اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

استراتژی برون‌رفت از مشکلات کشور تمسک به سیره امامین انقلاب اسلامی است

نیاز امروز کشور برای برون‌رفت از مشکلات حضور یک دولت جوان متعهد و معتقد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و خون شهداست تا با تدبیر خردمندانه، راهگشا و با استفاده از سیره امامین و با وحدت همه نیروهای انقلاب بتواند امید را در جامعه بازسازی و زمینه‌ساز تمدن اسلامی شود.

استراتژی برون‌رفت از مشکلات کشور تمسک به سیره امامین انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ملت خداجوی ایران توانستند انقلاب اسلامی را بدون وابستگی به بلوک شرق وغرب و معادلات سیاسی و قدرت‌های جهانی با اعتماد به نصرت الهی «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا ا... یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم» و با شعار اسلام‌خواهی، به معنای واقعی کلمه آن که اسلام جوابگوی زندگی دنیا وآخرت همه انسان است «الإسلام یَعْلوا و لایُعْلی (علیه) «اسلام شأن و منزلتش والاتر و بالاتر است و چیزی با آن برابری نمی‌کند. همچنان که کلمة مبارک «الله» مافوق تمام اسامی است و بیان آن این است که خداوند این شأن و منزلت را کلمة توحید خود دانسته که همیشه باقی و پابرجاست»  را به پیروزی رسانده و حکومت ستمشاهی را ساقط و نظام جمهوری اسلام را ایجاد کنند.

سئوال اساسی این است چرا با وجود تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در معادلات سیاسی منطقه و توفیقات علمی و نظامی، نتوانستیم بر مشکلات در حوزه عدالت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، فائق آئیم ؟ و امروز نظام اسلامی با چالش مواجه است؟ و شاهد فاصله طبقاتی در بخش اقتصادی و در بُعد فرهنگی نسبت به ایده‌های اولیه انقلاب هستیم!

برخی معتقدند که تمام گرفتاری‌ها از قبل دشمنان انقلاب است، اما واقعیت آن است که مقام معظم رهبری ریشه مشکلات را این‌گونه بیان فرمودند: «اکثر کارشناسان اقتصادی و بسیاری از مسوولان متفق هستند که عامل همه این مشکلات تحریم‌ها نیست بلکه ناشی از مسائل درونی و نحوه مدیریت و سیاستگذاری اجرایی است، من نمی‌گویم تحریم‌ها اثر ندارد، اما عمده مشکلات اقتصادی اخیر مربوط به عملکردها است و اگر عملکردها بهتر و با تدبیرتر و به هنگام‌تر وقوی‌تر باشد، تحریم‌ها تأثیر زیادی نخواهد داشت و می‌توان مقابل آن ایستاد».

مقام معظم رهبری ریشه مشکلات را در دو بعد بیان  فرمودند اول «سوءمدیریت» برخی از مدیران در بخش‌های اجرایی کشور دوم تاثیر تحریم‌های دشمنان انقلاب در مسیر رشد و توسعه کشور؛ برآورد تاریخی 40 ساله انقلاب در حوزه تقابلی، استکبار جهانی با نظام جمهوری اسلامی بر این است که دشمنان انقلاب از همان روزهای آغازین با استراتژی بلندمدت و با راهبرد مثلث شوم براندازی، با تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها ضلع نفوذ (بنی‌صدر و لیبرال‌های غربگرا) و ضلع فتنه‌انگیزی توسط تفاله‌های داخلی وابسته به امپریالیسم و سوسیالیسم و ده‌ها گروهک ضدانقلاب به مقابله پرداختند.

در ضلع سوم با طراحی راهبردی فرامنطقه‌ای با وحدت سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا CIA و MI6 انگلستان و موساد اسرائیل با پشتوانه دلارهای نفتی شیخ‌نشینان مرتجع عرب برای درهم شکستن انقلاب یک جبهه جنگ نرم‌افزاری تمام عیاری را گشودند که مشکلات را فرآروی کشور فراهم کرده است.

از طرف دیگر هژمونی شکست‌خورده غرب به دنبال ناکارآمد جلوه دادن اسلام در حوزه حکومت‌داری است و متاسفانه ایادی داخلی این استراتژی  یعنی مرعوب‌شدگان غرب، با عوامل دستان ناپاک دنیاطلب که از قِبل انقلاب به آلاف و الوف رسیده و از طریق رانت‌خواری ثروت‌های بادآورده‌ای را حاصل کردند به دنبال فساد اقتصادی در جامعه هستند و از ناکارآمدی برخی مدیران اجرایی نهایت سوءاستفاده را دارند و عدم نظارت بر روند گرانی‌های روزافزون ناملایماتی را بر گرده ملت  به بار آورده و باعث مشکلات روحی و روانی در جامعه شده است.

عدم برخورد همه جانبه از طرف دستگاه اجرایی با عومل اصلی نابسامانی‌های اقتصادی و فرهنگی دشمنان انقلاب را امیدوار خواهد کرد و دوستان انقلاب را تضیف خواهد کرد لذا اگر بخواهیم خوشبینانه قضاوت کنیم و خیانت تلقی نکنیم باید اذعان کرد که ناخواسته با دشمنان انقلاب همراه هستند.

بنابراین ناامیدکردن حضور وحدت‌بخش مردم و تضعیف کردن اراده و مقاومت آنان و کم‌رنگ کردن نقش حیاتی و راهبردی ولی‌فقیه در جامعه از ترفندهای مخالفان انقلاب اسلامی است امروز جدا کردن مردم از بدنه حکومت در دستور کار جنگ‌نرم معاندین انقلاب قرار دارد.

اگر به هر دلیلی نقش‌محوری و تاثیرگذار مردم در جمهوری اسلامی کم‌رنگ شود گناه نابخشودنی آن متوجه همه دست‌اندرکاران سیاسی، فرهنگی و اجرایی است.

* نیاز امروز کشور حضور یک دولت جوان متعهد و معتقد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و خون شهداست

امروز شاهد فتنه‌انگیزی ناکثین، مارقین و قاسطین انقلاب، یعنی مفسدین اقتصادی و نامبالاتی در امر نظارت بر روند صعودی تورم اقتصادی و عدم برنامه‌ریزی فرهنگی در راستای ارزش‌های انقلاب  اسلامی باعث شده که فرصت چیدن گل‌های معطر عدالت‌محوری را که با عطر خون شهدا و معرفت رسالت و امامت در آمیخته است را فراهم نکند.

امروز اصحاب جمل انقلاب همان پیمان‌شکنانی که در خارج از کشور ندامت‌نامه از انقلابی بودن نوشته و تحلیل‌گر رسانه‌های معاند شدند و هیمه‌آور اصحاب صفین که قاسطین امروز برای به دست آوردن کرسی ریاست دست توسل به غرب دارند و هر روز سرنوشت کشور را می‌خواهند با دم گرگ‌صفتان غربی گره بزنند و همچنین اصحاب نهروان (مارقین) در قالب شیعه و سنی انگلیسی از آبشخور داده‌های انگلیسی ارتزاق‌ می‌کنند در یک سنگر واحد بر علیه انقلاب اسلامی در ستیز هستند.

به اعتقاد نگارنده ، نیاز امروز کشور برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، معیشتی و فرهنگی، حضور یک دولت جوان متعهد و معتقد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و خون شهداست تا با تدبیر خردمندانه و راهگشا و با استفاده از سیره امامین انقلاب اسلامی و با وحدت همه نیروهای انقلاب بتواند امید را در جامعه بازسازی و زمینه‌ساز تمدن اسلامی شود.

====================

یادداشت از علی منصوری‌رضی

====================

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول