اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

احتمال اعمال محدودیت‌های کرونایی در خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی از احتمال اعمال محدودیت‌های کرونایی در سطح استان با توجه به شیوع موج جدید این ویروس خبر داد.

احتمال اعمال محدودیت‌های کرونایی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدصادق معتمدیان ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: بر اساس سیاستگذاری‌های ستاد ملی کرونا در سطح کشور، برنامه‌ای با عنوان راهپیمایی اربعین نداریم.

تمهیدات برگزاری مراسم اربعین در خراسان‌جنوبی

وی افزود: بنا به تمهیدات اندیشیده شده در ستاد استانی کرونا، در سطح استان برنامه‌هایی برای بهره‌برداری مردم از فیوضات این ایام خواهیم داشت که اطلاع‌رسانی خواهد شد.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به موج جدید کرونا که همه کشور را متأثر ساخته، گفت: تعطیلات آخر تابستان، مسافرت‌ها، تجمع‌ها و پایین آمدن میزان حساسیت‌های مردم از مهم‌ترین عوامل مؤثر در بروز این موج جدید است.

معتمدیان تأکید کرد: با توجه به شرایط موجود، نظر ستاد ملی بر بازنگری شرایط، بازگرداندن محدودیت‌ها و اعمال مقررات جدید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از این ضوابط، در نظر گرفتن جریمه نقدی برای افرادی است که ضوابط را رعایت نمی‌کنند، اضافه کرد: این قانون به‌زودی ابلاغ و در تهران به‌صورت پایلوت اجرا می‌شود.

احتمال اعمال محدودیت‌های کرونایی در خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در همین راستا اختیاراتی به استان‌ها داده شده تا با هماهنگی وزرای کشور و بهداشت، محدودیت‌هایی را اعمال نمایند.

معتمدیان عنوان داشت: با توجه به آمار شیوع بیماری باید برای اعمال محدودیت‌ها در مدارس، دانشگاه‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی، تالارها، حوزه‌ها، اماکن عمومی، مراکز تفریحی و تجمعی در سطح استان اقداماتی صورت گیرد.

تصمیمات ظرف ۷۲ ساعت آینده اعلام می‌شود

وی افزود: کمیته اجتماعی ستاد کرونا در خراسان‌جنوبی، بعد از بررسی شرایط و اعمال نظرات کارشناسی، موارد پیشنهادی را ظرف مدت ۷۲ ساعت اعلام نمایند.

 

با توجه به آمار شیوع بیماری باید برای اعمال محدودیت‌ها در مدارس، دانشگاه‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی، تالارها، حوزه‌ها، اماکن عمومی، مراکز تفریحی و تجمعی در سطح استان اقداماتی صورت گیرد.

استاندار خراسان‌جنوبی عنوان داشت: برگشت محدودیت‌ها در راستای قطع زنجیره کرونا است.

معتمدیان با اشاره به موضوع بازگشایی مدارس و نگرانی‌های خانواده‌ها در این زمینه گفت: آموزش و پرورش مکلف است با اطلاع‌رسانی درست در خصوص رعایت ضوابط بهداشتی در محیط مدرسه، نگرانی خانواده‌ها را کاهش دهد.

دانش‌آموزان ملزم به حضور در مدرسه نیستند

وی تأکید کرد: نکته قابل توجه در این باره این است که دانش‌آموزان ملزم به حضور در مدرسه نیستند و می‌توانند با استفاده از ظرفیت آموزش مجازی، نیاز خود را برطرف نمایند.

استاندار خراسان‌جنوبی به تداوم شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: این موضوع، کاهش حساسیت‌ها را به دنبال داشته در حالی که همچنان تأکید بر پیشگیری است و بهترین شیوه برای مقابله با این بیماری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

انتهای پیام/3403/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول