اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کدر بودن آب شرب مرزن‌آباد و وعده برای رفع مشکل برای 2 هفته آینده + فیلم

مدیرآب و فاضلاب شهرستان چالوس با تأیید وضعیت کدورت آب مرزن‌آباد ضمن پوزش از شهروندان از برنامه‌ریزی قطعی برای برون رفت این مشکل طی دو هفته آینده خبر داد است.

کدر بودن آب شرب  مرزن‌آباد و وعده برای رفع مشکل برای 2 هفته آینده + فیلم

به گزارش فارس از چالوس، آب شرب در برخی مناطق شهر مرزن‌آباد در فصل گرما با افت فشار و یا قطعی مواجه با شروع بارندگی گل‌آلود می‌شود.

 یکی از ساکنان شهر مرزن‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس در این زمینه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و شستشوی مکرر دست‌ها در دو روز گذشته آب شرب گل آلود شده است.

وی بیان کرد: برای تامین آب شرب مورد نیاز از آب معدنی استفاده می‌کنیم که با توجه به شرایط اقتصادی تبدیل به معضلی برای خانواده‌ها شده است.

در همین ارتباط گفت‌وگویی کردیم با سلطانی مدیر آب و فاضلاب شهرستان چالوس که با پوزش از شهروندان به دلیل مشکل به وجود آمده برای آب شرب مرزن‌آباد از قول قطعی برای رفع مشکل این منطقه برای همیشه تا ۱۵ روز دیگر داده است.

وی در ارتباط با کلیپی که در فضای مجازی در این ارتباط منتشر شده،ضمن تایید مشکلات موجود در این منطقه از برنامه‌ریزی اساسی برای رفع این معضل طی دو هفته آینده خبر داده است.

 

 

وی در تشریح مشکلات موجود در منطقه اظهار کرد: منابع تامین آب ما  از چهار دهنه چشمه روستای برار بوده که در زمان بارندگی آب دو دهنه از چشم دچار کدورت می‌شود.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان چالوس اضافه کرد: فاصله‌ای دو دهنه چشمه از محل ذخیره آب حدود هفت کیلومتر بوده و این وضعیت در ساعت ۲ بامداد به وجود آمده و همکاران ما برای خارج کردن آب از مدار ورود پیدا کردند.

وی اضافه کرد: تلاش همکاران ما برای خارج کردن آب از منبع ذخیره ادامه دارد همزمان آب زلال وارد مخزن شده اما در شبکه‌ها و انشعابات ما کدورت آب وجود دارد که تا دو ساعت دیگر این مشکل رفع می‌شود.

سلطانی خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی برای رفع این مشکل به صورت همیشه طی ماه‌های اخیر در دستور کار قرار گرفته، هفت کیلومتر لوله گذاری برای جلوگیری از این مشکل انجام شده که در نهایت ۲۰۰ متر از مسیر باقی‌مانده که با بارندگی‌ روزهای اخیر مواجه شدیم که پس از اتمام بارندگی تا هفته آینده این مشکل به کلی حل می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در گذشته نسبت به رفع این موضوع اقدام نشده است، گفت: در سنوات گذشته این موضوع بوده به صورت کلی برای تکمیل و رفع این مشکل حدود ۱۰ کیلومتر لوله گذاری با قطر ۱۶۰ باید انجام می‌شد همزمان با مسائل اعتباری هم مواجه بودیم.

سلطانی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با تامین اعتبارات منابع استانی و شهرستانی به دلیل حساسیت موضوع ورود پیدا کردیم تا نگرانی مردم به کلی رفع شود البته این نکته را هم به استحضار برسام که برای تکمیل این پروژه هزار متر مسیر باقی مانده اما با اجرای ۲۰۰ متر نگرانی ما و مردم از بابت کدورت آب به کلی رفع می‌شود.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول