اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کلاهبرداری میلیاردی با وعده تسهیلات کم‌بهره بانکی در اراک

فرمانده انتظامی استان مرکزی از شناسایی و دستگیری دو کلاهبرداری که با وعده ارائه تسهیلات کم‌بهره بانکی در حدود 25 میلیارد ریال از 6 شهروند اراکی کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

کلاهبرداری میلیاردی با وعده تسهیلات کم‌بهره بانکی در اراک

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار حسن مفخمی شهرستانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اعلام گزارش‌هایی در خصوص کلاهبرداری میلیاردی از چند شهروند اراکی بررسی تخصصی موضوع به تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان ارجاع شد.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده از شاکیان این پرونده مشخص شد که دو نفر با ظاهری موجه به محل کار آنها مراجعه کرده و با معرفی خود به عنوان افرادی ذی‌نفوذ در دستگاه‌های دولتی، وعده تسهیل در روند رسیدگی به پرونده‌های وام و کم کردن هزینه‌های جانبی آن را به آنان پیشنهاد می‌دهند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: بعد از آنکه این افراد، اطمینان شاکیان این پرونده را جلب می‌کنند، به بهانه‌های مختلف مبالغی بالا وجه نقد از آنان کلاهبرداری کرده و بعد از مدتی متواری می‌شوند.

مفخمی شهرستانی تصریح کرد: با آغاز تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس، اطلاعاتی از دو متهم این پرونده به دست آمده و هر دو نفر طی دو عملیات جداگانه دستگیر و یگان انتظامی دلالت شدند.

وی خاطرنشان کرد:‌ در بازجویی‌های پلیس،‌ متهمان پرونده به جرم خود اعتراف کردند و پرونده تشکیل با تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی سهل‌انگاری مالباختگان، اعتماد به ظاهر موجه افراد و طمع‌ورزی افراد را از مهم‌ترین علت‌های بروز این‌گونه کلاهبرداری ها عنوان کرد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده این‌گونه موضوعات، قبل از هرگونه اقدام نسبت به بررسی حداقلی سوابق افراد اقدام کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را برای بررسی تخصصی از طریق تلفن 110 به پلیس گزارش کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول