اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

تجهیز30 درصد مدارس کشور به اتاق گفت‌وگو/ انتخابات انجمن اولیا و مربیان 15 آبان برگزار می‌شود

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان به تشریح و تبیین استمرار فعالیت‌ انجمن اولیا و مربیان در زیست بوم جدید پرداخت و گفت: زمان انتخابات انجمن اولیا و مربیان 15 آبان تعیین ‌شده است.

تجهیز30 درصد مدارس کشور به اتاق گفت‌وگو/ انتخابات انجمن اولیا و مربیان 15 آبان برگزار می‌شود

به گزارش گروه آموزش‌ و پرورش خبرگزاری فارس، نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان در نشست مشترک مدیران کل آموزش ‌و پرورش و روسای انجمن‌های اولیا و مربیان استان‌ها که با حضور وزیر آموزش ‌و پرورش و به‌صورت ویدئو کنفرانس در ساختمان شهیدرجایی برگزار شد، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین حق انتخاب نوع و مشارکت در جریان تربیت فرزندان و حق مشارکت در مدیریت و نظارت بر نظام تربیت رسمی و عمومی، از حقوق تربیتی خانواده‌ها در برابر فرزندانشان در نظر گرفته‌ شده است.

عباسپور افزود: در اساس‌نامه جدید انجمن اولیا و مربیان، بر جایگاه خانواده در سند تحول بنیادین و نقش‌آفرینی در بستر مدرسه و مشارکت نمایندگان اولیا در تمام سطوح تصمیم سازی و تصمیم‌گیری تأکید شده و این موارد در دستور کار شورای عالی آموزش‌وپرورش قرارگرفته است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان گفت: مطابق با بسته تحولی "مدرسه، کانون تربیتی محله"، مدرسه به‌عنوان محور تمام فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی محله در نظر گرفته‌ شده و اقداماتی از قبیل هماهنگی با شرکای بیرونی به‌ویژه نهادهای اجتماعی و وزارت کشور، طرح و پیگیری از طریق شورای آموزش‌وپرورش استان‌ها، مدیریت و راهبری با انجمن و مشارکت همه حوزه‌ها و تحت پوشش قرار گرفتن ده درصد از مدارس هر استان در سال تحصیلی جدید در اجرایی کردن این بسته تحولی در مدارس انجام‌ گرفته است.

زمان انتخابات انجمن اولیا و مربیان 15 آبان تعیین‌ شده است

عباسپور گفت: به دلیل محدودیت‌های موجود و شرایط کرونا در سال تحصیلی جدید، زمان انتخابات انجمن اولیا و مربیان 15 آبان تعیین ‌شده است و اولیا می‌توانند از سه طریق، سامانه همگام، شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) و حضوری در این انتخابات شرکت کنند.

 وی ساماندهی سرویس‌های دانش‌آموزی را یکی دیگر از موضوعات مهم در انجمن اولیا و مربیان دانست و تصریح کرد: ورود اطلاعات به سامانه سپند، هماهنگی با وزارت کشور، تاکسیرانی و تشکیل جلسه کارگروه ماده 19 با حضوراعضا، تأکید فعال‌سازی کارگروه استانی با مسئولیت معاون عمرانی استاندار، فراهم‌سازی مقدمات بهره‌برداری از خدمات خودرو اینترنتی، ساماندهی توسط کارگروه‌های ماده 18 هر شهرستان و پیگیری سهمیه سوخت به رانندگان سرویس‌ها و راهبران آموزشی از اقدامات انجمن اولیا و مربیان در رابطه با سرویس‌های حمل‌ونقل دانش آموزان می‌باشد.

تجهیز30 درصد مدارس کشور به اتاق گفت‌وگو

وی با اشاره به اهمیت وجود اتاق گفتگوی اولیا و مربیان در مدارس گفت: در راستای هویت بخشی به جایگاه خانواده و نقش‌آفرینی اولیا در مدارس، توانستیم 30 درصد مدارس سراسر کشور را مجهز به اتاق گفتگوی اولیا و مربیان کنیم.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان تصریح کرد: آموزش خانواده‌ها را از پنج طریق برنامه‌های تلویزیونی در سطح ملی و استانی، تشکیل کلاس‌های آموزشی در دو گروه خانواده‌ها و مدرسین، مراکز محلی آموزش خانواده، کانال اولیا و مربیان با حدود 4 و نیم میلیون نفر عضو و چاپ و انتشار مجله پیوند و کتاب راهنمای فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان پیگیری کرده‌ایم.

وی گفت: خدمات ارائه‌شده به مراجعه‌کنندگان در مراکز راهنمایی و مشاوره به دو صورت حضوری و غیرحضوری (از طریق تلفنی) انجام می‌شود که در حال حاضر در 8 استان مراکز جامع راهنمایی و مشاوره خانواده راه‌اندازی شده است و تعداد مراکز مشاوره در کشور از 180 مرکز به 380 مرکز افزایش‌یافته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول