اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

اجرای طرح توقف و تردد خودروهای سنگین در سیرجان

طرح ممنوعیت تردد و توقف خودروهای سنگین در محدوده شهری توسط پلیس راهور سیرجان و همکاری مالکان و رانندگان خودروهای سنگین اجرا شد.

اجرای طرح توقف و تردد خودروهای سنگین در سیرجان

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، موقعیت جغرافیایی، صنعتی و معدنی سیرجان موجب شده تا ظرفیت بالایی از کامیون و تریلر را به خود اختصاص دهد و قطعا بخشی از این خودروهای سنگین هم مسیر عبور و مرورشان و هم توقف‌شان در معابر و کوچه‌ها و خیابان‌های سطح شهر بود.

مالکان این خودروها حتی حاضر بودند جریمه توقف را بدهند اما توقف و پارک‌شان در محل سکونت‌شان باشد و این توقف یا تردد ضمن تخریب زیرساخت‌ها و آلودگی صوتی موجب حوادث هم می‌شد.

 اما اکنون اجرای طرح ممنوعیت تردد و توقف به محدوده شهری که توسط پلیس راهور سیرجان و همکاری مالکان و رانندگان خودروهای سنگین اجرا شده ضمن کاهش ترافیک و حوادث رضایت مردم را در پی داشته است.

در این گزارش مردم ضمن ابراز نگرانی از حوادث روزمره و آلودگی‌های صوتی و حتی آلودگی هوا از اجرای این طرح که موجب کاهش حوادث شده خوشحال و خرسند هستند.

علی حسینی از شهروندان اظهار کرد: نیمه‌های شب یا سحرگاهان شاهد روشن شدن این تریلر و کامیون‌ها بودیم که ضمن آلودگی محل زندگی، آلودگی صوتی هم داشت .

رضا محرابی گفت: خودم شاهد برخی حوادث مثل برخورد با خودروهای سبک و حتی فرزندان‌مان به خودروهای سنگین در محل بودیم.

زهرا محمود آبادی هم تصریح کرد: با ورود این ماشین‌های سنگین آرامش نداشتیم که اگر این طرح ادامه و استمرار داشته باشد خیلی خوب است.

محمد ضیاء از شهروندان سیرجان گفت: خیابان‌ها و معابر مناطق شهری به توقفگاه دائمی کامیون هایی با 20 تن بار تبدیل شده و اعتراض همسایگان به مالکان این کامیون‌ها نیز نتیجه‌بخش نیست و خیلی خوب شد این طرح اجرایی شد.

البته خیابان‌ها و معابر شهری سیرجان و بافت مسکونی این شهر سال‌هاست که به توقفگاه خودروهای سنگین تبدیل شده بود و پارک صدها دستگاه کامیون سنگین و نیمه سنگین در مناطق مسکونی شهر علاوه بر ایجاد مزاحمت برای ساکنان این مناطق تردد خودروها در خیابان‌های کم‌عرض این شهر را دچار مشکل کرده و سوانح رانندگی را افزایش داده است.

شست‌وشوی روزانه، تعمیر و تعویض لاستیک چرخ‌ها، گریس‌کاری و حتی تعمیر موتور کامیون‌ها در خیابان‌ها و معابر شهری سیرجان به رویدادی عادی تبدیل شده و استمداد مردم از مسؤولان ذی‌ربط برای حل این مشکل به عنوان یک مطالبه شهروندی نادیده گرفته شده بود.

تردد 17 هزار خودرو سنگین در محورهای منتهی به سیرجان

در ادامه گزارش خود به سراغ  علیرضا رضایی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سیرجان رفتیم که وی عنوان کرد: 60 درصد حمل و نقل استان کرمان در سیرجان است و بر اساس آمار تردد روزانه ما، در 24 ساعت 17 هزار خودرو سنگین در محورهای منتهی به شهر سیرجان تردد می‌کنند و قطعا بخشی از این تریلرها و کامیون‌ها بومی هستند که در محله یا منطقه خود پارک و توقف می‌کردند.

 امین پاک‌ایزدی رئیس پلیس راهور سیرجان اظهار داشت: سیرجان از نظر تعدد وسایل نقلیه سنگین رتبه برتر کشور را دارد و بیش از 11 هزار خورو سنگین در حاشیه و اطراف شهر جولان می‌زنند و مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: سالهاست که خودروهای سنگین در اطراف و معابر داخل شهر و مناطق مسکونی تردد و توقف داشته و دارند اما حالا با همکاری مالکان و رانندگان این خودروهای سنگین و حتی همکاری خوب مردم این طرح اجرا شد و ما به جدیت و بدون هیچ اغماضی اعمال قانون داریم.

پاک‌ایزدی افزود: اگر چه زیرساخت‌های پارکینگ به لحاظ حجم کامیون و تریلر آماده نبود اما در اطراف شهرستان زمین‌های وسیع و امنی را تدارک دیدیم و بخشی از زیرساخت‌ها فراهم شد و سپس طرح اجرا شد و حالا مردم از اینکه ما خواسته‌شان را اجرا کردیم، اظهار رضایت می‌کنند.

انتهای پیام/80015/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول