اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دولت آمریکا در گزارشی جدید ایران را به تلاش برای دخالت در انتخابات متهم کرد

دولت دونالد ترامپ در گزارشی جدید سه کشور ایران، روسیه و چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متهم کرده است.

دولت آمریکا در گزارشی جدید ایران را به تلاش برای دخالت در انتخابات متهم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امنیت داخلی آمریکا در گزارشی جدید که امروز منتشر شده بار دیگر ایران، روسیه و چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متهم کرده است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا در این گزارش که در آن ارزیابی این وزارتخانه  از تهدیدهای داخلی پیش روی آمریکا ارائه شده ادعا شده برخی «دولت‌-ملت‌ها به تلاش برای تضعیف انتخابات آمریکا ادامه خواهند داد.»

در این گزارش آمده است: «دولت-ملت‌هایی مانند چین روسیه و ایران تلاش خواهند کرد از توانمندی‌های سایبری یا نفوذ خارجی، برای ایجاد اخلال در زیرساخت‌های مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تشدید تنش‌های اجتماعی و نژادی، تضعیف اعتماد به مقام‌های آمریکا و انتقاد از مقام‌های منتخب ما استفاده کنند.»

وزارت امنیت داخلی آمریکا گفته لازم است آمریکایی‌ها این تهدیدها را درک کرده و خودشان را به اطلاعات مورد نیاز برای جلوگیری از «افتادن به دام آنها» مجهز کنند.

این گزارش در شرایطی منتشر شده که حدود دو ماه پیش یک نهاد رسمی آمریکا  در بیانیه‌ای رسماً ایران، روسیه و چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور متهم کرده بود.

در بیانیه‌ای که «ویلیام ایوانیا»، مدیر «مرکز ملی امنیت و ضداطلاعات»، از نهادهای زیرمجموعه «مدیر اطلاعات ملی» آمریکا منتشر کرده آمده بود: «کشورهای خارجی از تدابیر اثرگذار در رسانه‌های اجتماعی و سنتی برای اثرگذاری بر دیدگاه‌ها و ترجیحات رأی‌دهندگان آمریکایی، ایجاد تغییر در سیاست‌های آمریکا، دامن زدن به تفرقه‌ها و تضعیف اعتماد به روند دموکراتیک ما استفاده می‌کنند.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «در حال حاضر، نگرانی ما در وهله اول از چین، روسیه و ایران است- اگرچه بقیه دولت‌‌ها و بازیگران غیردولتی هم می‌توانند به روند انتخاباتی ما ضربه بزنند.»

با این حال، بسیاری از نماینده‌های کنگره آمریکا تلاش دستگاه‌های اطلاعاتی دولت این کشور برای اشاره به نام چین و ایران در کنار روسیه برای دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده‌اند.

قانونگذاران آمریکایی می‌گویند اشاره به نام‌های چین و ایران احتمالاً برای کمرنگ کردن نقش احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا صورت گرفته است. دولت «دونالد ترامپ» از مدت‌ها پیش به تلاش برای تضعیف دستگاه‌های اطلاعاتی و سیاسی کردن اطلاعات متهم شده است.

◾️ادعای آمریکا علیه چین، روسیه و ایران

یک نهاد رسمی آمریکا مردادماه سال جاری  در بیانیه‌ای ایران، روسیه و چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور متهم کرده بود.

در بیانیه‌ای که «ویلیام ایوانیا»، مدیر «مرکز ملی امنیت و ضداطلاعات»، از نهادهای زیرمجموعه «مدیر اطلاعات ملی» آمریکا منتشر کرده آمده است: «کشورهای خارجی از تدابیر اثرگذار در رسانه‌های اجتماعی و سنتی برای اثرگذاری بر دیدگاه‌ها و ترجیحات رأی‌دهندگان آمریکایی، ایجاد تغییر در سیاست‌های آمریکا، دامن زدن به تفرقه‌ها و تضعیف اعتماد به روند دموکراتیک ما استفاده می‌کنند.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «در حال حاضر، نگرانی ما در وهله اول از چین، روسیه و ایران است- اگرچه بقیه دولت‌‌ها و بازیگران غیردولتی هم می‌توانند به روند انتخاباتی ما ضربه بزنند.»

این ادعاها در حالی مطرح‌شده که آمریکا از سوی نهادهای مستقل حقوق بشری به تخریب روند دموکراسی در دیگر کشورها از طریق توسل به ابزارهای مختلف از جمله کودتا متهم است.

◾️تحریف اطلاعات برای مطابقت با خواست ترامپ

با این حال، مدیر سابق بخش اطلاعات وزارت امنیت داخلی آمریکا فاش کرد که مقام‌های ارشد این وزارتخانه وی را تحت فشار گذاشتند تا با دستکاری در اطلاعات ایران و چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم کند.

«برایان مورفی» روز ۲۰ شهریور تصریح کرد که «چاد اف ولف»سرپرست موقت وزارت امنیت داخلی آمریکا در بهار سال جاری (ماه می) به وی دستور داده بود که شروع به تهیه گزارش‌هایی درباره «فعالیت‌های مداخله‌جویانه» ایران و چین در آمریکا کند.

مورفی از اجرای این دستورات امتناع ورزید و تأکید کرد که عمل به این دستورات، ایالات متحده را در معرض خطری قابل توجه قرار می‌دهد و به دنبال آن در ماه ژوئیه، رتبه وی به مدیریت وزارت امنیت داخلی آمریکا تنزل یافت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول