اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  سفر

هفته گردشگری در بوشهر/از برگزاری جشنواره خرما تا ساماندهی مسجد تاریخی سیراف

افتتاح اقامتگاه بومگردی، حضور در جاده گردشگری نخلستان و برگزاری جشنواره برداشت خرما از جمله برنامه های بوشهری ها در هفته گردشگری بود.

هفته گردشگری در بوشهر/از برگزاری جشنواره خرما تا ساماندهی مسجد تاریخی سیراف

احسان جهان بخشی: به گزارش خبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، معاون صنایع دستی بوشهر از انتخاب صنایع دستی این استان در نمایشگاه تخصصی گارلند خبر داد.

لیلا رحیمی در این باره گفت: سه اثر ارزشمند گروه هنرپویان بوشهر، فعال در حوزه تولید صنایع دستی در نمایشگاه مجازی و مجله تخصصی گارلند انتخاب و به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: این موضوع با اعلام فراخوان دفتر منطقه آسیا_اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی  مبنی بر برگزاری نمایشگاه مجازی و آنلاین با موضوع آثار تولیدی صنایع دستی در دوران کرونا به کمک ظرفیت مجله تخصصی گارلند دنبال شد.

آثار برگزیده تولیداتی بودند که در دوران قرنطینه طراحی و اجرا شده بود و ثابت کرد صنایع دستی بوشهر آنقدر قابلیت دارد که از صادرات چمدانی فاصله بگیرد و شهرت جهانی خود را بیشتر کند.

تولید پارچه های رنگی در روستای ملی عبا بافی بحیری

صنعتگران روستای ملی عبا بافی بحیری در زمینه تولید پارچه با پشم شتر بسیار با استعداد هستند که در همین راستا با ابتکاری جدید دست به تولید پارچه های رنگی زدند.

تولید این نمونه پارچه با رنگبندی متفاوت و روشن این مزیت را دارد که می توان از آنها در تولید لباس و پوشاک مختلف و همچنین شال زنانه استفاده کرد و بی تردید به رونق تولید داخلی کمک خواهد کرد.

یکی از نکات قابل توجه در تولید این پارچه ها این است که از نخ های معمولی و در دسترس استفاده می شود و می تواند قیمت تمام شده کار را پایین بیاورد.

پاکسازی و ساماندهی مسجد جامع تاریخی سیراف

سرپرست پایگاه ملی میراث فرهنگی سیراف از پاکسازی و ساماندهی مسجد جامع بندر سیراف خبر داد.

سید مهدی آذریان گفت: مسجد جامع تاریخی سیراف اولین مسجد ساخته شده دوره اسلامی در ایران است که مورد پاکسازی و ساماندهی قرار گرفت، این مسجد در سال ۱۳۴۵ توسط گروه کاوشگر انگلیسی به سرپرستی پروفسور وایت هوس از دل خاک بیرون آمد که با این کار  مشخص شد این مسجد بر روی دژی تاریخی ساخته شده است.

سرپرست پایگاه ملی میراث فرهنگی سیراف اضافه کرد: کار ساماندهی این بنا آغاز شده و تلاش خواهیم کرد که تا دهه فجر سال جاری به اتمام برسد، قدمت مسجد جامع تاریخی بندر سیراف به قرن اول و دوم هجری برمی گردد و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

برگزاری جشنواره برداشت خرما در هفته گردشگری

سکینه سالاری، معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان بوشهر گفت: برنامه های هفته گردشگری با توجه به شرایط کنونی جمع بندی و با در نظر گرفتن همه موارد و رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

وی افزود: افتتاح اقامتگاه بومگردی، حضور در جاده گردشگری نخلستان و برگزاری جشنواره برداشت خرما از جمله برنامه های بوشهری ها در هفته گردشگری بود.

سالاری تصریح کرد: برگزاری مسابقات اسب سواری و دوچرخه سواری نیز در از برنامه های دیگر هفته گردشگری بود و ما تلاش کردیم در شرایط حساس بیماری کرونا در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی هفته گردشگری پرباری را داشته باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول