اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ضرورت حمایت از صنایع تبدیلی و بسته‌بندی برای صادرات محصولات باغی

نماینده عالی دولت در گیلان، کشاورزی را محور توسعه پایدار دانست و گفت: از بخش خصوصی برای توسعه صنایع تبدیلی، نگهداری، بسته‌بندی و فرآوری محصولات این بخش باید حمایت‌های جدی صورت گیرد.

ضرورت حمایت از صنایع تبدیلی و بسته‌بندی برای صادرات محصولات باغی

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، ارسلان زارع عصر امروز در جلسه شورای اداری تالش با ابراز خرسندی از سومین سفر خود به تالش طی نزدیک به سه هفته گذشته اظهار کرد: مردم، امانت سنگینی بر دوش ما گذاشته‌اند و در این مسیر ضمن اینکه باید به وظیفه‌ای که داریم واقف باشیم؛ به اینکه مردم، ما را لایق دانسته‌اند، باید افتخار کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسؤولین، رسالت سنگینی بر عهده‌دارند، گفت: رساندن بار این امانت به سرمنزل مقصود، جز با همدلی، انسجام، اهتمام به گره‌گشایی از امور، کار و تلاش مضاعف و شبانه‌روزی ممکن نیست.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه دریکی از دشوارترین مقاطع زمانی کشورمان، شاهد اعمال بی‌رحمانه‌ترین دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌ها علیه ملت ایران هستیم، افزود: درحالی‌که طی افزون بر هفت ماه اخیر که کشورمان و البته دنیا درگیر ویروس کروناست؛ از ورود دارو به ایران برای درمان نیازمندان نیز ممانعت می‌کنند.

زارع با بیان اینکه در سایه ایستادگی و پشتیبانی‌های مردم از مسؤولین، حمایت‌های رهبری، برنامه‌های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا و نیز رعایت توصیه‌های بهداشتی، بیماری کووید ۱۹ به بهترین شکل مدیریت‌شده، تصریح کرد: باید با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی در جهت توسعه فضای کسب‌وکار و رسیدن به رونق اقتصادی تلاش کنیم.

استاندار گیلان فعال کردن ظرفیت‌های تالش در کنار توجه به مزیت‌های اقتصادی و اشتغال‌زا را منجر به ‌شتاب بخشی به‌قطار توسعه این شهرستان عنوان کرد و گفت: اختلاف‌سلیقه در پیشبرد امور، طبیعی است و می‌تواند با هم‌افزایی، منجر به بهترین نتیجه برای منفعت عمومی باشد.

وی بر لزوم تسهیل شرایط برای حضور و مشارکت مردم در اداره امور تأکید و افزود: اطمینان دارم هر کاری که امکان‌پذیر باشد و مردم توان انجام آن را داشته باشند، با موفقیت همراه است.

زارع با اشاره به ظرفیت‌های متعدد گردشگری و صنایع‌دستی در تالش و نیز پتانسیل‌های صنعتی این شهرستان در کنار تنوع تولیدات و نیروهای انسانی بیان کرد: با توجه به وجود زمینه‌های مستعد تالش در حوزه اشتغال روستایی به‌ویژه تولیدات روستاییان باید بسترهای لازم در مسیر افزایش تولید و خلق ثروت مهیا گردد.

وی با بیان اینکه توسعه باغ‌های کیوی با ایجاد صنایع فرآوری، تبدیلی، تکمیلی، بسته‌بندی و سردخانه ارزش‌افزوده بالایی دارد، گفت: گسترش صنایع تبدیلی منجر به کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، رونق اشتغال‌زایی، پویایی اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان، کشاورزی را محور توسعه پایدار دانست و اظهار کرد: از بخش خصوصی برای توسعه صنایع تبدیلی، نگهداری، بسته‌بندی و فرآوری محصولات این بخش باید حمایت‌های جدی صورت گیرد.

به گفته وی، تلاش برای صادرات تولیدات کشاورزی به‌ویژه کیوی که می‌تواند ارزآوری مناسبی برای کشور داشته باشد؛ از دیگر مواردی است که باید در دستور کار باشد.

استاندار گیلان به جاری شدن سیل در مناطقی از تالش طی حدود دو هفته گذشته و وارد آمدن آسیب‌هایی به مردم اشاره کرد و گفت: ضمن ابراز همدردی مجدد با ساکنان مناطق آسیب‌دیده، از صبوری آنان، قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه از لحظات اولیه وقوع سیل، به‌طور مستمر پیگیر رسیدگی به امور مربوطه بودم، تصریح کرد: هفته گذشته در دیدار با معاون اول رئیس‌جمهوری و نیز رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور، ضمن ارائه گزارشی از خسارت‌های وارده، با توجه به زیرساخت‌های فرسوده موجود در منطقه و قرار گرفتن در آستانه فصل سرما، خواستار شتاب بخشی به تأمین اعتبار ارزیابی‌شده بازسازی و جبران آسیب‌ها به تأسیسات زیربنایی و واحدهای مسکونی شدم.

زارع با اطمینان بخشی به مردم مبنی بر اینکه نهایت تلاش و اهتمام برای ساماندهی وضعیت آنان در سطوح استانی و ملی به کار گرفته‌شده، افزود: به مدیران استانی نیز مجدداً تأکید می‌کنم از بهره‌برداری‌های ‌بی‌رویه‌ از منابع طبیعی، تجاوز به حریم جنگل و رودخانه و برهم زدن تعادل اکوسیستم جلوگیری کنند.

استاندار گیلان استفاده حداکثری از مشارکت مردم برای پیشبرد امور و اهتمام به جلب رضایت آنان، تعامل و همکاری با ائمه جمعه، نماینده مجلس و نخبگان شهرستان و تلاش پرانگیزه تا آخرین روز مسئولیت را از انتظارات خود از فرماندار جدید عنوان کرد.

به گزارش فارس، در پایان این جلسه با قدردانی از تلاش‌های سید عیسی مهدوی در دوران تصدی فرمانداری تالش، محمدحسین شاهکویی به‌عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول