اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

۳۷ خدمت شهرداری قم به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌شود

شهردار قم از ارائه 37 خدمت به‌صورت الکترونیکی به مردم خبر داد و گفت: در سند چشم‌انداز 1404 بیشتر تمرکز شهرداری قم بر برنامه‌های نرم‌افزاری بوده و سیما ‌و‌ منظر شهری در حوزه معماری، مسائل محیط زیستی، حمل‌ونقل پاک، خدمات الکترونیکی و ارتقاء فرهنگ شهروندی است.

۳۷ خدمت شهرداری قم به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مرتضی سقاییان‌نژاد با توجه به افتتاح مرحله سوم از پروژه‌های عمرانی شهر قم در سال ۹۹ اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۹ دو مرحله افتتاح پروژه در دهه کرامت بااعتباری بالغ‌بر ۹۰۰ میلیارد تومان و هفته دولت بااعتباری بالغ‌بر ۱۱۰ میلیارد تومان انجام‌شده است.

شهردار قم از برگزاری سومین مرحله افتتاح پروژه‌ها در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: امسال نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس ۱۳۲ میلیارد تومان پروژه در شهر قم افتتاح‌شده که یکی از این پروژه‌ها بهره‌برداری از فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس با اعتباری بالغ‌بر بیش از ۲۷ میلیارد تومان بوده است.

سقاییان‌نژاد مشارکت مردم را در توسعه شهر امیدبخش توصیف و تصریح کرد: بلوار پیامبر اعظم(ص) یکی از مهم‌ترین محورهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت مردم برای توسعه طرح‌های خدماتی، اقامتی و تفریحی است و بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه در سال ۹۹ در این بلوار کلید خورده است.

وی از کلنگ زنی پروژه میدان نماز در روزهای آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: باغ پرندگان، میدان ولیعصر(عج)، تقاطع جعفریه با کمربندی امام علی(ع) و تقاطع غیر همسطح بلوار فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) نیز تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار قم توسعه خدمات الکترونیک در شهرداری قم را مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۳۷ خدمت به‌صورت الکترونیکی به مردم ارائه‌شده و پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو نیز در قم کلید خورده است.

سقاییان‌نژاد طراحی بیش از ۳۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در سطح شهر قم را اقدامی در مسیر ارتقاء فرهنگ دوچرخه‌سواری در قم دانست و بیان کرد: فاز نخست این طرح در خیابان شهید صدوقی تا میدان شیخ مفید و خیابان باجک یک (۱۹ دی) اجرایی می‌شود و در پردیسان نیز پیست دوچرخه‌سواری با استاندارهای جهانی افتتاح‌شده است.

وی در ادامه به برنامه‌ها و اهداف شهرداری قم در چشم‌انداز قم ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: امسال آخرین سال قم در نگاه ۱۴۰۰ را سپری می‌کنیم و درحالی‌ بوده که این برنامه بیشتر بر اقدامات زیربنایی و سخت‌افزاری در ابعاد مختلف تأکید داشت.

شهردار قم برنامه‌های چشم‌انداز قم تا ۱۴۰۴ را موردبررسی قرار داد و تأکید کرد: در چهار سال آینده بیشتر تمرکز شهرداری قم بر برنامه‌های نرم‌افزاری بوده و سیما ‌و‌ منظر شهری در حوزه معماری، مسائل محیط زیستی، حمل‌ونقل پاک، خدمات الکترونیکی و ارتقاء فرهنگ شهروندی در تراز شهری اسلامی در قم موردتوجه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول