اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کمک مومنانه جوان سوگوار گچسارانی به یاد مادر؛ اهدای ۲۰۰ بسته معیشتی به محرومان

در روزهایی که مردم ایران اسلامی با کمک‌های مومنانه به یاری هموطنان محروم شتافته‌اند بسیاری از خانوارهای سوگوار نیز دست به اقدام قابل تقدیری زدند که خانواده یوسفی در شهرستان گچساران یکی از آنهاست.

کمک مومنانه جوان سوگوار گچسارانی به یاد مادر؛ اهدای ۲۰۰ بسته معیشتی به محرومان

خبرگزاری فارس کهگیلویه و بویراحمد/ نرگس احمدپور-شش ماه از سیطره اجباری کوئید نوزده بر جهان و کشورمان ایران می گذرد.

بی شک تاثیر کرونا ویروس بر اقتصاد جهان، کمتر از ویرانگری جنگهای جهانی اول و دوم نخواهدبود. جنگی خاموش. نبرد ویروسی ناشناخته و انسانهایی مدرن که هنوز در کنترل نظام علمی بهداشتی و اقتصادی خود انگشت به دهان مانده اند. 

در این میان تدابیر مدبرانه مسئولین نظام جمهوری اسلامی و در راس امور، مقام معظم رهبری در ایجاد و اجرای فرمان کمکهای مومنانه در سراسر کشور، یک امر بی تشابه و قابل تقدیر در توازن کفه اقتصادی خانوارهایی است که کرونا ویروس، کسب و کار خرد و کلان آنها را دچار ضرر و پایه های اقتصادی خانوارهایشان را متزلزل کرده است. 

بسیج همگانی این امر خداپسندانه در ایام محرم بیش از روزهای دیگر در کشور محسوس بود. در این بین بسیاری از خانوارها با توجه به حساسیت وضعیت معیشت مردمی اقشار ضعیف، اقلام نذری و نزورات خود را صرف کمکهای مومنانه کردند. 

یکی از بهترین کارهایی که صورت گرفت ساماندهی نذرها و تخصیص مخارج  مراسم سوگواری سالار شهیدان به سفره های خالی و دستهای خالی تر بود. 

در این بین، بسیاری از خانوارهای سوگوار نیز دست به اقدام قابل تقدیری زدند که خانواده یوسفی در شهرستان گچساران یکی از آنهاست.

این خانواده که به فاصله هفت ماه به سوگ دو عزیز خود نشسته اند هزینه برگزاری مراسم سوگواری عزیز از دست رفته را صرف امور خیریه کردند که در نوع خود قابل تقدیر است و با این کار که الگویی برای دیگر خانوارهاست از هزار خانواده نیازمند روستایی و شهری دستگیری کردند. 

زوج مهراندیش گچسارانی در گفتگو با فارس از اقدام شایسته این خانواده سخن گفتند. 

نرگس احمدپور گفت: به مناسبت سالروز تولد مرحومه مهناز پوراحمد فرزند ارشد آن مرحومه وحید یوسفی با خرید و اهدای دویست بسته کمک معیشتی به خانوارهای کمتر برخوردار بخشی از هزینه مراسم سوگواری مادرش را به این امر مهم اختصاص داد. 

احمدپور افزود: مرحومه مهناز پوراحمد ساکن گچساران بود که بیش از هفت ماه از سوگواری اش برای جوان ناکام خود مهندس حمید یوسفی نگذشته بود که بر اثر تالمات روحی و سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

وی اظهار داشت: فرزند ارشد این بانوی نیکوکار و عضو خیریه مهراندیش گچساران، بخشی از  هزینه های مراسم سوگواری را در چند مورد متفاوت صرف امور خیریه نمود. 

فریدون پوراحمد گفت: فرزند ارشد خواهرم، وحیدیوسفی با خرید اقلام خوراکی به ارزش ریالی 150 میلیون ریال در دویست بسته کمک معیشتی این اقلام را به دویست خانوار نیازمند روستایی عشایری و شهری گچساران اهدا نمود. 

پوراحمد ادامه داد: این بسته ها شامل برنج، روغن، رب گوجه، ماکارونی و مرغ بود که در بسته های مناسب به دست افراد بی بضاعت بیماردار و بیکار رسید. 

فریدون پوراحمد تاکیدکرد: همچنین به مناسبت سالروز تولد مرحومه خواهرم مهناز پوراحمدهزینه مراسم تولدش به خواسته فرزند ارشد صرف کودکان کم توان دبستان پسرانه استثنایی شهرستان گچساران شد.

وی اظهار داشت: این جشن معنوی به نیت دلشاد کردن کودکان کم توان با حضور 30 کودک و والدینشان و با رعایت فاصله اجتماعی، ماسک، دستکش و نظارت بهداشتی کادر آموزشی برگزار شد. 

پوراحمد گفت: در این جشن 30 بسته ی معیشتی به سی خانوار این کودکان اهدا شد. 

در این جشن تولد متفاوت، برای شادی روح مرحومه مهناز پوراحمد و فرزندش  صلوات و فاتحه قرائت شد. 

نرگس احمدپور ادامه داد: همچنین یک راس دام سنگین به ارزش ریالی یکصد و پنجاه میلیون ریال خریداری، ذبح و در 300 بسته مناسب بین خانوارهای روستایی ساکن نارگ موسی، آبریگون، امامزاده جعفر، و محله های سادات، رادک، لبنان شهرستان گچساران توزیع شد.

فعال اجتماعی و خبرنگار گچسارانی تاکید کرد: اقدام این جوان گچسارانی الگویی معنوی برای سایر خانوارهایی است که این روزها به مناسبتهای متفاوت سوگوار عزیزانشان هستند و می توانند با تخصیص هزینه مراسم سوگواری به کمکهای مومنانه و امور خیریه، دل بسیاری از نیازمندان و بیماران را شاد کنند و می‌تواند الگوی رفتاری مناسبی برای دیگران باشد.  

احمدپور تصریح کرد: بسته بندی و ارسال و تحویل اقلام یاد شده از طریق مجموعه نیکوکاری مهراندیش گچساران صورت گرفت و در تمامی موارد بیماران آبرومند و خانوارهای کم بضاعت مالی با اظهار لطف و قرائت صلوات و فاتحه شادی روح درگذشتگان این جوان سوگوار گچسارانی را از خداوند خواستار شدند. 

به گزارش فارس جوان گچسارانی وحیدیوسفی بخشی از هزینه ی مراسم سوگواری مادرش را که بالغ بر 300 میلیون ریال است صرف امور خیریه کرده بود.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول