اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حزب‌الله بر لزوم تشکیل دولت لبنان بر پایه قانون اساسی تاکید کرد

معاون دبیر کل حزب الله لبنان بر ضرورت تشکیل کابینه لبنان بر اساس قانون اساسی این کشور تاکید کرد .

حزب‌الله بر لزوم تشکیل دولت لبنان بر  پایه قانون اساسی تاکید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، معاون دبیر کل حزب الله التزام به قانون اساسی و توافق طائف را راه برون رفت از بحران سیاسی تشکیل کابینه در لبنان دانست.

بر اساس گزارش پایگاه خبری المنار،  شیخ «نعیم قاسم» شامگاه چهارشنبه طی نطقی تاکید کرد: اوضاع اقتصادی-اجتماعی در لبنان دیگر قابل تحمل نیست، در حالی که بحران کرونا هم بیش از پیش رو به وخیم‌تر شدن است، در این شرایط آیا واقعا نگرانی‌های این مردم و آینده فرزندانشان ضرورتی برای ایجاد دولت نجات ایجاد نکرده است؟

او افزود: زمان نه برای تغییر توازن قوا و نه برای کودتایی علیه نتایج انتخابات پارلمانی و نه برای این مناسب است که به دنبال فرمولی جدید در تشکیل دولتی باشیم که اعضایش تعلقی به فراکسیون‌های پارلمانی نداشته باشند.

معاون دبیر کل حزب الله گفت: تجربه ماه‌های گذشته نشان داده است که تنها راه حل در دسترس (برای بحران سیاسی لبنان)، تعیین مامور تشکیل کابینه و همچنین تشکیل خود کابینه بر اساس قانون اساسی و ساز و کارهای منطبق با توافق طائف است و هر گونه دور زدن این راه حل، به معنای نگه داشتن کشور در وضعیت رکود و زوال است و کسانی که مسیرهای قانونی را دنبال نمی‌کنند، در این قضیه مسئول هستند.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: طرح نجات و بازسازی بیروت و حل مشکلات لبنان، مستلزم تشکیل دولتی است که مسئولیت این مسائل سنگین را بپذیرد و هر زمان که همه دست به دست یکدیگر بدهند و کابینه‌ای با حضور حداکثری گروه‌های سیاسی تشکیل شود، آن زمان است که اعتماد پارلمان را به دست خواهد آورد و امید به اصلاح بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول