا در دو ماه آینده تا 13 آبان فصلى نوین در سریال افول آمریکا خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول