اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

330 مهدکودک در چهارمحال و بختیاری تحت نظر بهزیستی فعالیت می‌کند/ اجرای برنامه‌های هفته کودک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حدود 330 مهدکودک شهری و روستایی از این نهاد مجوز فعالیت دارد، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا تعدادی از این واحدها تعطیل است و مابقی نیز با یک سوم ظرفیت فعالیت می‌کند.

330 مهدکودک در چهارمحال و بختیاری تحت نظر بهزیستی فعالیت می‌کند/ اجرای برنامه‌های هفته کودک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

جواد نجفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه 330 مهدکودک شهری و روستایی از این نهاد مجوز فعالیت دارد، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا تعدادی از این واحدها تعطیل است و مابقی نیز با یک سوم ظرفیت فعالیت می‌کند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه‌های هفته ملی کودک در مهدهای کودک و مراکز شبانه‌روزی بدون تجمع و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در قالب محتواهای آموزشی برگزاری می‌شود.

وی افزود: تمامی مهدهای کودک و مراکز پیش‌دبستانی که از اداره‌کل بهزیستی مجوز گرفته‌اند تحت نظارت ما هستند و ما در خصوص مراکز بدون مجوز هیچ‌گونه مسئولیتی نداریم و تنها می‌توانیم به مراجع بالاتر اطلاع دهیم.

نجفی با اشاره به اخذ مجوز 330 مهدکودک از بهزیستی استان، اضافه کرد: در حال حاضر مهدکودک‌های فعال با یک سوم و یا یک چهارم ظرفیت و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی فعالیت می‌کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری در ادامه توضیح داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا فعالیت کلاس‌های پیش‌دبستانی به صورت مجازی و گاها حضوری با رعایت نکات بهداشتی و محدود برگزار می‌شود.

استفاده از دوربین مداربسته در مهدهای کودک اجباری است

وی با اشاره به نظارت اداره‌کل بهزیستی بر مهدهای کودک، گفت: استفاده از دوربین مداربسته در این مراکز اجباری است و همچنین به صورت ماهیانه و دوره‌ای مهدهای کودک توسط بازرسان شهرستانی، استانی و اعضای کمیسیون‌های نظارت بازرسی می‌شود.

نجفی گفت: این نظارت‌ها با توجه به دستورالعمل‌های مشخص شده و از نظر امنیتی، اعتقادی، تخصصی، محتواهای آموزشی و بهداشت انجام می‌شود.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با جهاددانشگاهی استان به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی مختص کارکنان مهدهای کودک، افزود: کارکنان مهدهای کودک باید در دوره‌های آموزشی مشخص شده شرکت کنند و دانشنامه این دوره‌ها را اخذ کنند و بتوانند در مهدهای کودک مشغول به کار شوند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: والدین می‌توانند تخلفات مهدهای کودک شامل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اخذ شهریه اضافی و محتواهای آموزشی را به ادارات بهزیستی گزارش دهند.

وی اضافه کرد: در صورت اثبات و با توجه به نوع و شدت تخلفات با مهدهای کودک برخورد می‌شود و در صورت صلاحدید منجر به تعطیلی هم خواهد شد.

گفتنی‌است، از 12 تا 18 مهرماه به عنوان هفته ملی کودک نام‌گذاری شده و شعار امسال این هفته «آینده را باید ساخت» است.

انتهای پیام/68024

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول