اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

درخواست انتقال ۷۰۰ معلم پردیسی

رئیس آموزش و پرورش شهرستان پردیس گفت: تاکنون ۷۰۰ درخواست انتقالی وصول شده و ما نمی‌توانیم با تمام این درخواست‌ها موافقت کنیم و متأسفانه این آمار بالای انتقالی قابل توجیه نیست.

درخواست انتقال ۷۰۰ معلم پردیسی

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، مصطفی حسنوند رئیس آموزش و پرورش شهرستان پردیس پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت دانش‌آموزان در مدارس این شهرستان، اظهار کرد: در بازدیدی که از ۴۰ مدرسه سطح شهرستان داشتیم، وضعیت تدریس را رصد کرده و با دانش‌آموزان، معلمان و مدیران مدارس در این خصوص هم‌فکری کردیم.

وی ادامه داد: برای تحصیل هر دانش‌آموز پردیسی یک اطلس در نظر گرفته شده و در سامانه سناد وضعیت دسترسی دانش‌آموزان و نوع انجام تکالیف‌شان ثبت می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان پردیس افزود: متأسفانه همچنان با تداخل برنامه درسی دانش‌آموزان از برنامه‌های تلویزیون را شاهد هستیم، اما برای رفع این مشکل با استفاده از شبکه شاد و سایر موارد توسط اداره کل، برنامه آموزشی مدونی اجرا خواهند شد.

حسنوند اضافه کرد: معلمان باید مطابق با برنامه‌های هفتگی آموزش خود را انجام داده و اگر مدرسه‌ای برنامه آموزشی را تغییر بدهد باید جواب قانع کننده‌ای در این خصوص داشته باشد.

وی عنوان کرد: نمایندگان معلمان و انجمن اولیاء و مربیان نقش پررنگی در رفع مشکلات آموزشی دارند و در صورت مشاهده مشکل نباید صورت جلسه را امضاء کنند تا آن مشکل اصلاح شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان پردیس تصریح کرد: انتظار از اولیای دانش‌آموزان بیشتر است تا در ارزشیابی و نظارت به عملکرد دانش‌آموزان به این اداره بیایند زیرا امروز فرآیند آموزش مشارکتی است و باید دانش‌آموزان احساس کنند که تحت نظارت هستند و اولیاء نیز برنامه‌ریزی آموزشی را برای دانش‌آموزان مشغول تحصیل در منازل داشته باشند.

حسنوند یادآور شد: بحث آموزش در فضای مجازی و شرایطی که امسال داریم به  توجه متقابل اولیاء و دانش‌آموزان نیاز دارد که متأسفانه نداشتن گوشی‌های هوشمند مشکل اصلی برخی از دانش‌آموزان ما برای تحصیل است.

وی بیان کرد: سه اولویت در برنامه‌های آموزشی داریم که توجه به مسائل تربیتی در فضای مجازی در ابتدای برنامه‌ها قرار دارد و در هر مدرسه طی هر هفته یک شعار تربیتی در دستور کار تدریس قرار می‌گیرد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان پردیس ابراز کرد: آموزش مهارت‌های اجتماعی و زندگی در فضای مجازی از دیگر اولویت‌ها است و توجه به مسائل سلامت و تربیتی با ورزش‌های مناسب در فضای آپارتمان در اولیت دوم و رژیم غذای مناسب در اولویت سوم آموزش در منازل است.

حسنوند خاطرنشان کرد: شاید محتوای مورد نظری که دانش‌آموز را اقناع کند در برخی از پایه‌ها وجود نداشته نباشد و شاید دانش‌آموز از محتوای ارائه شده رضایت نداشته باشد اما فضای مجازی دست دانش‌آموزان را باز گذاشته و کلیپ‌های خوبی در سامانه شاد بارگزاری می‌شود.

وی تشریح کرد: در فضای شاد مدرسان مجربی از سراسر کشور تدریس می‌کنند که به هرحال تدریس یکی از این معلمان مورد توجه دانش‌آموز قرار خواهد گرفت و وزارت آموزش و پرورش نیز برنامه‌های خوبی در این حوزه دارند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان پردیس گفت: اولیاء باید دانش‌آموزان را وادار به استفاده از تحصیل در فضای مجازی کنند و برای این موارد ارائه بازخورد با همراهی والدین را برای کنترل تکالیف دانش‌آموزان را خواستاریم تا آموزش مجازی جایگاه خود را پیدا کند.

حسنوند ادامه داد: کرونا آموزش مجازی را به مدارس ما آورد و آموزش مجازی در دنیا جزء لاینفک آموزش شده است و پس از بیماری کرونا در مدارس کشور ما نیز اجرایی شد.

وی اضافه کرد: مدرسه محل تعاملات اجتماعی است و اولیاء باید بر دانش‌آموزان و انجام تکالیف که به آن‌ها محول می‌شود نظارت بیشتری داشته باشند و ما نیز دروس تخصصی را در اولویت آموزش قرار داده‌ایم زیرا موارد آموزشی ما تکلیف محور، پژوهش محور و آموزش محور هستند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان پردیس عنوان کرد: اولیاء برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده و به دانش‌آموز بگویند درس را مطالعه و گزارش را برای معلم مربوطه ارسال کنند تا  نظارت بیشتری به وجود بیاید زیرا ما هنوز برای بهبود وضعیت آموزش فرصت داریم.

حسنوند در خصوص بازگشایی مدارس، افزود: ما نیز تابع ستاد ملی کرونا برای بازگشایی مدارس هستیم و اگر آموزش مجازی به خوبی دنبال شود این خلاء را تا حد زیادی پر می‌کند.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان می‌توانند بهترین معلمان را در اپیکیشن شاد انتخاب کنند زیرا راه‌اندازی «شاد» کاری بزرگ بود و شاید نواقصی داشته باشد اما اگر نهادینه شود بسیار راهگشا خواهد بود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان پردیس بیان کرد: گروه‌های آموزشی را رصد می‌کنیم و سایت اداره کل استان تهران نیز برنامه مدرسه مجازی را بارگزاری کرده و سرگروه‌ها بهترین تدریس را انتخاب و آپلود می‌کنند و اولین موردی که در این آپ بررسی می‌شود میزان صفحات تدریس شده است و در ادامه به تکالیف ارجاع شده به دانش‌آموزان و بازخوردها رسیدگی می‌شود.

حسنوند تصریح کرد: هیچ آموزشی، جایگزین آموزش حضوری نمی‌شود اما وقتی مسئله کرونا پیش می‌آید باید راهکار بدهیم و یا راهکارهای ارائه شده را نقد کنیم تا دانش‌آموزان علاقه‌مند به حضور در کلاس‌های درس نیز بتوانند مسیر تحصیل خود را طی کنند.

وی در خصوص درخواست بسیاری از معلمان پردیسی برای انتقالی و خروج از شهرستان، گفت: زمانی که این منطقه سهیمه استخدامی داشت معلمان بسیاری جذب شده و از سهیمه استخدامی شهرستان استفاده کردند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان پردیس افزود: تاکنون ۷۰۰ درخواست انتقالی وصول شده و ما نمی‌توانیم با تمام این درخواست‌ها موافقت کنیم و متأسفانه این آمار بالای انتقالی قابل توجیه نیست.

حسنوند اضافه کرد: سیستم آموزشی اقدام به تقسیم بندی معلمان جدید الورود کرده و برای معلمان قدیمی‌تر سرویس ایاب و ذهاب گذاشتیم تا مشکل جایگزینی معلمان که به صورت سامانه‌ای انجام می‌شود به مرور و بنا به اولویت به درخواست‌ها رسیدگی کند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مدارس غیردولتی علاوه بر برنامه شاد، فضایی را در این فضا خریداری می‌کنند و در این فضای تعاملی طرح‌های مختلفی مانند صندلی خالی را برای دانش‌آموزان اجرا می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان پردیس بیان کرد: دانش‌آموزانی که از مدارس دولتی به مدارس غیردولتی می‌روند مبلغی از هزینه تحصیل‌شان توسط اداره کل آموزش و پرورش تقبل می‌شود.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول