اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

روایت طلاب اصفهانی که برای کمک به کادر درمانی عازم بیمارستان شدند

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان اصفهان گفت: با تفاهمی که قرارگاه جهادی طلاب با دانشگاه علوم پزشکی انجام داده حدود ۱۴۰ نفر از طلاب برای خدمت رسانی به کادر درمان به بیمارستان الزهرا اعزام می‌شوند.

روایت طلاب اصفهانی که برای کمک به کادر درمانی عازم بیمارستان شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سید حسین مومنی بعد از ظهر امروز در همایش اعزام طلاب و روحانیون به بیمارستان الزهرا که به جهت خدمت رسانی به بیماران و کادر درمان برگزار شد اظهار داشت: باتوجه به وضعیت بیماری کرونا و شیوع دوباره این ویروس، کادر درمان ما در بیمارستان‌ها نیازمند کمک هستند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان اصفهان افزود: با تفاهمی که قرارگاه جهادی طلاب با دانشگاه علوم پزشکی انجام داده حدود ۱۴۰ نفر از طلاب برای خدمت رسانی به کادر درمان به بیمارستان الزهرا اعزام می‌شوند، که به صورت شیفت کار می‌کنند.

وی با اشاره به اهداف مهمی همچون ارتقأ در مسائل معنوی، روحیه دادن به بیماران افزود: قرارگاه طلاب و روحانیون حوزه عملیه استان اصفهان از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا با مشارکت دستگاه‌های مختلف شکل گرفت.

مومنی تصریح کرد: قرارگاه طلاب و روحانیون استان اصفهان متشکل از سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان، مرکز خدمات، بسیج طلاب، حوزه علمیه خواهران، نیروهای حوزوی استان اصفهان و در نهایت سازمان اوقاف است.

معاون تذهیب و تبلیغ حوزه علمیه استان اصفهان اظهار کرد: یکی از دلایلی که قرارگاه جهادی استان اصفهان را از دیگر قرارگاه‌های کشور متمایز می‌کند این است که تمام مراکز حوزوی با یکدیگر مشارکت دارند، حتی موسساتی مانند امیر بیان که برای کار جهادی پیش قدم شده بود با قرارگاه ادغام شدند و یک شبکه را تشکیل دادند.

وی گفت: برکت این کار تعامل با نهادهای مختلف مانند دانشگاه علوم پزشکی و نهادهای دیگری که لازم بود حضور داشته باشند بود، همین امر انجام امور را روان‌تر می‌کرد یعنی کارها شناخته شده‌تر سازمان یافته‌تر پیش می‌رفت.

مومنی اظهار کرد: قبل از عید حضور طلاب را در بیمارستان‌ها، غسالخانه‌ها، تولیدات فضای مجازی تولید محتوا، ضدعفونی کردن معابر را داشتیم اما فعالیت در بیمارستان‌ها در آن زمان بطور غیررسمی شکل می‌گرفت، اما تمام این موارد در جلسات مختلف تقسیم می‌شد و این چنین است که هر طلبه‌ای که بخواهد با سیستم علوم پزشکی مرتبط باشد باید دستورکار را دریافت کرده باشد و این‌گونه نباشد که هرکس بخواهد وارد بیمارستان و مسائل مربوط به علوم پزشکی شود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان اصفهان با اشاره به اینکه به عنوان مجموعه طلاب برای ورود به جبهه سلامت شرایطی داریم، گفت: وظایف و تصمیماتی که اخذ می‌شود تصمیماتی است که دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مقابله با کرونا برای ما تکلیف کرده‌اند، از موازی‌کاری و کارهای خودسرانه پرهیز می‌کنیم تا بتوانیم ظرفیتی برای خدمت طلاب در بیمارستان‌ها فراهم آوریم.

مومنی گفت: به توافقات و تفاهمی با دانشگاه علوم پزشکی و کار بیمارستان الزهرا رسیدیم. طلاب نشان دادند، همانطور که در جنگ طلاب در صف اول بودند، امروزه نیز بنابر شرایط موجود طلاب در صف اول جبهه سلامت در کنار کادر درمان ایستاده‌اند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۲۰/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول