اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امیدواری قزاقستان نسبت به تثبیت اوضاع سیاسی در قرقیزستان

قزاقستان امیدوار است اوضاع سیاسی قرقیزستان که در پی اعلام نتایج انتخابات پارلمانی این کشور وخیم شده به حالت عادی برگردد.

امیدواری قزاقستان نسبت به تثبیت اوضاع سیاسی در قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «بریک اوالی» سخنگوی رئیس جمهور قزاقستان اظهار امیدواری کرد اوضاع سیاسی قرقیزستان که در پی اعلام نتایج انتخابات پارلمانی این کشور وخیم شده است، به حالت عادی برخواهد گشت.

وی در این مورد در صفحه فیس بوک خود، اتفاقات اخیر قرقیزستان را امور داخلی این کشور عنوان کرد و نوشت: برای قزاقستان تحکیم روابط دوستانه و مشارکت استراتژیک با قرقیزستان برادر از اهمیت استثنایی برخوردار بوده و این امید وجود دارد که بر مبنای قانون اساسی و سایر قوانین قرقیزستان، وضعیت این کشور همسایه تثبیت خواهد شد. معتقدیم که مردم قرقیزستان راه برون رفت از این شرایط دشوار در جهت منافع بلند مدت کشور خود را پیدا خواهد کرد.

وضعیت قرقیزستان پس از اعلام نتایج مقدماتی انتخابات پارلمانی روز یکشنبه این کشور ناآرام و احزاب مخالف اقدام به راه اندازی تظاهرات کردند که منجر به درگیری با نیروهای امنیتی شد که صدها نفر زخمی و یک نفر کشته به جای گذاشت.

تظاهرکنندگان کاخ ریاست جمهوری قرقیزستان را اشغال و «الماس بیک آتامبایف» رئیس جمهور پیشین و تعدادی از مقامات سابق بلندپایه را از زندان آزاد کردند.

«سارانبای جین بیک اف» این اتفاقات را تلاش برای غصب قدرت عنوان کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول