اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

افزایش 22 کد رشته جدید علمی کاربردی گلستان/ دوره‌های کوتاه‌مدت به بخش‌های خصوصی واگذار شد

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان از افزایش 22 کد رشته جدید و مهارتی خبر داد و این مهم را در راستای توسعه استان مفید ارزیابی کرد.

افزایش 22 کد رشته جدید  علمی کاربردی گلستان/ دوره‌های کوتاه‌مدت به بخش‌های خصوصی واگذار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، امیراحمد دهقانی ظهر امروز در نشست خبری که با حضور معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد، اظهار کرد: امسال ۲۲ کد رشته جدید و مهارتی به رشته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی اضافه شد که برای توسعه استان مفید خواهد بود.

وی با اشاره به فراوانی مراکز علمی و کاربردی در استان تصریح کرد: در استان گلستان بیشترین مراکز علمی کاربردی را داریم که از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان در خصوص ارزیابی مراکز بر اساس سطوح چهارگانه گفت: بیش از ۸۲ درصد مراکز علمی کاربردی استان گلستان در سطح دو قرار دارند، فعلا در کشور سطح یک نداریم که امید است مراکز علمی کاربردی بتوانند به درجه‌ای از پیشرفت برسند که به مرحله سطح یک راه پیدا کنند.

دهقانی با بیان اینکه دوره‌های کوتاه مدت تک درس و تک پودمان در مراکز علمی کاربردی افزایش یافته است، افزود: بیش از ۱۰۵ رشته تک پودمان داریم، که لازم است فرهنگ مهارت‌افزایی توسط رسانه‌ها به خانواده آموزش داده شود.

وی از اعلام آمادگی دانشگاه علمی کاربردی برای واگذاری دوره‌های کوتاه‌مدت به بخش خصوصی خبر داد و گفت: در این راستا فراخوان کردیم که انتظار است اتفاقات خوبی رقم بخورد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان بیان کرد: در سطح کشور مراکز دولتی قادر به پذیرش دانشجو نیستند اعم از مراکز بهزیستی جهاد کشاورزی، فنی و حرفه‌ای که دولتی بودند به همین دلیل وظیفه آموزش را به بخش خصوصی واگذار کردیم.

دهقانی با بیان اینکه ما به دنبال توسعه در بخش‌های مختلف هستیم، گفت: هر رشته‌ای که متقاضی و شغل آن در استان باشد بسترهای لازم آموزشی را فراهم خواهیم کرد.

وی ابراز کرد: آموزش‌های عملی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود که این مهم حکایت از توجه دانشگاه علمی کاربردی به موضوع مهارت دارد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان افزود: دغدغه اصلی ما باید کشاورزی باشد با توجه به اینکه گلستان قطب کشاورزی است و توسعه استان باید بر مبنای این محور اتفاق بیفتد و سپس صنعت متناسب با کشاورزی در استان شکل بگیرد.

دهقانی تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد را از ماموریت‌های دانشگاه علمی کاربردی برشمرد و افزود: ۲۰ درصد دانش‌آموختگان دانشگاه علمی کاربردی برای ارتقاء دانش و مهارت مبادرت به تحصیل می‌کنند و ۸۰ درصد از طریق مهارت کسب شده جذب بازار کار می‌شوند.

وی کیفیت بخشی آموزشی را برای تقویت مهارت مهم واند و اظهار کرد: مراکز علمی کاربردی از لحاظ کمی افزایش پیدا کرده و باید در زمینه کیفیت تقویت شوند.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول