اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

18درصد دانش آموزان هرمزگانی اضافه وزن دارند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان گفت: طبق پالایش دانش آموزان در سال تحصیلی گذشته، حدود 18 درصد دانش آموزان 7 تا 18 سال استان دارای اضافه وزن هستند.

18درصد دانش آموزان هرمزگانی اضافه وزن دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علیرضا باقری در جلسه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) استان هرمزگان اظهار کرد: مطابق غربالگری دانش آموزان در سال گذشته، حدود 18 درصد دانش آموزان  دختر و پسر 7 الی 18 سال استان هرمزگان چاق یا دارای اضافه وزن هستند.

وی افزود: طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان که بصورت پایلوت در سال گذشته در 15 مدرسه استان هرمزگان اجرا شد، این پروژه در سال جاری تمامی مدارس را تحت پوشش قرار داد که بیش 380 هزار دانش آموز در حال در قالب آن تحت پایش قرار دارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: طرح غربالگری اولیه از اول مهرماه 1399 آغاز شده و تا پایان هفته تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی که در اوایل آبان ماه است، ادامه دارد.

وی به روش های غربالگری دانش آموزان اشاره و تصریح کرد: حضور والدین همراه با دانش آموز در مدرسه و اقدام به گرفتن قد و وزن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آموزش به والدین و گرفتن قد و وزن دانش آموز در منزل و ارسال به مدرسه و همچنین استفاده از خانه‌های بهداشت در روستاها از روش های غربالگری است.

باقری خاطر نشان کرد: در هفته تربیت بدنی که از 26 مهرماه آغاز می شود، تعداد 61 پایگاه غربالگری قد و وزن در مناطق 22 گانه استان هرمزگان فعال می شوند و دانش آموزان می توانند برای گرفتن قد و وزن به این مراکز مراجعه کنند.

این مسئول افزود: پس از غربالگری و سنجش اولیه شاخص توده بدنی دانش آموزان،  راهنمایی و مشاوره های پیرامون کاهش وزن به دانش آموزان دارای اضافه وزن داده می شود و در اسفند ماه سال جاری سنجش ثانویه شاخص توده بدنی آنان صورت می‌پذیرد.

باقری اضافه کرد: در روند برگزاری«طرح کوچ» معلمان با خانواده‌ها در ارتباط هستند تا دانش آموزان با همکاری خانواده و مدرسه فعالیت‌ها را انجام دهند.

وی گفت: سلامت و توانایی جسمی دانش آموزان در سند تحول بنیادین مورد توجه جدی قرار گرفته به نحوی که در بیانیه ارزش ها،چشم انداز و هدف های کلان برنشاط و سلامت جسمانی دانش آموزان حفظ و ارتقاء سلامت فردی و پاسخ دهی به نیازهای جسمی و روانی دانش آموزان از طریق ورزش و تفریحات سالم فردی و گروهی و رعایت اصول تغذیه سالم تاکید شده است.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول