اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

«کُشنده‌تر» بودن کرونا در موج سوم/ واکسن آنفلوآنزا هنوز در داروخانه‌ها توزیع نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در موج سوم شیوع کرونا جوانان و کودکان نیز درگیر شده‌اند که این نشان از قدرت تهاجم و کُشندگی بیشتری کرونا ویروس در این موج است.

«کُشنده‌تر» بودن کرونا در موج سوم/ واکسن آنفلوآنزا هنوز در داروخانه‌ها توزیع نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمودرضا مرادی امروز در جلسه ستاد کرونای استان کرمانشاه، وضعیت استان را به لحاظ شیوع ویروس کرونا قرمز اعلام کرد و اظهار داشت: شاهد سیر صعودی کرونا و افزایش تعداد مبتلایان در استان هستیم.

وی به سه برابر بودن تعداد بستری‌های کرونایی(۴۸۰ بیمار) در مقایسه با اوایل شهریورماه، گفت: روزانه حدود 120 نفر در استان بستری و حدود ۱۰۰ نفر ترخیص می‌شود.

افزایش تخت‌های بیمارستانی هم حدی دارد!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: متاسفانه تعداد موارد بستری تعداد بیماران نیازمند به به ای.سی.یو و اینتوبه را افزایش می‌دهد فعلا با افزایش تخت جوابگو نیاز بیماران هستیم، ولی نگرانی ما از افزایش بیش از حد بیماران است که دیگر نتوانیم خدمات درمانی مناسبی را ارائه دهیم چون افزایش تخت‌های بیمارستانی هم حدی دارد.

وی از کُشنده‌ بودن کرونا در موج سوم خبر داد و گفت: کرونا مرد، زن، کوچک و بزرگ را نمی‌شناسد همه را درگیر می‌کند طبق بررسی‌های به عمل آمده، در این موج سوم جوانان و کودکان نیز درگیر شده‌اند که این نشان از قدرت تهاجم و کُشندگی بیشتری کرونا ویروس در موج سوم است.

مرادی اشاره‌ای هم به بسته‌ بودن مرزهای کشور در راستای پیاده‌روی اربعین داشت و گفت: امسال مراسم پیاده‌روی و تجمع عزاداری در اربعین نداریم.

وی در خصوص تزریق واکسن آنفولاآنزا و اولویت‌های آن، گفت: تاکنون 12 هزار و 700 دز واکسن به استان تحویل داده شده که توزیع آن از طریق معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و به صورت رایگان بین کادر بهداشت و درمان استان، زنان باردار، بیماران خاص و مددجویان بهزیستی است که تزریق کادر بهداشت و درمان آغاز شده است.

این مسئول اضافه کرد: قرار است محموله‌ای دیگر تا پایان هفته به استان تحویل داده شود که اگر این امر اتفاق بیافتد از طریق معاونت غذا و دارو بین داروخانه‌ها توزیع و با کارت ملی به سالمندان (بالای 65 سال) تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول