اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

دستور ویژه برای رفع مشکل تحصیل مشکوک‌التابعه‌های منطقه «کلاته برفی»

معاون اموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بعد از مراجعه جمعی از معلمین دغدغه‌مند روستای کلاته برفی برای حل مشکل کودکان و نوجوانان مشکوک التابعه و محروم از تحصیل، یک گروه ویژه تشکیل شد تا سریعاً بحث آموزش این دانش‌آموزان پیگیری شود و هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

دستور ویژه برای رفع مشکل تحصیل مشکوک‌التابعه‌های منطقه «کلاته برفی»

ابوالحسن حقیقی که چند روز قبل از سوی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، مسئول ویژه رسیدگی به مشکلات دانش‌آموزان حاشیه شهر مشهد شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر، برقراری عدالت آموزشی در حاشیه شهر را مأموریت بسیار مهمی برای آموزش‌وپرورش عنوان کرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بر اساس رویکردهای سند تحول بنیادین بنابر فرموده مقام معظم رهبری تمام دانش‌آموزان باید از عدالت آموزشی و همچنین کیفیت آموزشی برخوردار باشند، برقراری عدالت و کیفیت آموزشی وظیفه آموزش‌وپرورش است که باید بین دانش‌آموزان عشایر، روستا یا حاشیه شهر با دانش‌آموزان شهر برقرار شود.

وی بیان کرد: بعد از مراجعه جمعی از معلمین دغدغه‌مند روستای کلاته برفی برای حل مشکل کودکان و نوجوانان مشکوک التابعه و محروم از تحصیل، یک گروه ویژه تشکیل شد تا سریعاً بحث آموزش این دانش‌آموزان پیگیری شود و هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

حقیقی با پیش‌بینی ۴۰ برنامه در راستای تحقق رویکردهای سند تحول، گفت: این برنامه‌ها شامل برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، مشاوره‌ای، بهداشتی و تغذیه‌ای است و همچنین پروژه‌های نوسازی در حاشیه شهر که به همت خیرین و اداره کل نوسازی در حال پیگیری است، تمام این برنامه‌ها مدون و آماده اجرا است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: در حاشیه شهر مشهد در چندین نقطه با فضای آموزشی کمی رو‌به‌رو هستیم، احداث و افتتاح اخیر یک مدرسه در ناحیه یک مشهد، در راستای رویکردهای سند تحول بود، در بازدید دو سال گذشته از مدرسه‌ای در خیابان بابانظر که فضای آموزشی مناسبی برای تحصیل نداشت با کمک خیرین بازسازی و چهارشنبه افتتاح شد.

نباید «بازمانده از آموزش» داشته باشیم

وی اعلام کرد: پیش‌بینی طولانی شدن کوووید۱۹ را داشتیم به همین جهت محتوای تولیدی را به یک نقشه یادگیری به‌نام «نقشه یادگیری استانی» تبدیل کردیم، این نقشه در قالب چهار لایه تهیه شد با این هدف و شعار که «هیچ دانش‌آموزی از آموزش باز نماند» و برای اولین‌بار در کشور رونمایی شد، الان این نقشه، روشن‌کننده مسیر دانش‌آموزان ما در حاشیه شهر است و باید توسط مدیر، حضوری یا غیرحضوری بودن آموزش دانش‌آموز رصد و در این نقشه ترسیم شود.

حقیقی بیان کرد: در حال حاضر که آموزش حضوری به اختیار اولیا گذاشته شده اما اگر در هفته‌های آینده مدارس تعطیل شود در این مدارس آموزش غیرحضوری خواهیم داشت که برنامه‌ریزی و تصمیم با شورای مدرسه و از طریق محتوای آماده شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: سال گذشته در تکاپو بودیم در هیچ ناحیه‌ای از مشهد«بازمانده از تحصیل نداشته باشیم» یعنی دانش‌آموزی به خاطر نداشتن امکانات، از ثبت نام محروم نماند اما الان می‌گوییم «بازمانده از آموزش» نباید داشته باشیم و دانش‌آموزی نباشد که به‌دلیل شرایط حاضر و آموزش مجازی تحصیل را رها کند، وظیفه آموزش‌وپرورش این است که در هر شرایطی و با هر ابزاری به دانش‌آموزان خدمات آموزشی را برساند، روش‌های ارسال درسنامه، آموزش در فضای مجازی و شبکه شاد را مورد استفاده قرار دادیم.

توزیع ۵۰۰۰ بسته آموزشی بین دانش‌آموزان حاشیه شهر مشهد

وی یکی از مشکلات را کمبود سرانه فضای آموزشی در حاشیه شهر عنوان کرد و گفت: همان طور که مشخص است روند افزایش جمعیت در این مناطق صعودی و رو به بالا است، امکان و بودجه افزایش کلاس و یا مدرسه و یا تقسیم دانش‌آموزان هم وجود ندارد، تراکم کلاس‌های ما در برخی مناطق به ۴۰ دانش‌آموز در کلاس می‌رسد.

حقیقی عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های ستاد تشکیل شده برای رفع مشکلات دانش‌آموزان حاشیه شهر، این است که با برنامه‌ریزی بتوانیم بخشی از نیازهای حاشیه شهر را به کمک نوسازی و با کمک خیرین رفع کنیم، خوشبختانه نهادهای دیگر در راستای رفع نیازهای حاشیه شهر مشهد، به کمک ما آمده‌اند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: در راستای افزایش کیفیت تغذیه و بهداشت دانش‌آموزان در حاشیه شهر، پس از برگزاری جلساتی با آستان قدس رضوی، ستاد اجرای فرامین امام خمینی و کمیته امداد امام خمینی(ره)، به نتایج قابل توجه‌ای رسیدیم از جمله تغذیه رایگان دانش‌آموزان، اهدای بسته‌های حمایتی به خانواده‌های دانش‌آموزان نیازمند و اهدای لوازم التحریر حتی در صورت تعطیلی مدارس و به‌زودی پنج هزار بسته غذایی به ترتیب اولویت‌بندی انجام شده، در مناطق توزیع می‌شود.

وی رسیدن به عدالت آموزشی را نتیجه یک حرکت گروهی دانست و گفت: از رسانه‌ها انتظار داریم در راستای شناسایی بهتر و همچنین در راستای جذب خیرین خیرخواه و با تمکن مالی، جهت خرید گوشی هوشمند و تبلت‌هایی برای پوشش گسترده‌تر شبکه شاد ما را یاری کنند که این قضایا جز با کمک رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی‌شان محقق نمی‌شود.

انتهای پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول