اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

طلاق و کاهش ازدواج از مشکلات جدی حوزه فرهنگ عمومی است

فرماندار کامیاران گفت: طلاق و کاهش ازدواج از مشکلات و چالش‌های جدی فرهنگ عمومی در جامعه است.

طلاق و کاهش ازدواج از مشکلات جدی حوزه فرهنگ عمومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مسعود الماسی عصر امروز در یکصد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان به فعالیت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان کامیاران پرداخت و اظهار کرد: کامیاران با ده باب کتابخانه از پیشروترین شهرها در حوزه کتاب و کتابخوانی است که می‌توان از این ظرفیت موثر برای تقویت فرهنگ مطالعه در سطح شهرستان و استان بهره برد.

وی با اشاره به طرح‌های فرهنگی شهرستان کامیاران در حوزه کتاب، بیان کرد: برای ارتقای کتاب و کتابخوانی در این شهرستان طرحی برای تبدیل دهیاریها به کتابخانه نیز ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه کامیاران در حوزه جشنواره‌ها موفقبت‌هایی را شاهد بوده است، افرود: جشنواره‌های فلکلور و تاریخی ماند سیاچمانه و یادواره شهدا در کامیاران از جشنواره‌هایی بوده که با استقبال مردم روبرو بوده است. 

فرماندار کامیاران خاطر نشان کرد: برگزاری جنگ‌های شادی در کامیاران با استقبال گسترده مردم نیز از فعالیت‌های فرهنگی موثر در شهرستان کامیاران است که حدود پنج هزار نفر در جنگ‌های شادی مشارکت داشته‌اند.

الماسی به برپایی موکب‌های اربعین اشاره و عنوان کرد: سال گذشته در اربعین حسینی موکب‌هایی در کامیاران برپا شد که با  استقبال جامعه شیعه و سنی روبرو بود اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا موکب برپا نخواهد شد.

وی به فعالیت ۲۲ هیات مذهبی در کامیاران اشاره کرد و افزود: کامیاران برای آموزش روحانیون نیازمند ساخت مدارس علوم دینی است و باید به این مقوله توجه شود.

وی به چالش‌ها و مشکلات این شهرستان پرداخت و عنوان کرد: افزایش طلاق و کاهش ازدواج از مشکلات و چالش‌های جدی فرهنگ عمومی در جامعه است.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول