اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

عملیات ساخت سوئیت زوجین سالمند در ابراهیم‌آباد اراک آغاز شد

مدیر روابط عمومی خانه سالمندان استان مرکزی گفت: عملیات ساخت سوئیت مخصوص زوجین سالمند در سرای سالمندان ابراهیم‌آباد اراک آغاز شد.

عملیات ساخت سوئیت زوجین سالمند در ابراهیم‌آباد اراک آغاز شد

بهزاد حسن‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در مراسمی با حضور جمعی از مسؤولان استان و به مناسبت هفته سالمندان کلنگ احداث ۱۰ سوئیت زوجین در سرای سالمندان ابراهیم‌آباد اراک به زمین زده شد

وی افزود: این پروژه در زمینی با زیربنای ۵۰۰ مترمربع با مشارکت خیرین حوزه صنعت شهرک صنعتی خیرآباد احداث می‌شود.

مدیر روابط عمومی خانه سالمندان استان مرکزی ادامه داد: هزینه‌های ساخت این سوئیت‌های ۴۰ متری ۲ میلیارد تومان برآورد شده است.

حسن‌خانی با بیان اینکه مرکزی دومین استان پیر کشور است و می‌طلبد چنین مراکزی که به‌صورت VIP باشد در استان وجود داشته باشد تصریح کرد: این برای اولین بار است در استان سوئیت‌های مخصوص زوج‌های سالمند ساخته می‌شود.

وی اضافه کرد: برپایی پایگاه مجازی مشاوره‌ای برای ارائه مشاوره، پویش مردمی احوال‌پرسی از سالمندان از طریق تماس تلفنی و مجازی در طول هفته ملی سالمندان و با برنامه‌های متفاوت و اختصاص هر روز هفته به یک گروه از سالمندان، شناسایی و معرفی و تقدیر از سالمندان و بازنشستگان موفق، فعال، نخبه و دارای مشارکت اجتماعی بالا در دوران سالمندی از برنامه‌های  هفته سالمندان در استان مرکزی است.

مدیر روابط عمومی خانه سالمندان استان مرکزی بیان کرد: آمار سالمندان استان ۱۵۵ هزار و ۶۹۵ نفر است که ۶۳ در صد در شهر و ۳۷ درصد در روستاها زندگی می‌کنند.

حسن‌خانی تصریح کرد: مرکز نگهداری از سالمندان ابراهیم‌آباد شهر اراک یکی از مراکز نگهداری از سالمندان استان با ظرفیت ۱۵۰ نفر است که در حال حاضر مسئولیت نگهداری ۳۵ زن و ۶۰ مرد را بر عهده داشته و خدمات مراقبتی، توان‌بخشی، رفاهی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی را ارائه می‌دهد.

وی افزود: افرادی که تمایل دارند در ساخت این سوئیت‌ها مشارکت کنند، به دفتر مرکزی خانه سالمندان استان مرکزی واقع در خیابان هپکو روبروی مسجد الزهرا(س) مراجعه کنند.

از تاریخ سوم مهرماه تا تاریخ ۹ مهرماه در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته سالمند نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول