اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

برگزاری دوره برخط آموزش زبان فارسی در آفریقای جنوبی

اولین دوره برخط آموزش زبان فارسی توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی و با مشارکت بنیاد سعدی و 40 نفر از فارسی‌آموزان آین کشور برگزار شد.

برگزاری دوره برخط آموزش زبان فارسی در آفریقای جنوبی

احمدعلی محسن زاده، رایزن فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس با اشاره برگزاری اولین دوره برخط آموزش زبان فارسی در پرتوریا با مشارکت بنیاد سعدی و ۴۰ نفر از فارسی‌آموزان آفریقای جنوبی گفت: این برای اولین‌بار است که  دوره آموزش بر خط  زبان فارسی در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود و البته این دوره با همکاری و مشارکت کامل بنیاد سعدی در حال اجراست که با استقبال خوبی هم  رو‌به‌رو شده است.

وی افزود: با توجه به رسمیت زبان انگلیسی و چند زبان بومی دیگر در پرتوریا و بُعد مسافت این کشور با ایران، باید برای ترویج زبان فاخر فارسی، انگیزه‌ها را جهت یادگیری این زبان شیرین تقویت کرد، اگرچه طبق بررسی‌ها، کلاس‌هایی در گذشته جهت آموزش زبان فارسی برگزار شد، اما این کلاس‌ها چندان منسجم و قاعده‌مند نبودند ولی کلاس‌های فعلی بسیار منسجم، جدی‌ و تماماً منطبق با استانداردهای بنیاد سعدی بوده و با جمعیتی حدود ۴۰ نفر برگزار می‌شود، البته امیدواریم بعد از این کلاس‌های غیرمجازی بیشتری داشته باشیم.

نماینده بنیاد سعدی در پرتوریا درباره محدوده سنی شرکت‌کنندگان کلاس‌های فارسی آموزی خاطرنشان کرد: ما فارسی‌آموزانی از سنین مختلف اعم از ایرانیان مقیم و غیرایرانی داریم که بعضی از ایرانی‌ها اینجا متولد شدند و فقط می‌توانند فارسی صحبت کنند، اما قادر به خواندن و نوشتن این زبان نیستند.

محسن زاده یادآوری کرد: زبان فارسی را هرکس در هرجا می‌آموزد شیفته آن می‌شود چون سرشار از آموزه‌های دینی و عرفانی است و آشنایی با این زبان یعنی شناخت تاریخ و فرهنگ غنی و کهن ایران اسلامی.

وی گفت: با همکاری بنیاد سعدی توانستیم برای آموزش زبان فارسی در سنین و سطوح مختلف برنامه‌ریزی کنیم و در این رهگذر تدوین کتاب‌هایی در این بنیاد ویژه غیرفارسی زبانان، کار آموزش را بسیار تسریع و تسهیل کرده است.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول