اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

دفاع مقدس دانشگاه بزرگ انسان‌سازی بود

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: دفاع مقدس دانشگاه بزرگ انسان‌سازی بود که تمام فضیلت‌های مهم و ارزشی را یکجا به رزمندگان آموخت و امروز ثمره این دانشگاه بزرگ به‌وضوح در نسل جدید قابل نمایش است.

دفاع مقدس دانشگاه بزرگ انسان‌سازی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار محسن کریمی  ظهر امروز در مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در دانشگاه تربیت معلم اراک اظهار کرد: بیانات مقام معظم رهبری در روز ۳۱ شهریور فصل جدیدی از اهمیت دفاع مقدس جلوی ما قرار داده که امروز باید مؤلفه‌های این بیانات ارزشمند عملیاتی کنیم.

وی افزود: دفاع مقدس در ماندگاری انقلاب اسلامی نقش بسیار مؤثری داشته و امروز باید به این مؤلفه‌های مهم که در ماندگاری انقلاب تأثیرگذار بودند بیشتر پرداخته شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: به برکت دفاع مقدس نسل جوانی تربیت شد که امروز این نسل دروازه‌های علم و معرفت را یکی پس از دیگری فتح کرده و حماسه‌های زیادی در راستای پیشرفت و آبادانی کشور خلق کرده است.

کریمی اضافه کرد:  دفاع مقدس محل شکوفایی ظرفیت‌ها بود که بسیاری از استعدادها و توانمندی‌های رزمندگان را به مرحله شکوفایی رساند و تولیداتی در دفاع مقدس به دست توانای رزمندگان خلق شده‌اند که امروز بسیاری از نخبگان در حیرت آنها هستند.

وی ادامه داد: امروز بسیاری از ظرفیت‌های چهل ساله در دفاع مقدس ریشه در دفاع مقدس دارد و این باید بهتر تبیین شود که اگر امروز در بسیاری از حوزه‌های پزشکی، علمی، مهندسی و سایر بخش‌ها به توانمندی رسیدیم نتیجه به‌کارگیری تفکر دفاع مقدس است و باید در سایر حوزه‌هایی که عقب ماندیم توجه شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی یادآور شد: انجام بیش از یک‌صد هزار عمل جراحی سنگین و موفق در مقطع دفاع مقدس که بیش از یک هزار مورد آن در استان مرکزی انجام شد یک موفقیت بزرگ است چراکه این کار در شرایطی انجام شد که در حوزه پزشکی کاملاً وابسته خارج بودیم.

کریمی بیان کرد: امروز قرارگاه خاتم‌الانبیاء ظرفیت بسیار عظیمی در کشور است که سازندگی‌ها و آبادانی های عظیمی ایجاد کرده و این مجموعه جهادی، انقلابی و متخصص نتیجه به‌کارگیری نسل و تفکر دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه ما تاکنون در طول این چهل سال از توان مهندسی جنگ بسیار ناچیز استفاده کرده‌ایم و اگر بخشی از این توان را امروز پای کار بیاوریم قطعاً بسیاری از مشکلات حل خواهند شد افزود: بسیاری از صنایع و زیرساخت‌های موجود در کشور که امروز در کشور اثرگذار هستند به برکت دفاع مقدس هستند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اضافه کرد: اگر امروز به خودکفایی در حوزه صنعت و دفاعی دست پیدا کرده‌ایم این به برکت به‌کارگیری تفکر دفاع مقدس است چراکه در ابتدای جنگ در برابر دشمنان دستمان خالی بود و بسیاری از سیستم‌های دفاعی وابسته بودند.

کریمی تصریح کرد: در ابتدای جنگ عده‌ای از رزمندگان با دستان خالی اراده کردند و این اراده را تا به امروز ادامه دادند که ثمره و نتیجه آن خودکفایی در عرصه دفاعی شده است.

وی گفت: عزم و اراده‌ای که امروز توسط جوانان برای محرومیت‌زدایی در کشور دیده می‌شود برگرفته از الگوبرداری از نسل دفاع مقدس است چراکه محوریت کار شهدا و رزمندگان در کنار کارهای دفاعی محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مردم بود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تأکید کرد: قدرت مردمی مهمترین سرمایه اجتماعی است که امروز بسیاری از کشورها به آن اعتقاد دارند و در ایران اسلامی به عنوان یک مؤلفه مهم قدرت محسوب می‌شود که ریشه این قدرت در دفاع مقدس عملیاتی شد و آن‌هم با هنر و ابتکار امام(ره) بود که قدرت بسیج کنندگی مردم را به رخ دنیا کشید.

کریمی اظهار داشت: در بیماری کرونا بخشی از توان مردمی را پای کار آوردیم که بحران کرونا را به طور نسبی کنترل کردیم که در استان مرکزی بیش از ۲۵ هزار نفر در گروه‌های جهادی سازمان‌دهی شدند و در اقدامات مختلف از جمله ضدعفونی، تولید و توزیع ماسک و اقدامات خدماتی به مردم خدمت‌رسانی کردند.

وی خاطرنشان کرد: البته پای کار آوردن بسیج مردمی در بیماری کرونا نمود آن در بسیاری از کارهای دیگر به‌وضوح دیده شد که نمونه آن مشارکت مردمی در تهیه بسته‌های کمک مؤمنانه بود که مردم خوش درخشیدند و حماسه عظیمی را خلق کردند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: در طول انقلاب اسلامی هر زمانی هسته مردمی را پای کار آورده‌ایم بسیاری از بحران‌ها به فرصت تبدیل شده‌اند و این الگوبرداری ریشه در دفاع مقدس دارد.

کریمی گفت: امروز به برکت دفاع مقدس فرهنگ بسیجی به یک تفکر محور در کشور تبدیل شده و نمونه امروز بسیجیان کشور را در هیچ جایی سراغ نداریم چراکه مخلصانه و بدون هیچ‌گونه ادعایی جان خود را فدای مردم و انقلاب می‌کنند.

وی افزود: امروز مدل تفکر بسیج در بسیاری از کشورهای منطقه در حال به‌کارگیری است که به‌وضوح شاهد بودیم در بحران‌های منطقه و کشورهایی همچون عراق و سوریه آن چیزی که آنها را نجات داد تفکر بسیج مردمی بود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: قدرت بازدارندگی امروز باعث شده که هیچ ابرقدرتی جرأت تجاوز به حریم ایران اسلامی نداشته باشد و اینکه مقام معظم رهبری دفاع مقدس را یک نسخه شفابخش و کارآمد برای حل مشکلات مردم می‌دانند یک جمله راهبردی است که باید به‌درستی تبیین شود.

کریمی اظهار کرد: دفاع مقدس دانشگاه بزرگ انسان‌سازی بود که تمام فضیلت‌های مهم و ارزشی را یکجا به رزمندگان آموخت و امروز ثمره این دانشگاه بزرگ به‌وضوح در نسل جدید قابل نمایش است.

وی اضافه کرد: فرهنگ بسیجی از هیچ همه‌چیز می‌سازد و اگر امروز در اوج اقتدار هستیم و دشمن حتی خیال تجاوز هم نمی‌تواند داشته باشد به برکت وجود تفکر بسیج در کشور است که نمونه آن را در دفاع مقدس و سایر مقاطع انقلاب دیده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: امروز از جامعه فرهنگی برای آگاهی و بصیرت افزایی مردم و به‌ویژه جوانان انتظاری بیشتری داریم چراکه در شرایطی هستیم که دشمنان انبوهی از توطئه‌ها را در قالب جنگ روانی و اقتصادی علیه ملت انجام می‌دهند و لذا همه باید به میزان سهمی که داریم مؤثر باشیم.

کریمی بیان داشت: شرایط فعلی بدتر از دفاع مقدس نیست چراکه ما امروز داشته‌های زیادی داریم که اگر در کنار مدیریت انقلابی و جهادی به‌کارگیری شوند قطعاً تمام تهدیدات به فرصت تبدیل خواهند شد.

وی تصریح کرد: امروز همه باید کمک کنیم که تلاش‌های دشمن در راستای تغییر باورها به نتیجه نرسد که اگر همت‌ها و اراده‌های الهی را به‌کارگیری کنیم قطعاً شکوفایی حاصل خواهد شد چراکه این وعده الهی است و قطعاً محقق می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول