اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مطالبه‌گری به جای پاسخگویی!

اظهارات استاندار در جلسه نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از جنس مطالبه‌گری بود و استاندار مازندران به جای اینکه پاسخگو عملکردها باشد و درباره اقدامات انجام شده صحبت به میان بیاورد، تریبون مطالبه‌گری را در دست گرفته و نسبت به برخی عملکردها در استان مازندران و حتی کشور انتقاد کرده است.

مطالبه‌گری به جای پاسخگویی!

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، اظهارات استاندار در جلسه نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از جنس مطالبه‌گری بود و استاندار مازندران به جای اینکه پاسخگو عملکردها باشد و درباره اقدامات انجام شده صحبت به میان بیاورد، تریبون مطالبه‌گری را در دست گرفته و نسبت به برخی عملکردها در استان مازندران و حتی کشور انتقاد کرده است.

عدم مشارکت بانک‌ها خصوصی استان مازندران در توسعه، نبود اراده مشترک و عدم دست‌یابی به خرد جمعی و تداوم عقب‌افتادگی استان مازندران،پرت کردن توپ مشکلات مازندران در زمین مدیران ملی،نبود زیرساخت‌های مناسب برای صادرات محصول کشاورزی مازندران، فرسایشی شدن مصوبات در تصمیمات اداری و وجود بروکراسی سنگین اداری پیش روی فعالان بخش خصوصی از موضوعاتی است که استاندار این موارد را مانع توسعه استان مازندران اعلام کرده است.

حسین‌زادگان در بخشی از صحبت‌های  خویش که سایت استانداری مازندران هم منتشر شده اعلام کرد؛ بانک‌های خصوصی باید همنوا با دیگر بخش‌ها به مشکلات و مسائل اقتصادی استان و کشور توجه کنند و نقش خود را در میدان توسعه استان به‌درستی ایفا کنند.

استاندار مازندران با برشمردن مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی و صنعتی استان، اظهار کرد: با وجود اینکه سال‌های سال همه مشکلات استان در بخش‌های مختلف آسیب‌شناسی و به صورت کارشناسی احصاء شده است، اما به‌دلیل فقدان اراده مشترک و نرسیدن به درک جمعی شاهد عقب‌افتادگی استان هستیم.

*توپ حل مشکلات استان در زمین مدیران ملی

حسین‌زادگان بخش زیادی از مشکلات استان مازندران را ملی دانست و خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر به کرات از سوی مدیران ملی و استانی در خصوص نقش ملی گردشگری استان، نقش تولیدات کشاورزی منطقه در امنیت غذایی کشور، اهمیت حفظ زمین‌های کشاورزی، سواحل دریای خزر و نقشی که مازندران می‌تواند در صادرات و بازرگانی با کشورهای CISداشته باشد، به‌قدر کفایت توضیح داده شده و برنامه‌های کارشناسی برای رفع مشکل ارائه شد، لیکن ظرفیت‌های یاد شده همچنان به‌دلایل مختلف منجر به توانمندی اقتصادی استان نشده است.

استاندار مازندران به تولید قریب ۳ میلیون تنی مرکبات استان اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه ۷۰ درصد این محصول، مازاد بر مصرف داخلی قابلیت صادرات دارد، اما همچنان استان فاقد گمرکات دریایی، شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی، کشتی‌های دارای امکانات خاص، پرواز‌های مستقیم تجاری و دیگر زیرساخت‌های مورد نیاز است و هر ساله هم ضرر و زیانش متوجه باغداران و کشاورزان ما می‌شود.

حسین‌زادگان با اشاره به پایانه صادراتی محصولات کشاورزی افزود: مازندران با وجود ظرفیت‌های موجود باید مورد حمایت وزارت صمت و دولت قرار گیرد تا شاهد توسعه محصولات کشاورزی در استان باشیم.

استاندار یکی دیگر از مشکلات را فرسایشی شدن تصمیمات و مصوبات در فرایند اداری در دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: به نظر می‌رسد تا زمانی که نتوانیم این مسائل را حل و فصل کنیم، قادر به توسعه و رسیدن به رضایت‌مندی عموم مردم نخواهیم بود.

وی همدلی وفاق و نقش‌آفرینی بخش خصوصی را راهکار برون‌رفت از شرایط فعلی دانست و افزود: بخش تولید با توجه به شرایط اقتصادی کشور نیاز به توجه جدی دارد و باید موانع حاصل از بروکراسی زائد اداری را از پیش روی آن برداشت.

حسین‌زادگان با قدردانی از مجلس شورای اسلامی در دادن رای اعتماد به وزیر صمت به عنوان مهم ترین وزارتخانه در جبهه مقدم جنگ اقتصادی، گفت: وزارت صمت به‌دلیل ارتباط مستقیم با بخش‌های مهم اقتصادی همچون تولید، صادرات و واردات نقش مهمی در توسعه کشور دارد.

به گزارش فارس، موضوعاتی که استاندار مازندران در دیدار معاون وزیر صمت مطرح کرده بحث تازه‌ای نیست که شروع شده از تیم مدیریتی دولت تدبیر و امید انتظار بود که این مشکلات را رفع کنند، اصلا دولت تدبیر و امید آمده که این مشکلات را رفع کند، بازخوانی مشکلات و موانع توسعه استانی در روزهای که مدیران باید پاسخگوی عملکردها باشند از نظر مردم و افکار عمومی شانه خالی کردن زیر بار مسؤولیت‌ها است و این زیبنده مدیریت ارشد استان نیست.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول