اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فعالیت 2 میلیون نفر در حوزه فرش

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه 2 میلیون نفر در حوزه فرش در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: فرش 31 صنعت وابسته به خود دارد.

فعالیت 2 میلیون نفر در حوزه فرش

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فرحناز رافع عصر امروز در حاشیه افتتاح نخستین پایانه صادراتی فرش دستباف ایران در زنجان، با اشاره به اینکه قالیبافان به فعالان مستقیم و غیرمستقیم تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: فعالان مستقیم افرادی هستند که مدام در حوزه قالی‌بافی فعالیت می‌کنند و معیشت مستقیم آنها از این طریق است و افرادی که هر از چندگاهی در این حوزه فعالیت دارند، فعال غیرمستقیم فرش محسوب می‌شوند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه 2 میلیون نفر در حوزه فرش در کشور فعالیت دارند، اضافه کرد: فرش 31 صنعت وابسته دارد.

وی با بیان اینکه همه قالی‌بافان کشور به صورت رایگان به مدت یک سال زیر پوشش بیمه روستایی قرار می‌گیرند، عنوان کرد: با این اقدام وضعیت بیمه قالی‌بافان در سال آینده بهبود می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه پایانه تخصصی صادراتی فرش یکی از ضرورت‌های حوزه فرش دستباف است، بیان کرد: این پایانه علاوه‌بر فرش تخصصی می‌تواند سایر صنایع وابسته به آن را در بحث صادرات پوشش دهد. 

رافع بحث صادرات و توسعه بازارهای جهانی را تکمیل کننده زنجیره تولید فرش دستباف دانست و افزود: زیرساخت‌های صادراتی در کشور وجود ندارد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه باید خدمات صادراتی داشته باشیم، عنوان کرد: چون در حوزه فرش پایانه تخصصی نداشتیم، برنامه‌ریزی‌ها برای راه‌اندازی این پایانه انجام شد. 

وی با اشاره به اینکه باید پایانه صادرات فرش را در بازارهای جهانی توسعه داد، ادامه داد: فرش در بحث رقابت جهانی سهم بسزایی را در بازارهای جهانی به دست می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه پایانه صادراتی موجب تحرک و توسعه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود، بیان کرد: پایانه صادراتی علاوه‌ بر ایجاد مزیت رقابتی، سبب سلیقه‌یابی، سفارش‌گیری و خلق ارزش را به دنبال دارد.

رافع با بیان اینکه پایانه صادراتی زنجان پایلوت محسوب می‌شود، افزود: برگزاری رویدادها در راستای آموزش و فراگیری مدیریت فروش، ورود تجار خارجی، شناسایی بازارهای هدف و ایجاد دفاتر در این بازارها از اهداف پایانه صادراتی فرش است.

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول