اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لبنان| تأکید فرانسه بر همکاری و ارتباط با حزب‌الله

در دیدار سفیر فرانسه در لبنان با مسؤول بخش روابط بین‌الملل حزب‌الله بر تمایل فرانسه برای ادامه همکاری و ارتباط با جنبش حزب‌الله تأکید شد.

لبنان| تأکید فرانسه بر همکاری و ارتباط با حزب‌الله

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه «العهد» امروز (شنبه) اعلام کرد «برونو فوشیه» سفیر فرانسه در لبنان در ۳۰ سپتامبر (سه روز پیش) با «عمار الموسوی» مسؤول بخش روابط بین‌الملل در جنبش حزب‌الله دیدار کرد و در این دیدار طولانی درباره بحران تشکیل دولت در لبنان رایزنی شده است.

بر اساس این گزارش، طرف فرانسوی در این دیدار گفته موضع حزب‌الله درباره آنچه رخ داده را درک می‌کند و با روایت ارائه شده توسط «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله درباره عواملی که منجر به عدم موفقیت طرح پاریس برای لبنان شد، موافق است.

نصرالله در سخنرانی هفته جاری خود باشگاه نخست‌وزیران سابق در لبنان را عامل به سرانجام نرسیدن طرح فرانسه دانست.

العهد افزود، سفیر فرانسه در دیدار با الموسوی گفته که پاریس به همکاری و ارتباط با حزب‌الله پایبند است و از این موضوع عقب نمی‌نشیند.

بر اساس این گزارش، فرانسوی‌ها علیرغم هجمه اخیر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور این کشور به حزب‌الله فهمیده‌اند که حزب‌الله در هیج زمانی از عوامل به تعطیلی کشاندن تشکیل دولت نبوده است اما تلاش کردند که این جنبش را به سمت امتیازدهی سوق دهند.

العهد در ادامه گزارش کرد: حزب‌الله به سفیر فرانسه گفته مشکل در عوامل اداره کننده این روند در داخل لبنان و افراد بین‌المللی و منطقه‌ای پشت پرده است و طرف فرانسوی این موضع را درک کرده است.

اطلاعات منتشره حکایت از آن دارد که طرف فرانسوی به طرحی که حزب‌الله به آن فراخوانده نزدیک شده است؛ حزب‌الله تشکیل دولت بیطرف را رد کرده و بر دولت «تکنو-سیاسی» تأکید کرده است.

در ادامه این گزارش آمده، طرف فرانسوی گفته پیام‌هایی به عربستان سعودی برای تسهیل نخست‌وزیری «سعد الحریری» فرستاده شده و در صورت عدم پاسخ، اسامی دیگری مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول