اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کمیته مرکزی فتح توافق با حماس علیه توطئه‌ آمریکایی-صهیونیستی را تصویب کرد

کمیته مرکزی فتح طی نشستی به ریاست محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان توافقات اخیر این جنبش با حماس بر سر راهبرد مقابله با توطئه‌های آمریکایی-صهیونیستی، مقاومت و تحقق آشتی ملی را تصویب کرد.

کمیته مرکزی فتح توافق با حماس علیه توطئه‌ آمریکایی-صهیونیستی را تصویب کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان روز پنجشنبه در مقر ریاست تشکیلات خودگردان در شهر رام الله ریاست نشست کمیته مرکزی جنبش فتح را برعهده گرفت.

بر اساس گزارش پایگاه خبری الحدث، در این جلسه تحولات فلسطین و آنچه مربوط به روند آشتی ملی و تلاش‌های سیاسی رهبران فلسطینی برای دفاع از حقوق ملت فلسطین در دستیابی به استقلال و آزادی است، مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

در مسائل سیاسی هم، کمیته مرکزی بر موضع ثابت و آشکار فلسطین در مخالفت با همه توطئه‌ها برای نابودی مسئله فلسطین تاکید کرد که از جمله این توطئه‌ها، طرح آمریکایی معامله قرن، طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق(اشغال) کرانه باختری و همچنین عادی سازی مجانی با رژیم اشغالگر اعلام شد.

کمیته مرکزی فلسطین تاکید کرد که مقاومت فلسطین همه توطئه‌های رژیم اشغالگر برای الحاق زمین‌های فلسطینی به سرزمین‌های اشغالی را ناکام گذاشته است و تاکید می‌کند که صلح عادلانه و فراگیر فقط از طریق اجرای قوانین و قطعنامه‌های بین المللی و اجرای کامل صلح عربی ممکن است که شامل پایان اشغالگری و تشکیل کشور فلسطینی قبل از هر گونه عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل است.

در این نشست تلاش رژیم‌های بحرین و امارات برای دور زدن طرح صلح عربی هم مردود و مغایر با قطعنامه‌‎های عربی و اسلامی خوانده و تاکید شد که طبق تاکید رهبران فلسطین هیچ کسی نمی‌تواند از طرف ملت فلسطین صحبت کند، زیرا ملت فلسطین خودشان قادر به دفاع از آرمان‌های ملی خود هستند و کشورهای عربی هم باید به طرح صلح عربی که عربستان در سال 2002تصویب کرد، پایبند باشند زیرا بر اساس این طرح صلح و ثبات در منطقه باید بر اساس حفظ حقوق ملت فلسطین باشد.

در زمینه آشتی ملی هم در این نشست گزارش اعضای جنبش فتح شامل جبریل الرجوب، روحی فتوح و عزام الاحمد که با حماس و گروه‌های سازمان آزادی بخش فلسطین در استانبول، دوحه، قاهره و عمان دیدار داشته‌اند شنیده شد و کمیته مرکزی فتح به اجماع توافقات با هیئت حماس را به تصویب رساند.

کمیته مرکزی فتح همچنین تاکید کرد که روند مشارکت ملی گزینه‌ای راهبردی و غیر قابل بازگشت است. این کمیته بر اهمیت شراکت در مبارزه و مقابله با معامله قرن، طرح الحاق و همچنین عادی سازی از طریق مقاومت مردمی و همکاری سیاسی تاکید کرد و انتخابات آزاد و شفاف در همه اراضی فلسطینی و در راس آن قدس شرقی تا تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس را از جمله راه‌های تجسم این شراکت خواند.

کمیته مرکزی فتح ضمن استقبال از نشست‌های این جنبش با حماس بر اهمیت توافق برای برگزاری انتخابات سراسری فلسطینی به عنوان راهی برای رفع شکاف داخلی و یکپارچه شدن موضع فلسطین به خصوص در شرایط حساس کنونی تاکید کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول