اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

جذب ۸۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای رشت/ساماندهی پسماند دغدغه اصلی نمایندگان

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس با اشاره به تلاش نمایندگان گیلان برای اختصاص اعتبار در بخش عمرانی استان گفت:سه نماینده شهر رشت طی جلساتی که با ستاد اجرایی حضرت امام (ره) و مجمع نمایندگان گذاشتند، در تلاشند تا با جذب ۸۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی قدم‌های مؤثری در شهرستان رشت برداشته شود.

جذب ۸۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای رشت/ساماندهی پسماند دغدغه اصلی نمایندگان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا احمدی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور وزیر آموزش‌وپرورش در مجلس برای پاسخ به سؤالات نمایندگان اظهار کرد: در راستای سؤال از سرانه مدارس، از وزیر خواسته شد تا به‌صورت شفاف هزینه‌های جاری مدارس را مشخص کند، چراکه معتقدیم وقتی ۹۵ درصد بودجه به آموزش‌وپرورش تعلق می‌گیرد باید هزینه‌های جاری مدارس به‌صورت شفاف بیان شود.

وی معلمان را افسران پیشرفت کشور عنوان کرد و افزود: نباید این افسران پیشرفت کشور، بدون تجهیزات در مدارس تدریس کنند یا عدم پرداخت به‌موقع حق‌الزحمه و اضافه‌کار، خاطر آنان را مکدر کند چراکه انگیزه آن‌ها کم می‌شود.

لزوم تأمین امکانات اولیه مدارس آسیب‌پذیر

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از مدارس از نگاه نوسازی باید تخریب شود درنتیجه بودجه نوسازی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد، گفت: در تیرماه باید مقداری از بودجه مدارس تخصیص داده می‌شد اما مدارس بعد از بازگشایی نیز بدون بودجه گذران می‌کنند، جای تعجب است که بسیاری از مدارس حتی با تأمین امکانات اولیه خود نیز با مشکل مواجه‌اند.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس با اشاره به‌صراحت قانون در آموزش رایگان بیان کرد: آموزش‌وپرورش باید دقت کند که مدارس با قید آموزش رایگان، نباید با مشکلات دست‌وپنجه نرم کند بلکه با اختصاص بودجه‌های مختلف، نیازهای اولیه آنان باید قبل از آغاز مدارس برطرف شود.

وی با اشاره به درخواست معلمان برای رتبه‌بندی فرهنگیان تصریح کرد: بسیاری از فرهنگیان از هماهنگ‌سازی‌های انجام‌شده انتقاد دارند چراکه حقوق و رتبه‌ آن‌ها به‌درستی مشخص نشده و این مسئله خاطر فرهنگیان را مکدر کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم رتبه‌بندی معلمان خاطرنشان کرد: معلمان برای تربیت انسان‌های در تراز انقلاب تلاش می‌کنند پس باید جایگاه آنان را قدر دانسته شود و امکان ارائه  مدارک دانشگاهی برایشان فراهم شود.

رتبه‌بندی معلمان دغدغه معلمان

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اختصاص مدرک تحصیلی، سوابق تحصیلی، ارزشیابی سالانه، ابتکارات عمل، تألیفات و پژوهش‌ها می‌تواند از  مفاد رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شود، گفت: استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نیز مورد موافقت قرارگرفته لذا استخدام آموزشیاران نهضتی که در آزمون موفق نشده بودند مورد موافقت مجلس قرار گرفت.

احمدی با بیان اینکه ۱۷ هزار نفر از آموزشیاران نهضتی در آزمون پذیرفته‌شده بوده و شش هزار نفر از آنان موفق نشده بودند، افزود: با تصویب مجلس این شش هزار نفر نیز می‌توانند با دیدن دوره به مدت یک سال در دانشگاه فرهنگیان، وارد آموزش‌وپرورش شوند.

برنامه‌های مجلس یازدهم برای گروه‌های مختلف آموزشی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی وی با اشاره به دغدغه گروه‌های دیگر آموزشی آموزش‌وپرورش بیان کرد: ما برای معلمان غیردولتی، آموزشیاران قرآن و مربیان پیش‌دبستانی برنامه‌هایی داریم لذا به این عزیزان میگویم که نگران نباشند چراکه مجلس یازدهم برای آنان نیز برنامه‌هایی دارد‌.

احمدی با اشاره به انتخاب وزیر صمت و برنامه‌های این وزارت خانه برای یک سال پایانی دولت تصریح کرد: ازآنجاکه رئیس‌جمهور در پاسخ به مشکلات اقتصادی، از مجلس به دلیل عدم رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی انتقاد می‌کرد، اکثریت مجلس به این نتیجه رسید که انتخاب  وزیر صمت می‌تواند در مدت باقیمانده دولت بازار، مشکلات اقتصادی، معیشت و گرانی‌های سرسام‌آور سامان‌دهی شود.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش نمایندگان استان گیلان برای اختصاص اعتبار در بخش عمرانی استان گفت: همکاری و تفاهم سه نماینده  شهرستان رشت مؤید اتفاقات خوب و امیدبخش است لذا سه نماینده شهر رشت طی جلساتی که با ستاد اجرایی حضرت امام (ره) و مجمع نمایندگان گذاشتند، در تلاشند تا با اخذ ۸۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی قدم‌های مؤثری در شهرستان رشت برداشته شود.

ساماندهی پسماند دغدغه اصلی نمایندگان رشت

وی با انتقاد از وضعیت شیرابه‌های پسماند و آلودگی‌های رودخانه‌های معروف رشت افزود: من به جهت موقعیت زندگی خود از نزدیک با مشکلات و معضلات مردم منطقه آشنایی دارم و اولین جاهایی که بعد از نمایندگی موردبررسی قراردادم محل سایت زباله‌های سراوان بوده چراکه آن را دغدغه اصلی خود میدانم.

احمدی هجوم مگس‌ها در مناطق آلوده پسماند را موجب نگرانی خود دانست و تصریح کرد: نباید به فکر ترمیم سایت زباله سراوان بود بلکه باید آن را درمان کرد، سایتی که از  تولید هفت لیتر شیرابه تنها می‌تواند سه درصد آن را تسویه کند اصلاً مورد وثوق ما نیست و متأسفانه بعد از افتتاح به‌سرعت تعطیل شد.

وی با اشاره به دغدغه نمایندگان شهرستان رشت و مجمع نمایندگان برای حل معضل پسماندها و مشکلات دو رودخانه معروف استان بیان کرد: طی جلسه‌ای که با نمایندگان استان‌های شمالی و مدیرعاملان پسماندهای این استان‌ها گذاشته شد وضعیت استان گیلان وضعیتی نامناسب و مایه‌ خجالت است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان، وضعیت استان را در مدیریت زباله‌ها بدتر از استان‌های شمالی دیگر دانست و افزود: دیدن وضعیت استان مایه خجالت ما شده چراکه استان‌های دیگر زباله‌سوز را قبلاً راه‌اندازی کرده و امروز به این نتیجه رسیدند که دیگر کارایی ندارد و باید راه دیگری در پیش بگیرند آنگاه ما تازه دنبال راه‌اندازی زباله‌سوز هستیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبات و خواسته‌های مردمی که در حاشیه شهر اقدام به ساخت خانه کرده و به دلیل عدم مجوز ساخت از خدمات شهرداری محرومند، گفت: مشکلات اقتصادی، بسیاری از خانوارها را وادار به سکنا گزیدن در حاشیه شهر و ساخت خانه بدون مجوز قانونی کرده لذا امروز این قشر از مردم، خواهان برطرف شدن مشکلات و بهره‌مندی از خدمات شهری چون   آب و برق گاز و خدمات شهرداری هستند.

وی با اشاره به راهکارهای مختلف برای حل مشکل و رفع دغدغه حاشیه‌نشینان شهرستان رشت بیان کرد: به شهرداری‌ها پیشنهاد کردیم که از این به بعد جلوی ساخت بی‌رویه گرفته شود اما برای این افرادی که امروز در حواشی شهر، خانه  ساختند بدون گرفتن پول، مجوز استحکام بنا و خدمات شهری را برایشان صادر کنند.

وی با اشاره به وضعیت آب‌بندان ها گفت: درگذشته تالاب‌هایی در روستاها وجود داشت که آب در آن جمع می‌شد، ما به‌اشتباه همان آب‌بندان ها را از بین بردیم و به  سدسازی روی آوردیم، سدسازی که  علم امروز می‌گوید آن را رد می‌کند چراکه به سفره‌های زیرزمینی آسیب می‌زند لذا در احیای آب‌بندان ها برای جمع‌آوری نزولات آسمانی به  گذشته برگشتیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول