اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

استعفا نداده‌ام، شورا تشخیص دهد، می‌روم

شهردار زنجان گفت: مسؤولیت شهرداری یک امانتی است که از سوی تعدادی از اعضای شورا به عهده بنده گذاشته شده است، من نیز مسؤولیت انجام آن را دارم و هر موقع تشخیص دهند که این مسؤولیت به عهده بنده نباشد، تابع تصمیم شورای شهر خواهم بود.

استعفا نداده‌ام، شورا تشخیص دهد، می‌روم

حبیب ملایی یگانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان درباره تعدیل نیروهای فضای سبز اظهار کرد: در پیک ایام تعداد این نیروها 712 نفر است که با تعدیل فصلی به حدود 400 نفر می‌رسد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه با سرد شدن هوا تعداد نیروها کمتر شده و در دی ماه کف نیروها را خواهیم داشت، گفت: امسال روال تعدیل نیرو در فصل سرد بر اساس امتیازدهی انجام شده است.

وی گفت: مشکل خاصی از نظر شهرداری در این زمینه وجود ندارد اما با توجه به اینکه شرایط خاص اقتصادی حاکم است و کارگران درگیر مسائل مالی هستند، اعتراضات زیاد است، هرچند که به اعتراضات در این بخش هم رسیدگی شد.

یگانه ادامه داد: سنوات گذشته نیروهایی که امسال جذب شده بودند، تعدیل می‌شدند اما امسال طبق امتیازبندی انجام شد که طبیعتا اعتراضاتی را هم به دنبال داشت و حواشی زیادی ایجاد کرد، هرچند که شهرداری طبق مکاتبات شورا در ارتباط با امتیازبندی و تعدیل نیرو اقدام کرد.

شهردار زنجان در ادامه با اشاره به سوالات مطرح شده از سوی شورا و ارسال آن به شهرداری گفت: یکی از سوالات مربوط به چارت سازمانی شهرداری بود که چرا عملیاتی نشده است، اما برخی دیگر از سوالات و مسائل مطرح شده به صورت درست اطلاع رسانی نشده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از سوالات این بود که چرا آسفالت‌ریزی کم است، گفت: این در حالی است که طی سال قبل و امسال با وجود مشکلات اقتصادی موجود و سه برابر شدن قیمت قیر، تولید آسفالت کمتر از سال قبل نبوده است.

آسفالت‌ریزی در 10 نقطه از شهر زنجان

یگانه گفت: با وجود مشکل تورم، شهرداری در 10 نقطه از شهر زنجان در حال آسفالت‌ریزی است.

شهردار زنجان با بیان اینکه از دیگر موارد مطرح شده مربوط به مباحث عمرانی بود، گفت: یکی از موارد پیشرفت پروژه‌های عمرانی سبزه‌میدان است که در هفت ماه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است که اگر تملکات را هم به این بحث بیافزاییم، پیشرفت آن 45 درصد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بحث واگذاری کانکس‌ها مربوط به سنوات گذشته است، گفت: از زمانی که بنده آغاز به کار کرده‌ام، در این بحث شفافیت وجود داشته است.

یگانه همچنین به تکمیل تقاطع غیرهمسطح امام حسن مجتبی (ع) نیز اشاره کرد و افزود: قبلا اجرای یوترن دچار مشکل بود و پیمانکار کار را متوقف کرده بود در حالی که مصوبه شورای فنی اخذ شده و قرار است که به زودی این پروژه ساخته شود.

وی به بحث دیون و بدهی‌های شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: در بودجه امسال فقط 4 میلیارد تومان برای دیون پیش‌بینی شده بود که 2.5 میلیارد تومان در سازمان فرهنگی و 1.5 میلیارد تومان در روابط عمومی بود که ما درگیر با آن هستیم.

یگانه با اشاره به اینکه بحث ساخت و سازهای غیرمجاز و تخلفات صورت گرفته در این بخش از دیگر مسائلی است که شهرداری با آن درگیر است، گفت: سال قبل این برخوردها درست نبوده و امروز شهرداری را با مشکل مواجه کرده است.

وی در ارتباط با مباحث مطرح شده در زمینه استعفای شهردار گفت: مسؤولیت شهرداری یک امانتی است که از سوی تعدادی از اعضای شورا به عهده بنده گذاشته شده است و تا لحظه‌ای که اعضای شورا حمایت لازم را بکنند، من نیز مسؤولیت انجام آن را دارم و هر موقع تشخیص دهند که این مسؤولیت به عهده بنده نباشد، تابع تصمیم شورای شهر خواهم بود.

شهردار زنجان گفت: بنده برای سومین بار است که سمت شهرداری را عهده‌دار هستم و این اتفاق نیز با تصمیم شورا رخ داده است، اما آنچه که بین ما و شورا و هر دستگاه دیگر است، رعایت قانون و مقررات است و تاکنون نیز شورا حمایت لازم را انجام داده است.

وی با بیان اینکه اختلاف سلیقه امری طبیعی است و رعایت ضوابط و مقررات که تکلیف شده بین شورا و شهرداری است، گفت: تاکنون حمایت لازم صورت گرفته است هرچند بعضا تداخل در کار و مسولیت وجود دارد که بنده نیز در جلسه شورا عرض کردم که این تداخلات باید رفع شود و اعضای شورا باید در جایگاه سیاست‌گذاری باشند و کارهای اجرایی به شهرداری سپرده شود.

یگانه تصریح کرد: مباحث انتخابات شورا همواره مطرح بوده است و هر بار نیز از این حاشیه‌سازی‌ها بوده است ملاک من خدمت‌گذاری به مردم است.

شهردار زنجان هدف از حضور خود در شهرداری را خدمت به مردم عنوان کرد و گفت: اگر اعضای شورا من را به عنوان شهردار انتخاب کرده‌اند، من هم در این حیطه خدمت خواهم کرد و بحث انتخابات مطرح نیست.

وی گفت: با این اوصاف، اگر توانستم خدمت را انجام دهم، می‌مانم و ادامه می‌دهم و هر وقت که دیدم شرایط فراهم نیست تابع تصمیمات اعضای شورا خواهم بود.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول