اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مطالبه جوانان چادگانی از امام جمعه برای پیگیری تکمیل جاده نیمه تمام

در پی افزایش حوادث جاده‌ای در محور چادگان-اصفهان، جمعی از جوانان این شهر در نامه‌ای خطاب به امام‌جمعه، از وی خواستند تکمیل ادامه این جاده به طول 5 کیلومتر را پیگیری کند.

مطالبه جوانان چادگانی از امام جمعه برای پیگیری تکمیل جاده نیمه تمام

به گزارش خبرگزاری فارس از چادگان، در پی افزایش حوادث جاده‌ای در محور چادگان-اصفهان، جمعی از جوانان در نامه‌ای خطاب به امام‌جمعه، از وی خواستند تکمیل ادامه این محور به طول 5 کیلومتر را پیگیری کند.

در این نامه آمده است: سال‌ها از انقلاب اسلامی ملت رنج دیده ما می‌گذرد. انقلابی که هدفش تکامل انسان‌ها و برپایی یک تمدن اسلامی و در غایت امر به مدد الهی طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه) بوده و هست. مردمان دیار ما هم در این مسیر پر تلاطم از هیچ‌چیز مضایقه نکردند؛ لاله‌های پرپر خفته در گلستان شهدای چادگان خود گواه بر این مدعا هستند. پس طلب آنچه که باید برای ما باشد حق ماست. اما باید متحیرانه و با لحنی دردناک بگوییم، بار دیگر ما خود را در تلاش برای احقاق حقمان تنها یافتیم.

در این نامه تصریح شده است: قریب به دو دهه است که مردم چادگان به انتظار تکمیل یک جاده مواصلاتی چشم دوخته‌اند. جاده پر پیچ و خمی که بارها رخت عزا بر تنشان و داغی جانکاه بر دلشان ساخته است. سانحه دل‌خراش اخیر با ۵ کشته و زخمی و کمتر از ۲۴ ساعت واژگونی خودرویی دیگر زنگ هشداری است بر لبریز شدن کاسه صبر مردم صبور چادگان؛ ده‌ها مطالبه به حق دیگر ما به کنار! آیا چند دهه زمان کمی برای ساخت یک جاده نسبتاً کوتاه است؟ آن‌هم جاده‌ای که سالانه صدها هزار مسافر در آن رفت‌وآمد می‌کنند و در ایام تعطیلات با هجوم گردشگران و ترافیک سنگینش چیزی شبیه به جاده چالوس در مرکز کشور می‌شود.

در ادامه این نامه تصریح شده است: 2 هزار و 200 متر آسفالت و راه‌سازی در طول هفت سال بیشتر شبیه یک لطیفه است تا واقعیتی تلخ و وحشتناک، دولتی که هر هفته پویش الف ـ ب ایران برگزار می‌کند توان ساخت چنین مسیر کوتاهی را ندارد؟ یا شاید ما جزو مردم ایران نیستیم؟ آیا استانداری اصفهان و سایر مراکز و نهادهای دولتی و حکومتی نصیب و بهره کمی از آب و خاک و طبیعت این خطه برده‌اند؟ در حال حاضر فقط برای تنها جاده مواصلاتی شهرستان گردشگری و محروم چادگان اعتبار نیست؟ مسؤولانی که خودشان غیر بومی و مهمان یکی دو روز هستند تا به حال تصادفات و حوادث فاجعه‌بار این راه پر بلا و مشقت را ندیده‌اند؟ به راستی به چه می‌اندیشید؟ آیا چیزی مهم‌تر از جان شهروندان وجود دارد؟ جدای از مسائل و مصائب کلان کشور آیا در این صد روزهای باقی‌مانده و وعده داده شده از عمر دولت، وقت و اندک بودجه‌ای برای تکمیل این پروژه نمانده است؟

در این نامه تصریح شده است: آقایان مسؤول شمایی که از بیت‌المال مسلمین دسترنج می‌گیرید جان این مسلمین ارزشی برایتان دارد؟ آیا«فَاعْتَبِرُوا یا أُولِی الْأَبْصَار» به گوشتان خورده است؟ و ما جوانان چادگان با صدای واحد و رسا، مجدانه و مصرانه از امام جمعه شهرمان که او را نماینده و بخشی از خود این مردم می‌دانیم؛ می‌خواهیم هر چه در توان دارد و هر کاری که می‌تواند برای این شهر مظلوم و رنج دیده به خصوص درباب تکمیل جاده مواصلاتی انجام دهد. از وی می‌خواهیم مرهمی باشد بر این مصائب و دردها و صد البته بد قولی‌ها و بی‌اعتمادی‌ها؛ تسکینی باشد برای قلوب زخم خورده و تنهای رنجور و مجروح بدعهدی‌های عده‌ای در این موضوع مهم و همچنین سایر معضلات و مشکلاتمان که به راستی بخش اعظم آن‌ها حاصل سوء مدیریت و غفلت برخی از مدیران و مسؤولان است. 

انتهای پیام/63055/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول