اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کشف 414 هزار ماسک قاچاق در کردستان/1850 واحد صنفی در کردستان پلمپ شد

رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرمانده انتظامی کردستان گفت: 414 هزار و 794 ماسک و 443 هزار جفت دستکش قاچاق طی 5 ماهه امسال در استان کشف و ضبط شده است.

کشف 414 هزار ماسک قاچاق در کردستان/1850 واحد صنفی در کردستان پلمپ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شاه‌حسینی در جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان در سنندج، به آمار کشفیات نیروی انتظامی در زمینه کالاهای سلامت محور طی 5 ماهه امسال اشاره کرد و اظهار داشت: مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور با توجه به اینکه به صورت مستقیم با سلامت جامعه ارتباط دارد به صورت ویژه در دستور کار انتظامی استان قرار گرفته است.

رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرمانده انتظامی کردستان تصریح کرد: در همین راستا آموزش‌های لازم به بازرسان ایستگاه‌های ایست و بازرسی ارائه شده است.

شاه‌حسینی با بیان اینکه در 6 ماهه امسال 414 هزار و 794 ماسک، 443 هزار جفت دستکش، 33 هزار لباس یک بار مصرف و بیش از 12 هزار ژل و مواد ضدعفونی قاچاق در استان کشف شده است.

به گفته وی، یک هزار و 850 واحد صنفی متخلف در رابطه با کالاهای سلامت محور در سطح استان پلمب شده است.

نجیم حسینی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان، اظهار کرد: طی 5 ماهه نخست امسال 182 فقره پرونده در مورد کالاهای قاچاق سلامت محور شامل ماسک، گان و دستکش و غیره که از سوی هنگ مرزی، صمت و دانشگاه علوم پزشکی استان به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال و رسیدگی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا کلا دستور به ضبط کالاهای قاچاق داده شده و بعد از ضبط در اختیار معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که در مورد واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی داریم این است که قبلا به صورت یک و نیم لیتری توزیع می‌شد، اما الان به صورت قوطی است که این باعث افزایش قیمت می‌شود و به نفع مصرف کننده نیست.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول