اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در استان سمنان/ مدارس هفته بعد تعطیل شد

استاندار سمنان گفت: از شنبه ۱۹ مهرماه تا جمعه ۲۵ مهرماه ۹۹، محدودیت‌های جدید کرونایی در این استان اعمال می‌شود.‌

اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در استان سمنان/ مدارس هفته بعد تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: بنا بر درخواست ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا و موافقت کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، محدودیت‌های جدید از شنبه ۱۹ مهرماه تا جمعه ۲۵ مهرماه ۹۹ در سراسر استان سمنان اجرایی می‌شود.‌

وی گفت: نخستین بخش از محدودیت‌های جدید کرونایی در استان سمنان شامل دانشگاه‌ها، مدارس، مدارس شبانه‌روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها بوده و فعالیت حضوری در این مراکز در تاریخ اعلام‌شده ممنوع است.

استاندار سمنان اضافه کرد: بر این اساس فعالیت تمامی استخرهای سرپوشیده، سینماها، سالن‌های تئاتر و مراکز مشابه، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مساجد و مصلاها نیز در تاریخ اعلام‌شده هیچ‌گونه فعالیتی ندارند و تعطیل هستند.‌

رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا تصریح کرد: با هدف کاهش ابتلا و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا طی هفته آینده برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ممنوع بوده و همچنین باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد ازجمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه نیز حق فعالیت نخواهند داشت.

آشناگر گفت: در مدت ذکرشده تمامی کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها، باغ‌وحش و شهربازی‌ها و نیز مراکز تفریحی آبی و باشگاه‌های بدن‌سازی و استخرهای سرپوشیده تعطیل هستند و نماز جمعه نیز در هیچ‌یک از شهرهای استان برگزار نخواهد شد.

وی ادامه داد: حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس برای مقابله با کروناویروس کاهش یابد و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مدیریت شود.

استاندار سمنان گفت: حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس بیشتر برای رفع اشکال نکات درسی باشد و دانش‌آموزان بیشتر از ظرفیت نرم‌افزار شاد بهره گیرند.

آشناگر خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های سامانه‌هایی که برای تحصیل دانش آموزان تدارک دیده شده است، تکمیل شود و معلمان از تلفن‌های هوشمندی که دانش‌آموزان امکان برقراری ارتباط با آنان در بستر نرم‌افزار شاد را دارند، برای تدریس استفاده کنند و از گوشی‌های پیشرفته‌تر دیگری استفاده نکنند.

وی اضافه کرد: برنامه‌های آموزشی که معلمان در بستر فضای مجازی به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند، دلهره‌آور نباشد و از تلاش‌های تمامی معلمانی که در سال گذشته و سال جاری برای حسن تحصیل دانش‌آموزان در قالب‌های مختلف در تلاش هستند، قدردانی می‌کنم.

استاندار سمنان با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس استان سمنان الزامی است، گفت: بر اساس گزارش‌ها، میزان رعایت نکات بهداشتی در مدارس برای مقابله با کروناویروس قابل‌توجه و مطلوب است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول