اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

مِهر را برای دانش آموزان محروم ماندگار ‌کنیم+عکس

در روزهایی که کودکان و دانش آموزان دست در دست پدر و مادر خود برای تهیه وسایل مدرسه می‌رفتند، چشمانی منتظر و نگران بازگشایی مدرسه بودند زیرا یا پدر و مادری نداشتند یا اینکه دستان آنان خالی و از فشار اقتصادی تهی شده که توان خرید وسیله‌ای هرچند مختصر برای فرزند خود نداشتند.

مِهر را برای دانش آموزان محروم ماندگار ‌کنیم+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر، ماه مهر و دانش که فرا می‌رسد برخی از  نوگلان باغ معرفت نگران و مضطربند زیرا دستانشان خالی است و برای رفتن به مدرسه دغدغه دارند چرا که کفش و لباس و نوشت‌افزاری ندارند و نگاهشان به دستان پرسخاوت خیرین است.

کودکی که سال اول مدرسه را در روستایی دور افتاده تجربه می‌کند، شاید کمتر طعم لباس، کیف و کفش نو را چشیده باشد، شاید دلش بخواهد که هزار رنگ پائیز را با رنگارنگی کیف و کتاب تجربه کند نه اینکه با لباس‌های کهنه و مندرس و شاید هم با کیفی دوخته‌شده از جنس کیسه برنج راهی مدرسه شود.

کودک محروم و روستایی هم دلش می‌خواهد در این پاییز که همه کودکان و بچه‌ها لباس و نوشت‌افزار رنگارنگ دارند، وسیله‌ای نو و تازه داشته باشد نه اینکه پاییز را با لباس‌هایی رنگ و رو رفته آغاز کند چرا که برای هر کودکی روزهای اولین مدرسه خاطره‌انگیز و شیرین است.

در روزهایی که کودکان و دانش آموزان دست در دست پدر و مادر خود برای تهیه وسایل مدرسه می‌رفتند، چشمانی منتظر و نگران بازگشایی مدرسه بودند زیرا یا پدر و مادری نداشتند یا اینکه دستان آنان خالی و از فشار اقتصادی تهی شده که توان خرید وسیله‌ای هرچند مختصر برای فرزند خود نداشتند.

دانش آموزان نیازمند تلفن همراه و تبلت

امسال که به دلیل شیوع ویروس کرونا برخی از مدارس به صورت غیرحضوری و مجازی تشکیل شده، نیاز دیگری به نیازهای دانش آموزان محروم و بی‌بضاعت اضاف شده که آن هم گوشی تلفن همراه یا تبلت است تا آنان نیز بتوانند همراه با دانش آموزان دیگر از آموزش‌ها بهره ببرند و از قافله دانش عقب نمانند.

برای این کار اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون دست به کار شد و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و همراهی خیرین، اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نوع‌دوستان و یاوران فرهنگ کرد و دستان پرمهر چه خوب به یاری آمدند.

لزوم ترویج فرهنگ انفاق و نوع‌دوستی

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون در این زمینه اظهار داشت: یکی از وظایف مهم نظام تعلیم و تربیت گسترش فرهنگ خیرخواهانه است و آموزش و پرورش همراه با نهادهای حمایتی و خیرین رسالت بزرگی بر دوش دارد که در این زمینه مصمم به ترویج فرهنگ انفاق و نوع‌دوستی کمک به دانش آموزان است تا این فرهنگ نهادینه شود.

ظهیر محمودی افزود: تلاش می‌کنیم تربیت افراد متخصص و متعهد همراه با پرورش افراد خیر در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد و در این زمینه امیدواریم شاهد توسعه متوازن اقتصادی در کشور باشیم تا به اهداف خود در این زمینه دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: پیش از بازگشایی مدارس در 15 شهریور پیگیری‌های مستمری کردیم و با دستگاه‌های اجرایی در بخش، شهرستان و استان تماس‌هایی داشتیم و ارتباطاتی نیز با خیرین در سراسر کشور برقرار کردیم که ثمرات خوبی داشت و کمک‌های مناسبی جذب شد.

جمع‌آوری 200 بسته کیف و نوشت‌افزار

محمودی ادامه داد: کمک‌های جمع‌آوری شده شامل 200 بسته کیف و نوشت‌افزار از قرارگاه خاتم الانبیاء کنگان و بسیج دانش‌آموزی شهرستان دیّر، 20 بسته نوشت‌افزار از بانک ملت، 270 پک لوازم‌التحریر از بانک آینده، 4 گوشی همراه، 12 تبلت توسط خیرین و مبلغ 100 میلیون ریال که در مجموع بیش از 750 میلیون ریال ارزش داشته است.

بخشدار بردخون نیز خواستار حمایت و همراهی همه ادارات و مردم از آموزش و پرورش منطقه شد و گفت: نظام تعلیم و تربیت متعلق به همه اقشار و گروه‌ها است و هیچ‌کس خود را از آن جدا نمی‌داند زیرا زمینه پیشرفت از این دستگاه آغاز می‌شود و به عنوان نهادی پیش‌رو در آموزش رسمی است.

علی اخلاقی افزود: آموزش و پرورش در سراسر کشور حتی دورافتاده‌ترین، محروم‌ترین و کوچک‌ترین روستاها فعالیت می‌کند و نماینده دولت در هر نقطه است و نیازمند مشارکت همه‌جانبه در رفع نیازها و حمایت خاص و ویژه در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها می‌باشد.

وی اضافه کرد: به جرأت می‌توان گفت هرجامعه‌ای که به تعلیم و تربیت خود توجه کند به رشد و تعالی می‌رسد و اگر از این موضوع مهم غفلت شود در همه زمینه‌ها زیان می‌بیند و از قافله تمدن بازمی‌ماند.

رئیس شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون ابراز داشت: شرایط امروز به دلیل گسترش ویروس کرونا و کاهش فعالیت‌ها در برخی زمینه‌ها به گونه‌ای است که عده‌ای از مردم قادر به تأمین نیازهای خود نیستند و این کمبود در بین خانواده‌های ضعیف و محروم بیشتر از سایر مردم محسوس است.

اخلاقی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی، شوراهای اسلامی و دهیاری‌های بخش همگام با اقشار مردم با همه توان برای حمایت از مدارس و بویژه دانش آموزان محروم منطقه تلاش می‌کنند و انتظار داریم همه دلسوزان و خیرین مانند گذشته به یاری مشتاقان دانش که بنیه مالی ضعیفی دارند، بشتابند تا آنان نیز همچون هم‌کلاسی‌های خود از شکوه مهر لذت ببرند.

بخش بردخون در همه زمینه‌ها پیشگام بوده و انتظار است خیرین و همه افرادی که دارای تمکن مالی مناسبی هستند به یاری دانش آموزان محروم و بی‌بضاعت بشتابند تا در این شرایط خاص، آنان نیز از فرصت تحصیل بی‌بهره نمانند.

گزارش: نامجو زحمتکش

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول