اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

افتتاح برق‌رسانی به 2 روستای هرمزگان با انرژی خورشیدی توسط روحانی

در آستانه 15 مهرماه روز روستا و عشایر، پروژه برق رسانی خورشیدی به دو روستای هرمزگان با ارتباط ویدیوکنفرانسی با رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

افتتاح برق‌رسانی به 2 روستای هرمزگان با انرژی خورشیدی توسط روحانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در آستانه 15 مهرماه روز روستا و عشایر در کشورمان با ارتباط ویدیوکنفرانسی با رئیس جمهور، دو پروژه برق رسانی به روستاهای گیرا و سربند حاجی‌آباد هرمزگان با استفاده از تکنولوژی صفحه‌های خورشیدی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 برق‌رسانی به این دو روستا در شمال هرمزگان با پنل‌های خورشیدی 2500 واتی برای اولین بار در کشور صورت می‌گیرد که حائری معاون وزیر نیرو به همراه استاندار رسما این دو پروژه را افتتاح کردند. این دو پروژه بالغ بر 1.4 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.

همچنین این پروژه سرآمدی برای آغاز برق‌رسانی به برخی روستاهای کم‌جمعیت و کوهستانی هرمزگان با استفاده از پنل‌های خورشیدی است که عمدتا مردم این روستاها به صورت موقت در آن ساکن هستند.

افتتاح 10 طرح مهم برق منطقه‌ای هرمزگان

همچنین امروز 10 طرح در حوزه برق منطقه‌ای هرمزگان نیز شامل پست ۶۳ کیلو ولت دشت امام بندرعباس، افزایش ظرفیت پست ۶۳ کیلو ولت موقت گابریک، پست ۶۳ نگین ترابران بندرعباس، بخش اول پست ۶۳ کیلوولت ایسین، بخش اول پست ۱۳۲ کیلو ولت حاجی آباد و بخش ارتباطات پست ۶۳ ایسین، بخش اول خط ۱۳۲ کیلوولت حاجی آباد، خط ۶۳ کیلولت پست ۲۳۰ رودان، افزایش ظرفیت ترانس پست ۶۳ کیلو ولت لافت و بخش اول پست ۶۳ کیلوولت گچین رسما بهره‌برداری شد.

برای ساخت این پروژه‌ها بیش از 200 میلیارد تومان هزینه شده است.

150 روستا در 22 استان در 6 ماهه اخیر برق‌دار شده‌اند

همایون حائری معاون وزیر نیرو که برای افتتاح پروژه‌های برق رسانی در هرمزگان حضور دارد، عنوان داشت: در 6 ماهه اول سال 99 تعداد 150 روستا در 22 استان کشور برق‌دار شده‌اند که امروز افتتاح می‌شوند.

وی افزود: تعداد روستاهای برق دار به 57 هزار و 570 روستا رسیده است که در ابتدای انقلاب حدود 4700 روستا بود.

معاون وزیر نیرو عنوان داشت: 250 هزار کیلومتر طول شبکه توزیع و انتقال برق به روستاها در کشورمان است. امیدواریم تا پایان این دولت بتوانیم 99.9 درصد کل روستاهای کشور را برق‌دار کنیم.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول