اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم حضور نمایندگان همه ادارات در جلسه ستاد شهرستانی کرونا/ ابتلای ۴۰۰ نفر طی ۲۴ روز گذشته در جهرم

معاون فرماندار ویژه شهرستان جهرم از عدم حضور نمایندگان برخی دستگاه‌ها و ادارات در جلسه ستاد شهرستانی مقابله کرونا انتقاد کرد و گفت: بدون حضور همه دستگاه‌ها نمی‌توان به مسائل مهم شهرستان رسیدگی کرد.

لزوم حضور نمایندگان همه ادارات در جلسه ستاد شهرستانی کرونا/ ابتلای ۴۰۰ نفر طی ۲۴ روز گذشته در جهرم

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، نسرین زارعی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا، اظهار داشت: در موج سوم کرونا همه ادارات و ارگان‌های شهرستان باید در کنار هم و با یکدیگر برای کنترل بیماری کرونا تلاش کنند. 

وی با بیان اینکه متاسفانه تعدادی از نمایندگان ادارات شهرستان در جلسه امروز حضور نداشتند، تاکید کرد: بدون حضور همه دستگاه‌ها نمی‌توان به مسائل مهم شهرستان رسیدگی کرد و امروز هم کرونا و افزایش مبتلایان به این بیماری از مسائل مهم شهرستان است.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه جهرم گفت: نظارت‌ها از اصناف باید از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت و در کنار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم به صورت جدی انجام شود و به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

زارعی با اشاره به اینکه نباید فضایی ایجاد شود که حساسیت ها نسبت به بیماری کرونا در شهرستان کاهش یابد، بیان داشت: برگزاری مراسم اربعین امسال مانند دهه اول محرم باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان اجرا می‌شود.

افزایش۳۵ درصدی بیماران بستری

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در جلسه ستاد شهرستانی کرونا گفت: افرایش شدید تعداد مبتلایان و افزایش تعداد موارد بستری نشان می‌دهد موج سوم کرونا که دو هفته‌ای است در کشور آغاز شده است به سرعت در حال نزدیک شدن به جهرم است. 

محمد رحمانیان افزود: از ۱۵ شهریور ماه تا ۸ مهر، نزدیک به ۴۰۰ مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده‌اند که با تغییر محسوس در گروه‌های سنی همراه بوده که  ۱۳ درصد از این موارد مربوط به گروه سنی زیر ۱۹ سال می‌شود.

به گفته  وی، توزیع جنسی مبتلایان به بیماری کرونا نیز در شهرستان تغییر یافته است، به طوری که از ۱۵ شهریور تاکنون ۵۳ درصد از مبتلایان در شهرستان را بانوان تشکیل داده اند.

رحمانیان ادامه داد: این در حالی است که تا قبل از این آقایان درصد بیشتری از مبتلایان را شامل می‌شدند و این مورد نشان می دهد که زنجیره انتقال به صورت شدیدتری در خانواده ها در جریان است.

وی با ابراز نگرانی از انتقال گسترده این بیماری در شهرستان، گفت: از نیمه شهریور ماه تا کنون ۶۵ درصد از مبتلایان بدون بیماری زمینه ای بوده اند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به وضعیت مدارس که از کانون‌های پر خطر انتقال ویروس کرونا است، بیان داشت:  پیشنهاد می کنیم همه کلاس‌ها در همه مقاطع به صورت مجازی برگزار شود.

رحمانیان با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان خفر نیز به لحاظ  تعداد بیماران بستری مانند جهرم است، خاطرنشان کرد: از نیمه شهریور ماه تا اکنون آمار مبتلایان در روستاها و بخش‌های شهرستان نیز با افزایش زیادی مواجه بوده است.

 وی تاکید کرد: همکاری ارگان های شهرستان در کنترل این بیماری، بیش از پیش الزامی است و بازگشت به وضعیت قرمز در موج سوم موجب افزایش شدید تعداد موارد بستری و تعداد فوتی‌ها در هر دو شهرستان خواهد شد.

رحمانیان افزود: اصناف از مکانهای پرخطر انتقال ویروس کرونا است و اصنافی که ماسک استفاده و اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، بر اساس قانون یک هفته تا یک ماه تعطیل می شوند. 

وی اظهار داشت: متاسفانه شاهد هستیم افراد مبتلا به کرونا  آزادانه در شهر رفت و آمد می‌کنند که لازم است ضمن برخورد قانونی، این افراد به مراجع قانون معرفی شوند.

لازم به ذکر است بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی جهرم تعداد بیماران بستری در بیمارستان پیمانیه در هفته دوم مهر ماه نسبت به هفته اول، ۳۵ درصد و موارد ابتلا در شهرستان ۳۰ درصد افزایش یافته است. 

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول