اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

مطالعات سد آبریز 70 درصد پیشرفت دارد/آغاز عملیات اجرای پروژه از امسال

معاون وزیر نیرو در بازدید از روند مطالعات سد آبریز در کهگیلویه گفت: عملیات اجرای این سد سرعت می‌گیرد.

مطالعات سد آبریز 70 درصد پیشرفت دارد/آغاز عملیات اجرای پروژه از امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، معاون وزیر نیرو و مدیرعامل توسعه منابع آب و نیروی کشور امروز با همراهی نماینده مردم شهرستان در مجلس،معاون آب منطقه‌ای کشور، معاون استاندار، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان و فرماندار از روند مطالعات سد آبریز در حوزه دشمن‌زیاری بازدید کرد.

بهروز مرادی در این بازدید اظهار داشت: مطالعات زمین‌شناسی سد آبریز انجام شده و مابقی اقدامات در حال انجام است.

معاون وزیر نیرو گفت: برای حل و فصل تأمین مالی این پروژه تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با اخذ مجوزهای لازم زیست محیطی عملیات سد هر چه سریعتر آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه آب و نیروی کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه بهره‌برداری از سد آبریز 20 هزار هکتار از اراضی منطقه را تحت پوشش قرار می‌دهد در تلاش هستیم با مشارکت بخش عمومی و خصوصی و استفاده از منابع مالی بانک‌ها عملیات تسریع پیدا کند.

 

همچنین حجت‌الاسلام محمد موحد در این بازدید با اشاره به اینکه از بدو خود به مجلس تحرکات ارزشمندی در رابطه با سد آبریز صورت گرفته است، گفت: وزیر و مجموعه وزارت نیرو، استاندار و مسؤولان آب منطقه‌ای استان تاکنون همراهی خوبی برای این پروژه از خود نشان داده‌اند.

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس گفت: راه‌اندازی این سد نقش مهمی در توسعه شهرستان دارد  تقاضا داریم با اجرایی شدن عملیات سد بارقه امیدی که در مردم به وجود آمده به منصه ظهور برسد.

وی اضافه کرد: دنبال این هستیم با همکاری وزارت نیرو و سازمان مدیریت این سد امسال وارد مرحله اجرا شود.

 

رسول فرهادی در حاشیه این بازدید توسعه بخش کشاورزی، صنعت و تأمین کسری آب شرب را از اهداف احداث سد آبریز اعلام کرد و افزود: متوسط آبدهی رودخانه مارون در محل احداث سد مخزنی آبریز 608 میلیون متر مکعب است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مطالعات این سد هم اکنون با 70 درصد پیشرفت در حال انجام است وبا احداث آن بیش از 20 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت کلاچو و چرام به شبکه نوین آبیاری مجهز خواهد شد.

فرهادی تصریح کرد: علاوه بر تأمین نیاز آب شرب و صنعت به میزان 16 میلیون متر مکعب با احداث این سد 16 تا 30 مگاوات انرژی برقابی تولید خواهد شد.

انتهای پیام/82016/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول