اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

نخستین گروه از دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های گرجستان وارد این کشور شدند

در پی پیگیری‌های انجام‌شده از سوی سفارت ایران در تفلیس، اولین گروه از دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های گرجستان که پس از شیوع کرونا موفق به بازگشت به این کشور نشده بودند، امروز وارد گرجستان شدند.

نخستین گروه از دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های گرجستان وارد این کشور شدند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی پیگیری‌های انجام شده از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس و هماهنگی‌ با  وزارتخانه‌های خارجه، آموزش و دانشگاه‌های گرجستان، امروز (دوشنبه) اولین گروه از دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های گرجستان که پس از شیوع پاندمی کرونا موفق به بازگشت به گرجستان نشده بودند، وارد این کشور شدند.
در پرواز امروز دوشنبه هواپیمایی قشم ایر دانشجویانی وارد گرجستان شدند که اسامی آنها در لیست نهایی اعلام شده از سوی سفارت گرجستان در تهران به هواپیمای قشم ایر قرار داشت.
مجوز صادره از سوی دولت گرجستان در مرحله اول برای دانشجویانی صادر شده است که دارای کارت اقامت بوده و اسامی آنها از سوی دانشگاه‌ها به وزارت علوم گرجستان اعلام و در نهایت مورد تایید ستاد مقابله با کرونای این کشور قرار گرفته است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در این خصوص اعلام کرد که پیگیری و مجوز‌های کلی بر اساس مذاکرات سفارت با دولت گرجستان انجام شده و ادامه خواهد داشت. ولی بر اساس توافق صورت گرفته و تصمیمات اتخاذ شده از سوی دستگاه‌های ذیربط در گرجستان، جزییات نحوه حضور دانشجویان و صدور مجوزها منوط به ارائه مدارک از سوی دانشگاه‌ها و هماهنگی آنها با وزارت آموزش و علوم گرجستان است.
این سفارتخانه می‌افزاید: دانشجویانی که موفق به عزیمت به گرجستان با پرواز روز دوشنبه نشده‌اند، لازم است در خصوص تکمیل و پیگیری دریافت مجوز خود با دانشگاه محل تحصیل تماس حاصل کنند تا امکان بازگشت آنها در پروازهای آتی فراهم آید.

در این اطلاعیه آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس نیز روند مذاکرات و پیگیری‌های خود را برای بازگشت سایر دانشجویان ایرانی و رفع موانع حضور در دانشگاه‌های محل تحصیل از دستگاه‌های متولی دولت گرجستان، ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول