اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

ممنوعیت ورود کاروان به استان کرمان برای اربعین و دهه آخر صفر

استاندار کرمان گفت: بر اساس تصویب ستاد مبارزه با کرونا استان از روز دوشنبه ۱۴ مهرماه به مدت یک هفته تمامی ۱۱ مرز ورود استان کرمان برای خودروهای پلاک غیر بومی مسدود است و کاروان‌ها و خوروهایی که بیایند در مرز ورودی شهر کرمان به مبداء خود بازگردانده می‌شوند.

ممنوعیت ورود کاروان به استان کرمان برای اربعین و دهه آخر صفر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد فدایی بعد از ظهر امروز در جلسه استانی ستاد کرونا  اظهار داشت: برای مبارزه با کرونا همیشه تاکید بر فاصله‌گذاری اجتماعی و تاکید بر استفاده از ماسک است و به نظر می‌رسد این فرهنگ هنوز  در جامعه به خوبی جا نیفتاده است.

استاندار کرمان تاکیدکرد: شنیده‌ها حکایت بر این موضوع دارد که فضای مجازی تبلیغاتی در زمینه راه‌اندازی کاروان‌هایی از سراسر کشور بر ای زیارت مرقد سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.

وی گفت: برای استانداران سراسر کشور طی یک نامه اعلام کردیم که ورود کاروان‌ها و ماشین‌ها از استان‌های دیگر به استان کرمان در زمان اربعین و دهه آخر ماه صفر برای زیارت مرقد حاج قاسم ممنوع است.

استاندار کرمان بیان داشت: بر اساس تصویب ستاد مبارزه با کرونا استان از روز دوشنبه ۱۴ مهرماه به مدت یک هفته تمامی ۱۱ مرز ورود استان کرمان برای خودروهای پلاک غیر بومی مسدود است و کاروان‌ها و خوروهایی که بیایند در مرز ورودی شهر کرمان به مبداء خود بازگردانده می‌شوند.

فدایی عنوان کرد: در روز اربعین ورودی شهر کرمان برای ورود خودروهای غیر کرمان مسدود می‌شود و تنها هیئات شهر کرمان مانند تاسوعا و عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند عزاداری اربعین را انجام دهند.

وی افزود: از صدا و سیما و رسانه‌ها درخواست داریم این مسائل را اطلاع‌رسانی کنند.

استاندار کرمان ابراز داشت: بر اساس آمار ستاد کرونا کشور  تنها یک مدرسه در رفسنجان به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعطیل شده است.

پیشنهاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای تعطیلی دو هفته‌ای مدارس استان

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان اظهار داشت: بر اساس خواسته والدین و نگرانی‌هایی که  آنها دارند پیشنهاد داریم که دو هفته مدارس استان تعطیل شوند، البته برای این تعطیلی نیاز داریم وزیر کشور و وزیر آموزش و پرورش این طرح را تایید کنند.

وی عنوان کرد: پیشنهاد دیگر ما این است که دو روز مدارس به صورت سختگیرانه بررسی و گزارش آن ارسال شود و باید بازرسی‌ها سختگیرانه باشد.

حمیدرضا گلزاری مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: بر اساس گزارش بازرس‌های بهداشت و محیط در ارزوئیه دو مدرسه به دلیل مبتلا شدن معلمان آن به کوید ۱۹ تعطیل شدند.

وی افزود: در شهر کرمان اکنون مدارسی داریم که باید تعطیل شوند و در این زمینه به مدیرکل نامه نوشته‌ایم، بنابراین  در این جلسه شما روشن کنید مدارسی هستند که باید بلافاصله تعطیل شوند.

اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش کرمان اظهار داشت:  ۱۲ هزار نفر معلم در سطح شهر کرمان داریم که تنها ۵ نفر از این معلم‌ها کرونا گرفته‌اند.

انتهای پیام/80018/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول