اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پیگیری فرایندهای قضایی همراه با کرامت انسانی/ بهترین مراقبت‌های کرونایی در زندان‌ها جریان دارد

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه پیگیری فرایندهای قضایی همراه با کرامت انسانی در قوه قضائیه یک اولویت مهم است که صورت می‌گیرد، گفت: بهترین مراقبت‌های کرونایی در زندان‌ها جریان دارد.

پیگیری فرایندهای قضایی همراه با کرامت انسانی/ بهترین مراقبت‌های کرونایی در زندان‌ها جریان دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی ظهر امروز در جلسه صیانت از حقوق شهروندی که در دادگستری کل استان سمنان تشکیل شد، اظهار کرد: حفظ کرامت انسان‌ها همواره مورد تأکید و اهتمام دین مبین اسلام بوده است؛ اعمال مجازات نیز عقوبتی برای بزهکار است تا چشیدن طعم عذاب دنیوی که برای او متصور شده، به اصلاح و بازگشتش به جامعه بینجامد.

او افزود: باید به همین عقوبت مقرر کفایت کرد و این امر، ملازمه‌ای با استخفاف مضاعف، بیش از اعمال مجازات نخواهد داشت.

رئیس هیأت نظارت بر حقوق شهروندی استان سمنان ادامه داد: توهین به بزهکار ضرورتی ندارد و پیگیری فرایندهای قضایی باید با کرامت و حفظ شأن انسانی توأم باشد که اکنون نیز همین‌طور است و دستگاه قضایی در برهه کنونی به این امر اهتمام جدی دارد.

عبداللهی ادامه داد: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها تأکید رئیس دستگاه قضایی است؛ هدف از اعمال مجازات، اصلاح مجرم و بزهکار است و اگر این هدف تأمین شد، بیش از آن ضرورتی به انجام ندارد.

او بیان کرد: استفاده از قوانین و اهرم‌های ارفاقی که در قانون پیش‌بینی‌شده، امروز باید مورد توجه قرار گیرد و این امر مورد تأکید رئیس قوه قضائیه نیز قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: قانون جدید نهادهای ارفاقی تفاوت‌هایی با قانون قبلی دارد و ظرفیت‌های جامع و کاملی در قوانین مصوب، گنجانده شده است که اگر همکاران قضایی از آن استفاده لازم را ببرند، به هدف غایی کاهش جمعیت کیفری نائل خواهیم شد.

عبداللهی با بیان اینکه امروز بسیاری از امور در دستگاه قضایی از طریق سامانه‌های الکترونیکی پیگیری و به نظارت‌ها پرداخته می‌شود، تصریح کرد: اجحافی به متهم یا محکومی در حال حاضر انجام نمی‌شود؛ اما اخبار و شایعات کذب و خلاف واقع از سوی رسانه‌های خارجی و غافلان داخلی آنها، آن‌هم عمدتاً در ارتباط با افرادی که دارای پشتوانه‌های خاصی هستند، صورت می‌گیرد و باید مراقب این موارد بود.

او ادامه داد: بهترین مراقبت‌ها در ایام کرونا در قوه قضائیه و دستگاه‌های زیرمجموعه آن انجام و زندان‌ها خالی‌سازی شد؛ به‌کرات، مرخصی زندانیان و محکومان به تشخیص دادستان‌ها تمدید شد تا مشکلی از حیث شیوع ویروس کرونا پیش نیاید.

رئیس هیأت نظارت بر حقوق شهروندی استان سمنان گفت: قرنطینه زندانیانی که به مرخصی رفته بودند، پس از بازگشت در چندلایه انجام شد تا آسیب احتمالی به سایر زندانیان وارد نشود.

عبداللهی افزود: غربالگری و رعایت موارد بهداشتی در زندان‌ها به‌خوبی انجام می‌شود و به صورت مستمر، گزارش‌های متعددی از این امر دریافت می‌کنیم.

او بیان کرد: دستگاه قضایی در رفع نواقص و آسیب‌های موجود در این دستگاه می‌کوشد و درصدد رفع و جبران آن برمی‌آید و این ارزشمند است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: انتقال صحیح آنچه در دستگاه قضایی در جریان است، باید به‌خوبی در رسانه‌ها انجام شده تا سبب جلب رضایت مردم به حاکمیت شود.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول